ok, nu är det problem med min dator igen, ingen jag har frågat vet vad det är för fel, kanske vet någon här?
såhär: för några dagar sedan började norton internet security att startas i avaktiverat läge (den ska annars starta upp helt varje gång man slår på datorn). det var väl inte så mycket att bekymra sig över tänkte jag och aktiverade den manuellt. igår när jag satt och grejade på internet så började datorn helt plötsligt att starta om sig. jag ryckte ut sladden innan den hann komma så långt (man vet ju aldrig vad det är för sattyg den kan tänkas hitta på). när jag sedan startade datorn igen så hade alla inställningar i zonealarm (brandväggen) nollställts. den frågade till och med "firefox vill ha tillgång till internet, tillåta eller blockera?" osv. händelseloggen i za var också rensad, så jag kunde inte se om det hade varit någon attack eller så. och nu laddas alla bilder på internetsidor in jättelångsamt. grejen är att datorn är fri från virus, maskar och trojaner, jag har kollat både med mitt eget virusprogram (norton) OCH med deras online-check (ifall mitt eget program hade blivit skadat på något sätt. annars stämmer ju symptomen på både blaster och sasser rätt väl in på det som händer med min dator. den startade om sig en gång till igår, och så en gång idag. nu har jag kört "shutdown -a"-kommandot (som man kan använda om man får blaster för att hindra en automatisk omstart), och än så länge har den inte startat om.
är det någon som har någon som helst aning om vad det här kan vara för hemskt som har drabbat mig och min burk?
--------------------
www.uglyelephant.se
|