Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Svärmor..., vad gör man?
          Hannele
          Inlägg 25-05-2004, 22:11
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Jag får en del konstiga växter av min far och av min svärfar... utan att ha bett om dem.
          Varför skulle det vara nåt speciellt just för svärmor att ge bort saker?
          Men det fixar jag, för det är en konst att skapa något vackert av 'det fula'! tongue.gif

Och det är mammas man som "rättar till" till saker i trädgården.
          Jag har bara besvär med gubbar...

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Mia, zon 3
          Inlägg 26-05-2004, 06:54
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 1 491
          Medlem nr: 3 603

Detta är ju faktiskt en kombination av två svåra ämnen - att handskas med svärmor OCH att handskas med ovälkomna presenter....
          Nu har jag en underbar svärmor, så det slipper jag se som ett bekymmer, men det andra däremot.... Jag har svårt att säga nej, men jag försöker bli bättre. Och jag försöker själv vara lyhörd när jag vill ge bort växter, och känna efter om personen i fråga vill ha eller inte.

Och Sia - jag tycker absolut inte att du är otacksam! Hade du varit det hade du ju bara sagt åt svärmor att ta sina plantor och dra.... Nu sökte du ju efter sätt att INTE såra henne på. Så ta inte åt dig för mycket av somliga hårda ord.

Men ärlighet varar nog längst, det tror jag också. Kan du inte be svärmor att dela någon särskild planta som du VILL ha, så hon får känna sig ännu mer hjälpsam? Då är det nog lättare att säga nej till annat också.
          Tror jag, trallala!
          Ta hand om era "svärisar" - oavsett generation!
          Kramar! wub.gif

Citera
          kryddan
          Inlägg 26-05-2004, 17:57
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 566
          Medlem nr: 1 716

Jag har också en snäll och givmild svärmor - som dock nästan alltid frågar först wub.gif och som tar emot ett nej utan problem. Om jag någon gång tycker att det verkar lite känsligt överlåter jag åt min man att säga ja eller nej...

--------------------
          zon 1
          Ett steg i taget så är man på väg

Citera
          Ti bee
          Inlägg 26-05-2004, 18:25
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 1 119
          Medlem nr: 1 447

Jag håller med Mia här ovanför! En gång fick jag 10 liter äppelmos av svärmor, vi använder inte så mycket äppelmos, så jag sa att jag gärna tog 2 liter och sa ärligt varför. Det finns ingen otacksamhet i det tycker jag, jag var glad över mina 2 liter. Det är väl bättre då att hon ger de övriga massa litrarna till någon som har bruk för dem.
          Det var ju inga småsaker som du fick heller. Tusan att jag vet var jag skulle sätta en massa syrener och småbuskar...jag har inte plats för dem, trädgården är redan full av buskar och träd. Perenner däremot är ju mer lättplacerade, så dem skulle jag nog ta emot och finna plats för.
          Hade det rört mindre saker, som 10 udda vaser köpta på loppis så hade säkert inte din fråga dykt upp tror jag.
          smile.gif

--------------------

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 06:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon