Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rosenspirea, torraste tristaste busken, vad gör jag
          lena:-)
          Inlägg 30-05-2004, 12:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 440
          Medlem nr: 3 110

Rosenspireahäcken är trist som attans tycker jag. Den har en kort och acceptabel tid när den blommar men därutöver ger den mig inget alls!
          Nu råkar jag ha den i min parhusträdgård som gemensam häck utmed hela gatan, så den går inte att gräva upp och plantera i skogen som jag helst vill. I år har den dessutom blivit torr och risig inuti, nästan hälften är torrt och dött. Kan man kapa ner hela skiten redan nu och låta den växa upp i sommar, eller måste jag vänta tills hösten och jämna till den då? Jag brukar klippa ner den varje höst , men jag tror mig veta att man nästan kan jämna den med marken på hösten och få den fin och grön nästa sommar . Nån som vet och har lite förbarmande med spireaeländet.? sad.gif

--------------------
          ”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.”
          citat från "farmor Levengood"

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 05:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon