Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nelsons blandade slingerväxter, Någon som vet vad det är i?
          EmmaGold
          Inlägg 02-06-2004, 22:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 84
          Medlem nr: 3 428

Jag vet att det är jätte svårt att svara på frågor när man som jag inte äger någon digitalkamera, men jag gör ett försök ändå... smile.gif

Jag köpte nelsons blandade slingerväxter o sådde i maj. På påsen står det att den innehåller bla blomman för dagen, luktärt o krasse. Men det var ju en hel del olika frön.
          Vet någon vad den verkligen innehåller.

Försöker beskriva några av fröerna... tongue.gif

1. Ett par stora (ca 2 cm) svart/bruna bönor. Kan det vara blomsterböna?
          2. Ganska stora, droppformade, platta, vita fröer. Nästan som pumpafröerna man gröper ur vid hallloween fast lite mindre rolleyes.gif
          3. Nästan klotrunda, mellanstora svarta fröer med ett vitt hjärtformat mönster på varje frö. wub.gif
          4. Blomman för dagen har ju lite halvmåneformade lite räfflade eller skrynkliga fröer, men här var det både svarta o vita. Är det helt enkelt två olika färger på blommorna då eller?

Hur ser krassens fröer ut?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 15:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon