| |
|
  |
Dagens, eller veckans dikt. |
|
|
|
|
13-10-2004, 11:59
|

Medlem
Antal inlägg: 6 105
Medlem nr: 3 398

|
Ett fruset ögonblick.   /amaira.
--------------------
Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog
|
|
|
|
|
|
|
|
13-10-2004, 16:49
|
Medlem
Antal inlägg: 316
Medlem nr: 951

|
Om förälskelse: Jag trodde det var över jag trodde jag var trygg trygg i min lugna relation! Men nu tindrar jag nu vibrerar jag av längtan efter den mannen och vi dras ihop fast allt är så fel fel för mej och fel för honom! Trodde jag kunde bli tant en lugn liten tant men uppenbarligen inte! Och det är så härligt fast det är då fel! En nyförälskad Lavendel Men nu tindrar jag nu vibrerar jag av längtan efter den mannen och vi dras ihop fast allt är så fel fel för mej och fel för honom! Trodde jag kunde bli tant en lugn liten tant men uppenbarligen inte! Och det är så härligt fast det är så fel! En störtförälskad Lavendel
--------------------
Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus.. Söker du lyckan för ett år....gift dej... Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
13-10-2004, 17:29
|

Medlem
Antal inlägg: 1 295
Medlem nr: 4 048

|
Härligt! Det finns inget bättre än förälskelse. Jag ler igenkännande och önskar dig lycka till!
--------------------
lotta_zon 5
Den som har planterat trädet får sällan smaka frukten.
|
|
|
|
|
|
|
|
13-10-2004, 17:42
|
Medlem

|
Tack Lotta! Ja jag hoppas verkligen att vi kan hantera det här så att ingen behöver få lida av det...!!! Lavendel
--------------------
Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus.. Söker du lyckan för ett år....gift dej... Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
13-10-2004, 19:43
|

Medlem

|
På ängar av maskros och törnen Dansar en flicka en sällsam dans Runt och runt i cirklar Men alltid på väg någonstans Mitt liv
Eva Dahlgren
--------------------
lotta_zon 5
|
|
|
|
|
|
|
|
14-10-2004, 18:58
|

Medlem

|
CITAT (lavendel @ 13-10-2004, 18:42) Ja jag hoppas verkligen att vi kan hantera det här så att ingen behöver få lida av det...!!! Du är inte där du har dina skor - utan där du har dina drömmar.
--------------------
lotta_zon 5
|
|
|
|
|
|
|
|
21-10-2004, 14:00
|

Medlem
Antal inlägg: 6 105
Medlem nr: 3 398

|
*bumpar* Mera! Den här tråden får inte försvinna in i skuggorna  . (har inget egen bidrag just nu  )
--------------------
Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog
|
|
|
|
|
|
|
|
21-10-2004, 17:58
|

Medlem

|
Att dansa och att rida är samma sak. Det handlar om förtroende och samtycke. Man har gripit tag i varandra. Mannen leder, men han släpar henne inte med, han försöker skapa en känsla och hon uppfattar den och hon följer honom. Man är i harmoni och rör sig till varandras rytm, bara följer känslan.
--------------------
lotta_zon 5
|
|
|
|
|
|
|
|
21-10-2004, 18:02
|

Medlem
Antal inlägg: 4 062
Medlem nr: 3 478

|
Den här är inte så munter.. Men jag gillar Hjalmar Gullberg.
De slocknade ögonen, den stela munnen och kindernas sorgset sköra gipsavgjutning... Mjukt och försiktigt lyfte dina händer från mitt ansikte vad jag trodde var mitt ansikte. Jag protesterade, rör mig inte! Varför petar du ett lik i ögonhålorna, låt mig ha mitt ansikte i fred! Djärva av medlidande lyfte dina händer, utan att darra, långsamt och metodiskt från mitt ansikte vad jag trodde var mitt ansikte, ensamhetsårens grimas, min dödsmask av frusna tårar.
--------------------
Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra. Groucho Marx
|
|
|
|
|
|
|
|
05-11-2004, 21:41
|

Medlem
Antal inlägg: 5 511
Medlem nr: 1 130

|
Denna kanske inte heller verkar så munter , men jag tycker den VAR bra, KORT och koncis: och speglar livets skiftningar och till slut döden. Någon upphovsman har jag inte hittat , men den fanns tydligen först publicerad i : Gunnar Emanuel Mattsons Visbok från omkring 1915. Själv hittade jag den i : Visor & Verser från Haven , kompilerad av Anders Björklund och Gunnar Nordlinder. ISBN 91-38-05574-0
Livet är en långsam kryssning
Livet är en långsam kryssning Vind i seglen mången stund. Döden är ett slutligt skeppsbrott på ett outprickat grund
--------------------
Gammelnalle  "Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
|
|
|
|
|
|
|
|
06-11-2004, 08:55
|

Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 2 991

|
...Dagen i dag... Dagen i dag är en märklig dag. Den är din. Gårdagen föll ur dina händer. Den kan inte få mera innehåll än du redan har givit den. Morgondagen vet du ingenting om. Men dagen i dag har du. Använd dig av det. I dag kan du glädja någon. I dag kan du hjälpa en annan. Dagen i dag är en märklig dag. Den är din Indiskt ordspråk
--------------------
Mvh Evelina Odlar numera i zon 4 Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-11-2004, 13:53
|

Medlem

|
våga vara patetisk vägra vara cynisk; säg att du är konstnär, förälskad och rädd, säg att du älskar solnedgångar, soluppgångar; mata dina enhörningar.
våga vara poetisk, vägra vara ironisk; visa dina bottenlösa ögon, berätta om det vackra med stora ord- reborn your darlings, slå ut med armarna och gråt; säg att det gäller livet.
våga vara idealist, vägra vara realist; säg att alla gränser är fel, att vi kan leva utan pengar bortom skogen, bergen och fälten, skrik:
ÄLSKEN VARANDRA! Frihet, fred och nektar- kyss en humla, bränn en karta, älska en främling.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
16-11-2004, 17:10
|

Medlem
Antal inlägg: 703
Medlem nr: 3 971

|
My pet!
She is the one.. who loves me for me.
she is the one.. who right through me see.
she is the one.. who comforts me when I´m sad.
she is the one.. who cares for me even though I´m bad.
she is the one.. who comes when I call.
she is the one.. who loves running after a ball.
she is the one.. who collects cones.
she is the one.. who barks at stones.
she is the one.. who gives me a big kiss.
she is the one.. who I really miss.
--------------------
Många kramar / Flower zon 4
|
|
|
|
|
|
|
|
16-11-2004, 19:32
|
Medlem

|
CITAT (cic @ 16-11-2004, 13:53) våga vara patetisk vägra vara cynisk; säg att du är konstnär, förälskad och rädd, säg att du älskar solnedgångar, soluppgångar; mata dina enhörningar.
våga vara poetisk, vägra vara ironisk; visa dina bottenlösa ögon, berätta om det vackra med stora ord- reborn your darlings, slå ut med armarna och gråt; säg att det gäller livet.
våga vara idealist, vägra vara realist; säg att alla gränser är fel, att vi kan leva utan pengar bortom skogen, bergen och fälten, skrik:
ÄLSKEN VARANDRA! Frihet, fred och nektar- kyss en humla, bränn en karta, älska en främling. Så underbart cic....så glad jag blir av detta!  Lavendel
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
16-11-2004, 21:02
|

Medlem

|
CITAT (lavendel @ 16-11-2004, 19:32) [Så underbart cic....så glad jag blir av detta!  Lavendel Tack.. Nu blir jag lite generad.. *skrapar med foten..*
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
16-11-2004, 21:03
|

Medlem

|
CITAT (lavendel @ 16-11-2004, 19:32) [Så underbart cic....så glad jag blir av detta!  :wub: :wub: Lavendel Tack.. Nu blir jag lite generad.. *skrapar med foten..*
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
16-11-2004, 21:08
|
Medlem

|
Åh...var det du som hade skrivit det..jag trodde det var nåt du citerat..nu blir jag såå imponerad...så nu får du skrapa med alla fötterna.....fantastiskt och inspirerande är det! Lavendel
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2004, 22:29
|

Medlem

|
Kärleken är spontan och visar sig i glädje, i skönhet, i uppriktighet men även i tårar. Kärleken lever i nuet, den förlorar sig varken i året som gått eller längtar till i morgon. Kärlek är NU!
Leo Buscaglia
--------------------
lotta_zon 5
|
|
|
|
|
|
|
|
14-12-2004, 12:33
|

Medlem
Antal inlägg: 703
Medlem nr: 3 971

|
En jättefin dikt som jag fick av min bästa vän när livet kändes svårt..
TRO PÅ DIG SJÄLV
Varför är det så svårt att tro att man är bra att känna att just jag är den jag helst vill va.
nån annans kvalitéer är sånt man bara vet. Men uppskattning från andra tas emot med tveksamhet.
Tänk om vi bara kunde byta plats ett litet tag och genom andra ögon se oss själva för en dag.
Då skulle du få veta det du inte tror på nu - att det är helt fantastiskt att det finns någon som du.
--------------------
Många kramar / Flower zon 4
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|