Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hängig Phalaenopsis - hjälp?, Försök till räddning...
          Flinga
          Inlägg 07-06-2004, 12:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 22
          Medlem nr: 3 780

Jag köpte en Phalaenopsis härom dagen i en blomsteraffär. Den stod i en sån där plaststrut som dom brukar göra. När jag kom hem med den och packade upp den, så upptäckte jag att den var helt hängig.

Nu, ungefär en vecka senare har snart alla blommorna sjunkit ihop och bladen skrumpnar mer och mer.

Idag tog jag upp den ur krukan, rensade den, klippte bort döda rötter och packade in den i vitmossa och la sen in den i en plastpåse - så som jag läst härinne att man kan göra.

Men när jag städade bland rötterna så såg jag att vissa utav dom var alldeles gula (se bilder i album). Jag lät dom sitta, men skulle jag ha klippt av dom istället?
          Jag tror dessutom jag har köpt fel vitmossa! sad.gif
          Jag lyckades nog få tag i sån där man har i julljusstaken och det är väl helt fel? Funkar det absolut inte med sådan mossa, och isf varför inte?
          Sen undrar jag om, och i såfall hur ofta, man ska öppna plaspåsen och fukta mossan, eller ska man bara låta den vara?

Bilder från min (misslyckade?) räddningsaktion finns i mitt album!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 21:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon