Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ursäkta, en enkel fråga, förbud, f.o.m. när?
          Tapio
          Inlägg 12-06-2004, 11:06
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

CITAT (MRLINDELL @ 11-06-2004, 20:37)
          Vem bryr sig, jag har roundup så jag klarar mig till år 3000!

Halaj!

Var på Hornbach och handlade pärlspont till köket. Sådär i farten så plockade jag korgen full med RoundUp. Köpte 8 meter pärlspont. Det blir 3700 Kr sa de i kassan. Muttrade i bilen: det var ju inte alls billigt det här. Hade jag tapetserat i stället så hade det kostat några hundringar bara.
          Kollade på kvittot när jag hade kommit hem.
          Pärlsponten kostade 1200 Kr. och RoundUpen 1800 Kr! :-)

//T

Citera
          MRLINDELL
          Inlägg 12-06-2004, 15:12
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 190
          Medlem nr: 2 101

Jag köpte plywood 10mm hel platta några stycken idag till kaninburar mm och råkade ut för ungefär samma shock, plywood har blivit dyrt.

Citera
          MRLINDELL
          Inlägg 12-06-2004, 15:23
          Länk hit: #23

Medlem

Tänkte höra om en sak angående PM. Jag skriver i stort sett aldrig PM med mera än svara på någon trevlig förfrågan som kommit som PM. Det har blivit ett par i veckan.
          Men ibland dyker det upp tvärotrevliga PM med allehanda krav på allt möjligt, typ man får inte skriva svar på denne personens inlägg etc. Eller att man vill att man skall hålla sig till en egen tråd etc. Eller som nu senast ett otroligt oförskämt PM av "Annki" som varit med sedan 2002 och kräver att man skall försvinna å det snaraste etc.
          Många av den som skriver hotfulla inlägg är samma personer som kastar sig på allting i forumet och anser att det mesta skall vara som det är och förstås förbjuda en hel del saker. Man klagar på att forumet har blivit så stort och att det är alldeles för många nya etc. Om man skall tolka det de skriver även om det är svårt ibland.
          Vem i forumet har befogenheter att kräva allehanda saker från forummedlemmar, vad de skall skriva, vilka åsikter de skall ha och var de får göra inlägg i debatten?

Citera
          Siri
          Inlägg 12-06-2004, 15:43
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 323
          Medlem nr: 2 034

Kanske göra en egen tråd kring dessa frågor om PM ? Annars befarar jag at vi får en tråkig diskussion om angående ni-vet-vad igen (det börjar på r och slutar på oundup) eller andra tråkiga saker.

Citera
          lavendel
          Inlägg 12-06-2004, 16:29
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 316
          Medlem nr: 951

Vet inte om jag är kvalificerad att yttra mej när det gäller detta om Pm...har bara fått några...alla mycket trevliga!!
          Men...angående alla dessa diskussioner...om roundup och annat....vad är det för fel med det...att människor hetsar upp sej och hävdar sin ståndpunkt...det är väl bara sunt att man vågar käfta lite...förhoppningsvis får alla ut av diskussionen nån ny vinkling att ta ställning till!
          Om detta vore ett forum där alla var överens om allting...ingen vågade ha en avvikande åsikt..då skulle det vara skrämmande..det vore en diktatur!
          Jag står för den här gamla sentensen:Jag kanske avskyr din åsikt..men jag tänker kämpa för din rätt att ha den!
          Lavendel

--------------------
          Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus..
          Söker du lyckan för ett år....gift dej...
          Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!

Citera
          Siri
          Inlägg 12-06-2004, 17:27
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 323
          Medlem nr: 2 034

Jo, lavendel jag håller med dig. Fast det var inte alls de här aspekterna du tar upp som jag syftade på.
          Det känns meningslöst att traggla saker om och om igen och speciellt en sak som har resulterat i flera tråkiga PM för vissa, på tal om det. Det leder ingenstans.

Citera
          Copycat
          Inlägg 12-06-2004, 18:31
          Länk hit: #27

Gäster

Hejsan alla ! Angående PM och andra fjantiga påhopp. Om man inte kan stå för sin åsikt i Forumet ÖPPET, då kan man lika gärna vara tyst. Varför ha en åsikt som bara en person får veta? Det är fegt och tarvligt att hoppa på medlemmar via PM. Skriv öppet vad du tycker, det är renhårigare än att smussla iväg otrevligheter via PM. Visst har en del trådar haft känsliga ämnen men det gäller att ha sitt sinne för humor kvar ibland. Det går att driva om vad som helst (med glimten i ögat) och alla ska kunna tycka att det är trevligt på Forumet. Jag anser att är det några som ska kliva ur Forumet , så är det väl ändå dom som beklagar sig via PM eller andra påhopp. Jag tycker att det procentuellt är mycket trevliga medlemmar, som man i många fall vill lära känna bättre. Tyvär så är det så att den lilla procentdelen som är otrevliga ofta kan ta udden av det roliga med Forumet. Jag själv har valt att ha hållit mig undan då det troligtvis är samma personer som skickat "trevliga"hälsningar via PM till mig också. Jag delar MR LINDELL's åsikter i det mesta (tror jag) därför tycker jag KOM IGEN MR LINDELL, GE DOM VAD DOM TÅL. Jag håller med du jag ! tongue.gif

Citera
          Catarina
          Inlägg 12-06-2004, 18:36
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 76
          Medlem nr: 3 474

*Applåderar Copycat*

Bra sagt!! wub.gif

--------------------
          "Den som sårar andra, bryr sig heller inte om sig själv"
          ~Leonardo Da Vinci~

Citera
          Fenja
          Inlägg 12-06-2004, 19:39
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Jag tycker att alla som får otrevliga privata PM ska kopiera i sin helhet och lägga ut dem på forumet till allmänt beskådande. Ett sådant förfarande brukar drastiskt påverka lusten att skicka oförskämda PM på ett positivt sätt!! Vad är det för jävla ynkryggar som är här på forumet egentligen?!!
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Sylvia
          Inlägg 12-06-2004, 21:21
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 24

Som vi redan har sagt tidigare, så önskar vi att alla som är med på Forumet vill följa Netikett, som man lovat att följa när man blir medlem.

Det innebär bl.a. att inte gå in på personangrepp och säga otrevliga saker om andra medlemmar. Det är mycket trevligare att avstå, även via PM.
          Man får låtsas som om det regnar och låta det passera utan att bli arg även om man tycker annorlunda, eller så ventilerar man sin åsikt på ett trevligt sätt på Forumet.

För visst ska man kunna säga sin mening, och det kan man säkert göra utan att angripa någon annan. Alla har rätt att ha sin åsikt och alla behöver inte tycka lika för det. Då skulle det knappast bli några diskussioner alls om alla tyckte likadant, eller hur?

Vi vill inte gärna censurera allt för mycket, vi önskar att medlemmarna har självcensur nog för att veta vad man kan säga och vad som kan uppfattas som störande. Vi vill ju att både nya och gamla medlemmar ska trivas på Forumet.

Läs igenom Ditt inlägg en gång extra innan Du sänder det och fundera på om någon kan uppfatta det som stötande!

--------------------
          Sylvia, zon 1

Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)

Citera
          MRLINDELL
          Inlägg 12-06-2004, 23:26
          Länk hit: #31

Medlem

Jag är nöjd med den positiva respons jag fått på mitt tidigare inlägg. Tack alla som har en positiv syn på åsiktsfrihet inom rimliga ramar. Tur är att de som skickar oanständiga PM inte skrivit tryckfrihetslagen. Jag håller med Sylvia i sin helhet men vill även väga in andras värderingar om att läs andras inlägg med glatt hummör. Jag känner ofta att annan åsikt känns som ren kritik, något som kanske inte varit avsikten. Man kan lösa problem på många sätt och det är inte säkert att alla har 100% rätt i allt. En ömssesidig dialog är därför nödvändig, enda sättet att ta tillsig nya rön och ev kunskaper. Zon & förutsättningar är olika i stora delar av landet speciellt på våren, en del har högsommar medan andra har vårrrusk. Klart att man inte kan ge ett generellt råd till alla samtidigt. Många råd känns kanske av den orsaken underliga. Måste säga att personligen anser jag att många råd känns ganska gammalmodiga och saknar vetenskaplig förankring. Men det är lättare att leva med än hot & oförskämdheter. Viktigt är att människor får ha en personlig åsikt och att få uttrycka den.
          Det är lixom meningen med ett diskussionsforum.

"Annki" skriver i ett nytt PM följande:
          --
          Hej!
          Läste ditt inlägg. Lite felciterat, tror jag. Jag är öppen för en privat dialog om du känner för det. Och du... jag har varit med längre än så. Det var forumet som bytte utseende 021102, och alla gamla medlemmar fick regga om sig. / mvh Annki
          --

Måste säja att det hjälper inte. Hur förbannad man än blir skriver man inte sådana PM. Det är inte felciterat utan kan dupliceras i sin helhet.
          Avsikten med ett väldigt otrevligt PM är att vara otrevlig, i tron att inte någon annan ser vad man håller på med och därför tro att man kan vara otrevlig anonymnt.
          Hädanefter publiceras alla otrrevliga PM, jag anser alla skall göra så för att få en öppen diskussion utan otrevliga PM.

Copycat, vem du än är, Fenja, m fl. Jag kan inte skriva upp alla som skickat vänliga PM, inlägg, mm. Tack för er underbara stöd. KRAMAR!!!! wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          Copycat
          Inlägg 12-06-2004, 23:30
          Länk hit: #32

Gäster

Hallå där, MR LINDELL !! Hur var det med hemlizar? wub.gif Viska, lite iallafall. wub.gif

Citera
          MRLINDELL
          Inlägg 12-06-2004, 23:39
          Länk hit: #33

Medlem

Copycat, avslöjar jag min hemlis får 20% av forumet hjärtsnörp! Törs inte!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera
          Copycat
          Inlägg 12-06-2004, 23:41
          Länk hit: #34

Gäster

Skicka ett vänligt PM till mig då wub.gif

Citera
          Fenja
          Inlägg 13-06-2004, 21:02
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Jag hoppas verkligen att den/de som brukar ge sig på forumisterna genom privata mail slutar med detta. Kan man inte stå offentligt för vad man tycker så kan man lika gärna vara tyst. INGEN här har någon som helst rätt att tala om för någon annan att vederbörande inte är välkommen!!
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-06-2004, 21:14
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jag har klarat mig trots att jag stuckit ut hakan ett par gånger. Nja, inte helt men inga otrevligheter. Begriper inte varför man inte skall få kunna säga sin mening, alla försök att strypa en debatt är helt galet. Om någon inte tål att vissa saker sägs så är det fel på just den personen, inte på det som sägs.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Copycat
          Inlägg 13-06-2004, 21:27
          Länk hit: #37

Gäster

Jaadu Gossen, du har haft en enorm tur tydligen. Du som varit med i Forumet så länge och klarat dig från otrevligheter, fuskigt. Jag som bara varit medlem ett par månader och fått ett antal på halsen redan. Jag hoppas att stämningen kan återvända till forumet, det känns lite krystat ibland. Varför ska vi tillåta att vissa saker ska få vara tabu att tala om? En öppen kommunikation gör ju att alla får en insikt om sakers positiva och negativa sidor. Det är ju det som utgör ett "levande" Forum, inte att vi ska tassa på tå för vissa och tillåta att dom tabubelägger det som inte passar deras smak. Tycker man inte om en diskusion så kan man välja en massa mer passande trådar på Forumet. Det finns något för varje smak.

Citera
          Elisabet
          Inlägg 13-06-2004, 21:29
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 32
          Medlem nr: 963

har en gammal flaska totex kvar som vårdas ömt och endast används att pensla på kirskålblad . Har nästan ingen kirskål kvar..........................

Citera
          Copycat
          Inlägg 13-06-2004, 21:32
          Länk hit: #39

Gäster

Och vad är Totex?? unsure.gif Har aldrig hört talas om detta, är det något "gammalt" förbjudet preparat eller?Och tar det verkligen bort Kirskål, permanent. Då är det ju super rolleyes.gif

Citera
          MRLINDELL
          Inlägg 13-06-2004, 21:39
          Länk hit: #40

Medlem

Totex/BAM har varit förbjudet på "riktigt" sedan 1989.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 14:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon