Jag är nöjd med den positiva respons jag fått på mitt tidigare inlägg. Tack alla som har en positiv syn på åsiktsfrihet inom rimliga ramar. Tur är att de som skickar oanständiga PM inte skrivit tryckfrihetslagen. Jag håller med Sylvia i sin helhet men vill även väga in andras värderingar om att läs andras inlägg med glatt hummör. Jag känner ofta att annan åsikt känns som ren kritik, något som kanske inte varit avsikten. Man kan lösa problem på många sätt och det är inte säkert att alla har 100% rätt i allt. En ömssesidig dialog är därför nödvändig, enda sättet att ta tillsig nya rön och ev kunskaper. Zon & förutsättningar är olika i stora delar av landet speciellt på våren, en del har högsommar medan andra har vårrrusk. Klart att man inte kan ge ett generellt råd till alla samtidigt. Många råd känns kanske av den orsaken underliga. Måste säga att personligen anser jag att många råd känns ganska gammalmodiga och saknar vetenskaplig förankring. Men det är lättare att leva med än hot & oförskämdheter. Viktigt är att människor får ha en personlig åsikt och att få uttrycka den.
Det är lixom meningen med ett diskussionsforum.
"Annki" skriver i ett nytt PM följande:
--
Hej!
Läste ditt inlägg. Lite felciterat, tror jag. Jag är öppen för en privat dialog om du känner för det. Och du... jag har varit med längre än så. Det var forumet som bytte utseende 021102, och alla gamla medlemmar fick regga om sig. / mvh Annki
--
Måste säja att det hjälper inte. Hur förbannad man än blir skriver man inte sådana PM. Det är inte felciterat utan kan dupliceras i sin helhet.
Avsikten med ett väldigt otrevligt PM är att vara otrevlig, i tron att inte någon annan ser vad man håller på med och därför tro att man kan vara otrevlig anonymnt.
Hädanefter publiceras alla otrrevliga PM, jag anser alla skall göra så för att få en öppen diskussion utan otrevliga PM.
Copycat, vem du än är, Fenja, m fl. Jag kan inte skriva upp alla som skickat vänliga PM, inlägg, mm. Tack för er underbara stöd. KRAMAR!!!!