Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ursäkta, en enkel fråga, förbud, f.o.m. när?
          Copycat
          Inlägg 13-06-2004, 21:44
          Länk hit: #41

Gäster

laugh.gif laugh.gif Det var riktigt kaxigt Elisabet. Eller är det ett skämt bara? Annars lär väl vissa sätta kaffet i vrångstrupen om dom läser det inlägget. Det är förmodligen betydligt både effektivare och giftigare än Round up och liknande preparat. Ska jag anta att Elisabet bara ville roa oss eller? tongue.gif

Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 13-06-2004, 21:52
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Enligt kemikalieinspektionen finns det 3 preparat som heter Totex i klass 3 som förbjudits.

http://www.kemi.se/bkmregoff/default.cfm

Totex sprayen och totex i flytande form förbjöds 2002 och det innehöll samma sak som Roundup (Glyfosat).

Totex strö som förbjöds 1989 innehöll Diklobenil och Atrazin.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          Posse
          Inlägg 13-06-2004, 21:59
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

Ett sätt att slippa "ogräs" torde väl vara att omsorgsfullt asfaltera tomten och ev sedan lägga ut plastgräsmattor om man vill ha lite grönt.

Citera
          Copycat
          Inlägg 13-06-2004, 22:31
          Länk hit: #44

Gäster

Jag för min del tycker att det låter lite torftigt. Var det inte någon annan på Forumet som kom med den geniala idén tidigare. Att man skulle asfaltera och sätta ut krukor med blommor på asfalten, om man var så lat eller sjuk att man inte kunde ligga på knä och rensa ogräs. Men vad ska man då göra om man som jag vill ha lite "liv" i gräsmattan? Jag har inget emot daggmaskar, skalbaggar och en och annan spindel, för att inte tala om fjärilarna. Dom kan man inte vara utan. Det är skilnad på att vilja vara utan ogräs och att vara utan LIV.

Citera
          Betty
          Inlägg 14-06-2004, 00:06
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Asfaltera gräsmattan ja... En lite udda man som bor ett par kvarter från oss ville asfaltera sin tomt mot gatan men han fick inte det för kommunen. De sa att det skulle i så fall sett ut som om det var en allmän parkering där då och så var ju inte fallet enligt detaljplanen för området. Då grusade han sin tomt i stället... rolleyes.gif
          för det får man tydligen göra utan kommunens tillstånd...

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          andersen
          Inlägg 14-06-2004, 04:03
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

Nu sticker jag ut hakan. Förut så pratades det om troll, tycker att vissa i den här tråden är riktiga troll.

Tycker att en del av inläggen bara är till för att provosera, och då har man klarat kravet för att vara ett troll.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          MRLINDELL
          Inlägg 14-06-2004, 06:20
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 1 190
          Medlem nr: 2 101

Menar du trollet Raffe?

Citera
          birgitek
          Inlägg 14-06-2004, 07:04
          Länk hit: #48

Gäster

Ett litet tips till "Anki" och andra som absolut inte klarar åsikter avvikande från den egna. Läs inte inlägg som inte stämmer med ert tyckande, på så sätt kan ni behålla sinnesfriden och vi andra får behålla ett öppet och debattglatt forum.
          Birgit Ek
          P.s Vad i all världen är man för människa om man ber en meningsmotståndare lämna forummet? D.s

Citera
          Betty
          Inlägg 14-06-2004, 07:45
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Bra talat Birgit!

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Copycat
          Inlägg 14-06-2004, 08:30
          Länk hit: #50

Gäster

Jadu Andersen, som man känner sig själv känner man andra, eller hur det var. rolleyes.gif Om du ville LÄSA inläggen innan du fäller en komentar, så skulle säkert du också kunna ha lite humor (hoppas jag). Jag har sagt det redan, efter låsningen av Round up tråden och Trolltråden, blev det lite krystat. Alla verkade tassa på tå för att inte verka provokativa. Hur kul är det med torra snusförnuftiga svar på allt? Man måste kunna ta upp ämnen som är lite känsligare också, bara man gör det med glimten i ögat. Det är inte svårt att förstå vad skribenterna menar då det finns små gubbar till vänster om "skrivdelen", använd dom och du ska se hur mycket lättare det är att kunna skämta om saker. Jag är en öppen, ärlig, FÖR spontan, gråhårig men possitiv kärring. Jag vill att min lilla trädgårdsplätt ska vara lika levande som jag vill ha ett Forum. Att det finns folk som stör sig på att jag inte vill ha kirskålen kvar, och kommer med mer eller mindre "dumma" kommenterer, det får jag ta. JAG vet att min så kallade gräsmatta består av 90%kvickrot, men utan den har jag ingen gräsmatta alls. Maskrosorna tar jag bort som dom flesta andra, med en sån där petmoj. Samma sak med grodblad och andra konstiga saker i "Kvickrotsmattan. Rätta mig om jag har fel nu. Ska Forumet ha lite humor och glimten i ögat, eller vara kort och koncist? Är det rätt att kännas krystat om man vill bli av med ett eller annat ogräs (utan att ta till den manuella metoden)? Ska alla som använder ogräsmedel, oavsett namn, känna sig som värsta miljöbovar? Jag har talat om hur jag är, ta mig som jag är eller låt bli att svara på mina inlägg. Det är väl bättre att vara öppen och ärlig än att tassa omkring och vara annonym. Fram för mer possitiva tankar, världen är så full av negativitet ändå. wub.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-09-2025, 06:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon