Har nu äntligen fått mitt växthus!!!
Först ska man hitta en lämplig plats och då har vi problemet var det ska stå...skugga & sol...Jag har burit fram och tillbaka med växthussockeln och tittat på träden hela dagen för att se var skuggan är, för där ska jag minsann inte sätta mitt växthus...(Det vill ju till att man får en bra placering från början för det går ju inte o komma efteråt o gnälla...)
Som ett störande moment kommer då HAN och säger att "-där kan det inte stå för då måste vi gräva ur alldeles för mycket, minst en HALVMETER (mottar samtidigt med händerna som "storfiskar'n")och då kommer vi få jordskred vid nästa skyfall". Efter en timmes bärande på sockeln så slutade det med den plats jag kommit på från början men nu var det plötsligt hans idé....
Då måste man ju även montera ihop delarna, och då stöter vi genast på problem, HAN säger..." -Nä, JAG måste sätta upp fodrena kring fönstren i dag" (ja, de har ju ändå legat i 25 dagar så det var nog dags idag...)
Ja, jag klarar mig ändå bäst själv!
Jag vet ju ändå hur det brukar låta när vi ska montera ihop IKEA möbler,så... och då får man ju ändå vara inomhus, så ingen hör en...Ja det var ju bara att bita ihop och börja montera...
Efter ett glas vin nu på kvällen sa han att " Ja, imorgon kan vi mäta lite hur mycket vi ska gräva ur för att Bla, bla..." Slutade lyssna någonstans där...
Imorron ska jag börja gräva ur för att sedan börja gjuta plintar, och se då tror jag att det blir fart även på min karl för är det något domän som är hans så är det grävning o gjutning...Men det är enda sättet att få lite fart på herr'n för annars ska det planeras och mätas och hummas i flera da'r och jag blir tokig av sån't

!!!
Så med lite kvinnlig list ska vi nog få upp mitt växthus inom en snar framtid
Annlouice (hoppas ni läser ironin mellan raderna, jag älskar ju min sambo

)