Efter att ha i alla fall gjort ett försök med att få baksidan av mitt hus i trevligt skick, känner jag nu att det är dags även för en liten insats på framsidan.
Där finns en gräsplätt utmed huset (rött tegel) ca 10 x 3 meter, framför detta en häck av vanlig sort, vet inte vad den heter men man ser den överallt, små lite flikiga blad. Häcken är ca 150 hög och grön på utsidan, och brun i mitten, lite andra växter har letat sej in härochvar den ser mao inte särskilt kul ut.
Solen kommer på eftermiddagen, vid tresnåret ungefär till husväggen, till häcken lite tidigare.
Så vad jag hoppas på är lite förslag om vad jag ska hitta på. Ska jag gräva upp min häck och sätta något nytt eller kan jag få den till att bli lite roligare på annat sätt ? Kan jag tex drastiskt klippa ner den och hoppas på att den kommer se lite bättre ut när den kommer igen.
Huset är en 60 tals låda, tegel och fyrkantiga fönster inget annat så något som muntrar upp fasaden skulle ju också behövas.
Tar gärna emot förslag på det också, men inget svårskött, det vet jag att vi inte klarar av. Bor i zon 5. Zon 4 växter funkar ibland säjer dom som vet !
Blir jättetacksam för alla ideer