Medlem
Antal inlägg: 238
Medlem nr: 3 439
Såg på tv en ny sorts ros som heter Dawn Chorus, med orangea härliga blommor. Kan man köpa sånt på postorder? isf var... Sen bor jag i zon 5 vilket kanske är ett problem.
Medlem
Antal inlägg: 18 595
Medlem nr: 31
Rosenposten har den inte, inte heller Flora Linnea men David Austen har den och det är ju inga problem med att handla inom EU numera, det som är problemet är att man i England inte alltid använder grundstammar som är härdiga här i sverige. Hurpass härdig Dawn Chorus är vet jag inte heller men har man möjlighet krukodla rosen och att förvara rosen i ex. jordkällare, förråd som håller en temp på strax över noll under vintern så borde man kunna ha den även i zon 5.
Medlem
Antal inlägg: 7 705
Medlem nr: 276
Just det Hannele, där åkte jag dit och impulshandlade Othello, Abraham Darby och Winchester Cathedral nu nergrävda, om dom kommer upp nästa år är en annan historia.
--------------------
Den som planterar en trädgård planterar lycka Bor i zon 3 - 4
Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22
CITAT (Kajsa @ 06-07-2004, 12:47)
Just det Hannele, där åkte jag dit och impulshandlade Othello, Abraham Darby och Winchester Cathedral nu nergrävda, om dom kommer upp nästa år är en annan historia.
Jag köpte också Othello, tidigare, och Gertrude Jekyll.
Medlem
Antal inlägg: 7 705
Medlem nr: 276
Gud vad dom är fina, hos dig i Göteborg blir det nog inga problem. Leander måste väl klara sig hos mig, den är testad på många ställen, ja man bara måste prova lite olika sorter, Gertrude Jekyll var underbar.
--------------------
Den som planterar en trädgård planterar lycka Bor i zon 3 - 4