Tjosan
Såg på tv en ny sorts ros som heter Dawn Chorus, med orangea härliga blommor.
Kan man köpa sånt på postorder? isf var...
Sen bor jag i zon 5 vilket kanske är ett problem.
Åsa, mälardalen zon 2
Rosenposten har den inte, inte heller Flora Linnea men David Austen har den och det är ju inga problem med att handla inom EU numera, det som är problemet är att man i England inte alltid använder grundstammar som är härdiga här i sverige. Hurpass härdig Dawn Chorus är vet jag inte heller men har man möjlighet krukodla rosen och att förvara rosen i ex. jordkällare, förråd som håller en temp på strax över noll under vintern så borde man kunna ha den även i zon 5.

Här är lite länkar:

David Austen Roses

Rosenposten

Flora linnea
Tjosan
Tack o bock Åsa!
Hannele
På Coop kan man nu köpa flera olika Austin rosor för 64 kr.

Kajsa
Just det Hannele, där åkte jag dit och impulshandlade Othello, Abraham Darby och Winchester Cathedral nu nergrävda, om dom kommer upp nästa år är en annan historia. rolleyes.gif
Hannele
CITAT (Kajsa @ 06-07-2004, 12:47)
Just det Hannele, där åkte jag dit och impulshandlade Othello, Abraham Darby och Winchester Cathedral nu nergrävda, om dom kommer upp nästa år är en annan historia. rolleyes.gif

Jag köpte också Othello, tidigare, och Gertrude Jekyll.

Kajsa
Gud vad dom är fina, hos dig i Göteborg blir det nog inga problem.
Leander måste väl klara sig hos mig, den är testad på många ställen, ja
man bara måste prova lite olika sorter, Gertrude Jekyll var underbar.
Hannele
CITAT (Kajsa @ 06-07-2004, 12:47)
Just det Hannele, där åkte jag dit och impulshandlade Othello, Abraham Darby och Winchester Cathedral

Jag härmade dej, nu äger jag också den vita Winchester Cathedral smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon