Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892
Jag fick ny blomfart på mina efter att jag delade dem, det kanske kan vara platsbrist. Är det en stor rugge så kanske du ska dela. Mina växer ihop med en massa olika perenner och jag tror inte att dagliljan har något emot det. Men den odlas ju ofta som solitär i och för sig... Bara gissningar, som kanske inte är till någon direkt hjälp! Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
Medlem
Antal inlägg: 961
Medlem nr: 274
Vad jag har kunnat läsa mig till så vill de delas vart 3-4år . De vill också ha näringsrik jord som inte torkar ut. Samt att man ska välja växtplats noga eftersom de vänder "fejan" mot solen och ekvatorn De trivs i full sol men får klarare färger i halvskugga...och att de lätt drabbas av bladlöss och spinn.
--------------------
Mvh/Emser Zon 8, USA.
Liv föds och dör; man sår och skördar, irrar och finner åter vägen hem till jorden.
Medlem
Antal inlägg: 63
Medlem nr: 3 547
Jag har satt tre likadana dagliljor. En i köksträdgården och två under plommonträdet. De två under plommonträdet har det alltså lite fattigare vad gäller näring och vatten och sol. De plantorna är också ganska små, men de blommar. Den som står soligt i grönsakslandet bara växer och växer har blivit en jätterugge men inte att den blommar...