råse-marie
Jag har gula dagliljor vid trappen men i år verkar dom inte villja blomma sad.gif
Varför?????
Emser
Är det fleråriga liljor eller har du köpt dem "nya" för i år?
råse-marie
Liljorna flyttade jag för 2 år sen men dom blommade förra året.
Fenja
Står de skuggigt? Det kan göra att blomning uteblir...
Mvh
Fenja
Mocca
Jag har haft problem med mina också i år. De blommade inte länge eller mycket. De vill ha mycket sol.....och det har det inte varit i år precis.
råse-marie
CITAT (Fenja @ 26-06-2004, 21:26)
Står de skuggigt? Det kan göra att blomning uteblir...
Mvh
Fenja

Dom står på den nästan soligaste platsen.....men kan dom stå för trångt??
Jag har Iris som växt upp framför???
Fenja
Jag fick ny blomfart på mina efter att jag delade dem, det kanske kan vara platsbrist. Är det en stor rugge så kanske du ska dela. Mina växer ihop med en massa olika perenner och jag tror inte att dagliljan har något emot det. Men den odlas ju ofta som solitär i och för sig... Bara gissningar, som kanske inte är till någon direkt hjälp!
Mvh
Fenja
råse-marie
Jag väntar väl till hösten för jaghade nästan tänkt att byta plats på liljorna och Irisen . Så får man väl hoppas på bättre lycka nästa år. smile.gif
Emser
Vad jag har kunnat läsa mig till så vill de delas vart 3-4år wink.gif . De vill också ha näringsrik jord som inte torkar ut. Samt att man ska välja växtplats noga eftersom de vänder "fejan" mot solen och ekvatorn wacko.gif De trivs i full sol men får klarare färger i halvskugga...och att de lätt drabbas av bladlöss och spinn. mad.gif
katjoh
Jag har satt tre likadana dagliljor. En i köksträdgården och två under plommonträdet. De två under plommonträdet har det alltså lite fattigare vad gäller näring och vatten och sol. De plantorna är också ganska små, men de blommar. Den som står soligt i grönsakslandet bara växer och växer har blivit en jätterugge men inte att den blommar...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon