Hejsan Lavendel. Inte har du spätt på min fobi, den var redan överfull Men visst känns det lite kymigt att tänka på, och ja, jag är också uppvuxen med tron att dom kryper in i öronen på folk då man sover. Uscha !!
Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14
Jag har inte sett en tvestjärt på flera år och de jag sett häruppe var mycket mindre än de jag har sett i t.ex. stockholmsområdet. Ju längre norrut man bor i detta land desto färre och mindre kryp.
Betty, jag är född i Vänersborg, uppvuxen i Stockholm och bor numera i Sundsvall. JAG tycker att mina Tvestjärtar är mastodonter, fast det kanske är skillnad på mycket högt upp i landet och södra Norrland?
Medlem
Du rör dig uppåt Copycat... Avstånd mellan Vänersborg och Stockholm; 41 mil. Avstånd mellan Stockholm och Sundsvall; 39 mil. Avstånd mellan Sundsvall och Luleå; 53 mil. När blir du "lulebo"? Jag har också småkrypsfobi så jag är bara glad att de små odjuren är så små här, eller så har jag bara haft tur som inte har stött på några större...
Medlem
Jag kollade in texten på en burk Myrr 100 PLUS. Det står att Myrr funkar både på myror, silverfiskar gråsuggor och tvestjärtar! Läs mer här. Det står inte uttryckligen på länken att det funkar på tvestjärtar, men det står på burken. Priset ligger på ca 120:- (på Obs! i Luleå i alla fall).
Betty, jag har aldrig varit högre upp än Umeå. Men DET tyckte både jag och dottern var en mycket vacker stad. Dottern vill söka in på Umeå universitet, för att hon trivs så bra med stan. Själv kommer jag nog inte högre än såhär. Inte ens på semester, skulle jag tro.
Du har nog alldeles rätt Betty, men jag är nog en äkta asfaltsblomma. Visst är det vackra bilder, men myggigt va? Jag "stal" någons bild på en RÖD himmel som jag har som skrivbord i datorn, undra om det var Felix mattes? Får man göra så? Om inte så tar jag genast bort den, men den var ju så gudomligt vacker.
Medlem
Det är nog helt OK att "låna" bilder och använda dem som skrivbordsunderlägg! Myggen ja... Har hört nånstans att det inte är så mycket mygg i år, men jag undrar jag... Tycker faktiskt att de är ettrigare än vanligt! MyggA funkar alldeles utmärkt!
Det sägs också att det ska vara mycket mygg då det är sådant här väder, regn och fukt. Men jag tror att dom drunknat i regnvädren här i alla fall. Jag har inte sett en mygga än så länge. Man kan väl glädjas åt att det är relativt mycket kvar av sommaren och att det KAN bli bättre väder, mycket sämrekan det ändå inte bli.
Medlem
Antal inlägg: 978
Medlem nr: 40
Detta har inget med Round-Up att göra. Det är ert ansvar. Och tvestjärtar är klart obehagliga. Men kan man få besked från er Sundsvallingar om vilken temperatur ni har i badvattnet just nu? Är på väg norröver om några dagar. Måste fly detta oväder i Sthlm!
--------------------
Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd