CITAT (Anne-li @ 21-07-2004, 15:54)
hmmmm, då borde man ha ALLA balkonglådor på insidan oavsett om man bor i lägenhet eller villa......bor själv i villa och i mitt kvarter har så gott som alla hus lådor på balkongen, trappräcket eller under fönstren, har aldrig hört talats om att en låda trillat ner. Jag menar det är lika stor risk att lådan trillar ner om den sitter under ett fönster som om den sitter på en balkong även om skadorna kan bli större i de fall den skulle trilla från balkongen. Det är väl ändå fastsättningen som är den springande punkten.... håller med om att vad vore våren - sommaren utan alla prunkande balkonglådor! Känns som det är större risk att sätta sig i en bil och åka iväg än att gå under en ordentligt fastsatt blomsterlåda....
Fram för mera balkonglådor till folket
Bilder på min balkong finns i mitt album - därunder går hela familjen varje dag - kommer inte in i huset annars....
// anneli...
Hej Anne-li

!
Men..om nu nån skulle trilla ner så är det en jäkla skillnad på den kraft den träffar marken från en villa och från en balkong flera våningar upp!
Och...jag kan bara inte fatta varför man tar en sån risk.......det verkar så meningslöst....jag odlar för min egen skull....inte för att skapa nån tjusig fasad.... ändå är det mina lådor som syns på långt håll...fastän dom sitter på insidan!
Lavendel
Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus..
Söker du lyckan för ett år....gift dej...
Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!