Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Flytta på rosenmandel?, Den gillar kanske inte läget riktigt...
          kajsabe
          Inlägg 14-07-2004, 21:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 3 560

Hej!

Jag har en sommarstuga i zon 5, där jag för några år sedan (3 eller 4) planterade en rosenmandel. Den växer och så, har definitivt blivit kraftigare MEN den har inte blommat.

Nu har vi av div anledningar :-) skaffat en annan sommarstuga (dit vi iofs tänkte flytta om några år) och där tror jag att klimatet är något mildare, enligt zonkartan ska det nog inte vara någon skillnad vad jag kan se, men snön försvinner ungefär två veckor tidigare och det verkar rent allmänt växa bättre och vara mildare.

Trivs inte min rosenmandel, är det egentligen för strängt klimat i zon 5? Eller tar det längre tid än 3-4 år innan den börjar blomma? Borde jag kanske flytta den till det nya huset? Skulle den trivas bättre där?

Många frågor blev det - jag hoppas någon kan hjälpa mig med råd i denna fråga!

Tack på förhand!
          /Kajsa

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 16:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon