| |
|
  |
Varning, rymning från Hall |
|
|
|
|
28-07-2004, 15:39
|

Medlem
Antal inlägg: 4 132
Medlem nr: 51

|
Och om det nu är så bra att vara kriminell och sitta på fängelse så som många tror, varför rymmer då dom intagna? om dom nu har så bra mat tre gånger om dagen, lön mm, nää jag tror att fångvården är lagom av vägd i normala fall.
Att det finns fångar som är sjuka på fängelserna är där imot inte bra, dom borde vara inom sjukvården.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
|
|
birgitek
|
28-07-2004, 15:55
|
Gäster

|
Finns det gratis mat? Tror nog att skolmaten måste betalas. Antingen via skatt eller avgift. Birgit Ek
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 16:00
|

Medlem
Antal inlägg: 4 132
Medlem nr: 51

|
birgitek,ja ordet gratis är är fel,men en tanke om skolbarnet går i skola på annan ort blir inte avgiften dubbel då? först kommunalskatt i hemkomunen+avgift på skolorten eller?
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 16:06
|
Gäster
Antal inlägg: 391
Medlem nr: 3 998

|
Du andersen, ta o kolla upp hur många procent av dom intagna som rymmer från sina straff. Det blir inte många procent. Av dom, så är det svenskar som skiter i allt. Det blir ändå ingen straffpåföljd av att dom rymt. Utländska medborgare som hotas av att ännu värre fängelsestraff i sitt hemland är också överrepresenterade bland rymmarna. Sen är det nästan bara GROVA kriminelle som rymmer. Inte är det lilla "svensson" som körde på fyllan eller lite för fort inte. Vad internernas mat kostar, så är det faktiskt lunchen det har diskuterats, INTE hela dagsransonen. Dessutom får dom jävlarna efterrätt, det serveras banne mig inte i plugget. mvh. Laika
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 16:06
|

Medlem
Antal inlägg: 2 487
Medlem nr: 2 776

|
elever fr. grannkommunerna betalar inte någon avgift, det gör grannkommunen.
--------------------
Mvh Claes Björn Rosenström-fantast __________________________________________________________ Philips Super 80 MASTER TL-D 840 - Bästa lysröret för växter - uträknat och med egna erfarenheter Photosyntes Photon Flux Density: 72 µmol m^-2 x s^-1 / 58W
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 16:11
|

Medlem

|
CITAT (Laika @ 28-07-2004, 17:06) Vad internernas mat kostar, så är det faktiskt lunchen det har diskuterats, INTE hela dagsransonen. Dessutom får dom jävlarna efterrätt, det serveras banne mig inte i plugget. mvh. Laika får dem efterrätt? vi studerande får en billig pinnglass var 3:e år. bara vatten och mjölk till maten, och sen kommer vi till det sämsta, kålsallad. kostar isbergssallad så mycket mer?
--------------------
Mvh Claes Björn Rosenström-fantast __________________________________________________________ Philips Super 80 MASTER TL-D 840 - Bästa lysröret för växter - uträknat och med egna erfarenheter Photosyntes Photon Flux Density: 72 µmol m^-2 x s^-1 / 58W
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 16:25
|

Medlem
Antal inlägg: 1 664
Medlem nr: 1 962

|
. Vårt skolkök fick stänga p.g.a dålig hygien. Jag har läst att ca 1/3-1/2 av de elever som blir magsjuka blir det p.g.a just den usla maten som ofta är felgjord eller för gammal. Jag har helt tappat sugen för skoland spaggetti och köttfärssås, en gång hittade jag ett 1-2dm långt svart hårtrå i maten.  Det var inte kul. Är det fisk i skolan brukar jag alltid gå hem och käka. Man vet aldrig var den fisken kommer ifrån. De säger att det är torsk, men jag undrar det
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 16:27
|

Medlem
Antal inlägg: 4 062
Medlem nr: 3 478

|
Kanske läge att starta en tråd om skolmat..? Trodde vi skulle vädra åsikter om fångvård här..
--------------------
Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra. Groucho Marx
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 16:48
|

Medlem

|
CITAT (andreas i uppsala @ 28-07-2004, 17:25) . Vårt skolkök fick stänga p.g.a dålig hygien. Jag har läst att ca 1/3-1/2 av de elever som blir magsjuka blir det p.g.a just den usla maten som ofta är felgjord eller för gammal. Jag har helt tappat sugen för skoland spaggetti och köttfärssås, en gång hittade jag ett 1-2dm långt svart hårtrå i maten.  Det var inte kul. Är det fisk i skolan brukar jag alltid gå hem och käka. Man vet aldrig var den fisken kommer ifrån. De säger att det är torsk, men jag undrar det fisken är sej/gråsej, som tillhör släktet torskfiskar.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 17:05
|

Medlem

|
Nu har de i alla fall gripit en av rymlingarna. One down, three to go..
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 18:10
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
Glädjande att någon har snappat vad det handlar om Pejori!!  I övrigt känns det inte meningsfullt att en försöka föra den här diskussionen vidare med människor som inte har en aning om vad det egenligen handlar om. Det är inte riktigt så enkelt som somliga tror.... Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 18:18
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Fenja @ 28-07-2004, 19:10) Det är inte riktigt så enkelt som somliga tror.... Mvh Fenja nej det är ju inte det. det är så lätt när man inte har en aning om vad det handlar om, att gapa på strängare straff, vatten och bröd, eller spöstraff. vad jag vet så har det inte minskat brottsligheten i något asiatiskt land eller i öststaterna men men, var och en är ju salig i sin tro men man bör nog ha testat hur det är att sitta inne innan man gapar på hårdare straff.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 18:32
|

Medlem

|
Håller fullständigt med Fenja och pejori.
Det är så synd att människor inte har en aning om vad det är som de har åsikter om. Det är ju så enkelt att ta reda på hur straffsatserna ser ut, eller vad som är syftet med en fängelsevistelse. Eller hur?
Inom mitt område, socialtjänst och socialt arbete, verkar folk inte heller ha koll. Många tror att det kvitteras ut bilar, lägenheter och fantasisummor till männinskor som EGENTLIGEN skulle kunna försörja sig själva men som i själva verket bara är lata...
Vill tillägga att jag SJÄLvKLART tycker att det är för jävligt att några av landets farligaste människor är på fri fot! Hoppas att man snart hittar de övriga tre innan någon allvarligt händer, samt att man får klarhet i hur de kunde rymma.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 18:41
|

Medlem

|
Vad naiva ni är. Typiskt kvinnor  (inte alla). Vad handlar det om isf? Va jag vet är det för att spärra in farliga människor från resten av oss, så att det blir lugnare. Annars skulle det bli ett nytt Irak, där totalt kaos råder. Det verkar vara ni som ingenting vet, hur som helst fått allt om bakfoten.(varit för länge bland brottslingarna). Jag tror inte ni skulle säga samma sak om eran dotter/son blev mördad. Det är ingen bra idé att klappa rabiesbitna hundar. Små korta straff i lyxliv är rena drömmen för många öststatsmänniskor som inte ens har mat för dagen. Det fins ju faktiskt folk som åker hit och mördar så att de får sitta inne.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 18:48
|
Gäster
Antal inlägg: 391
Medlem nr: 3 998

|
vad ni än gör, dementera inte Andreas sista i hans inlägg. det har till o med varit intervjuer där öststatare sagt att dom kommit till sverige enbart för att begå ett grovt brott. Det dom tjänar medans dom sitter inne skickar dom till sina hemländer o familjerna får ett lite lyxigare liv. Det finns också uteliggare som har sagt i TV att dom begår ett brott på hösten för att ha nån stans att ta vägen under vintern. Det är förjävligt. Vad det gäller utländska brottslingar, skicka hem dom o låt deras egna länder straffa dom, det skulle kännas mer än o bli daltad med här i sverige. Livstids utvisning på det också. mvh. Laika
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 18:49
|
Medlem

|
CITAT (andreas i uppsala @ 28-07-2004, 19:41) Vad naiva ni är. Typiskt kvinnor  (inte alla). Vad handlar det om isf? Va jag vet är det för att spärra in farliga människor från resten av oss, så att det blir lugnare. Annars skulle det bli ett nytt Irak, där totalt kaos råder. Det verkar vara ni som ingenting vet, hur som helst fått allt om bakfoten.(varit för länge bland brottslingarna). Jag tror inte ni skulle säga samma sak om eran dotter/son blev mördad. Det är ingen bra idé att klappa rabiesbitna hundar. Små korta straff i lyxliv är rena drömmen för många öststatsmänniskor som inte ens har mat för dagen. Det fins ju faktiskt folk som åker hit och mördar så att de får sitta inne. visst andreas finns det sådana också (jag läste också om den mannen förra året) med det är en ytterst liten promille som gör det dom flesta är vanliga killar och tjejer som du och jag det som skiljer en fängelsekund från oss vanliga är att dom har åkt fast, dom flesta interner är inte så kriminellt belastade som dessa fyra det är lätt att hamna i den sitsen om livet inte är så lätt. en öl för mycket innan du kör, kan sätta dig där två månader ett par bortglömda inkomster i deklarationen likaså. sedan tycker inte jag heller att dessa killar ska springa runt bland allmänheten. men hårdare straff drabbar alla, inte bara dom grövsta.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 19:01
|

Medlem

|
Jag skulle kunna döda hela forumet och sen spränga skåne i småbitar, sen skulle jag kunna ta och mörda hela regeringen,stycka dem och skicka iväg till resterna till deras släktingar. Det högsta straffet jag skulle få är 25 år!!!! Troligvis skulle jag(om jag spelade sjuk) slippa fängelse och komma in på psyket. Spelar jag då bara frisk och lossas ångra mig kommer jag ut om 2-3 år. Då är jag redo för att sno en stridsvagn från militären och åka in till stockholm och skjuta sönder hela stan och massavrätta stockholmarna. Vad skulle jag få, jo max 25 år, spelar jag däremot sjuk kan jag bli inlåst på en lyxgård i resten av mitt liv, där jag kan spela pingis med min vakt, och flörta med de kvinnliga väktarna, i sin tur kan de förse mig med grejer som jag egentligen inte får har etc.
I sverige är allting möjligt
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 19:04
|
Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 19:09
|

Medlem

|
Jag tycker synd om dig Andreas. Läs lite böcker och ta reda på saker och ting innan du hasplar ur dej en massa dynga.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-07-2004, 19:20
|

Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36

|
CITAT (andreas i uppsala @ 28-07-2004, 19:41) Små korta straff i lyxliv är rena drömmen för många öststatsmänniskor som inte ens har mat för dagen. Det fins ju faktiskt folk som åker hit och mördar så att de får sitta inne. Hur gick det för den mannen som slog ihäl en person för att komma i svenskt fängelse? Vad fick han för straff? Var sitter han i fängelse? Han fick 8 års fängelse (normalt för en förstagångsförbrytare). Han avtjänar detta straff, utan chans till benådning i sitt hemlands fängelse som inte har särskilt hög standard
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|