|
|
  |
roliga historier, ett skratt om dagen... |
|
|
|
11-04-2009, 00:05
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Netha @ 11-04-2009, 00:35)  Den här tråden gillar jag ... läser och skrattar hejdlöst. Mitt bidrag ... RåttgiftEn lantbrukare kom in i den kemiska tekniska affären i Piteå för att köpa råttgift.Han brukade använda Cobrax, men han hade glömt namnet. På hyllan fick han syn på ett paket Tampax, javisst så hette det ju. Eftersom det var fråga om många och stora råttor bad han expediten om fyra paket av den grövsta sorten. Medan han stoppade ned paketen i sin väska kom en ung dam och bad att få ett paket Tampax av de små. Lantbrukaren kände samhörighet med damen som tydligen hade samma ärende som han själv och sa: -Jaså, det är till att ha en liten mus?
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
13-05-2009, 17:24
|

Medlem
Antal inlägg: 6 295
Medlem nr: 11 365

|
Följande utspelade sig i en sjuksal: Det var 3 nyopererade tanter som låg där. Tant Dahlgren: - När dr Ekberg opererade mig så glömde han en penna i min mage och de var tvungna att öppna magen igen. - Ja, sade Tant Nordh. Han är verkligen virrig. I min mage glömde han en skalpell. Då knackar det helt plötsligt på dörren. Dr Ekberg kikar in och frågar: - Har någon sett mina glasögon? Då svimmade Tant Björk.
--------------------
Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi) cancer.gif
|
|
|
|
|
14-05-2009, 19:11
|

Medlem

|
Varför män inte bör svara i en rådgivnings-spalt:
Fråga: Kära Walter, jag hoppas att du kan hjälpa mig. Härom dagen när jag åkte iväg till jobbet, lämnade jag min man i huset, tittandes på TV som vanligt. Jag hade inte hunnit långt när motorn la av och stannade. Jag promenerade hem och bad min man om hjälp. När jag kom hem kunde jag inte tro mina ögon! Han var i vårt sovrum med vår grannes dotter. Jag är 32 år, min man 34 och grannens dotter 22. Jag och min man har varit gifta i 10 år. När jag konfronterade honom bröt han ihop och erkände att de hade haft ett förhållande de senaste sex månaderna. Jag ställde ett ultimatum: Bryt med henne eller så lämnar jag honom. Han har blivit av med jobbet för sex månader sedan och säger att han har känt sig deprimerad och värdelös sedan dess. Jag älskar honom väldigt mycket, men sedan jag gav honom mitt ultimatum har han hållit sig på sin kant. Han vill inte gå på familjeterapi och jag känner att jag inte når fram till honom. Var snäll och hjälp mig! Vänliga hälsningar Sheila
Svar: Kära Sheila! Jag förstår att det känns tungt, men en bil som stannar efter att ha körts en så kort sträcka kan bero på en massa olika fel i motorn. Börja med att kontrollera att det inte är några stopp för bränslet. Om det är okej, kolla insprutningen och att det inte finns lösa kablar. Om inget av detta är fel, kan det bero på bränslepumpen, att det är för lågt tryck till motorn. Hoppas att detta hjälper! Walter
--------------------
|
|
|
|
|
19-05-2009, 21:48
|

Medlem
Antal inlägg: 1 228
Medlem nr: 5 153

|
Tyckte på nåt sätt att den här måste in på odla:
"Det är allt för varmt för att ha kläder på i dag" säger mannen när han kommer ut ur badrummet. "Älskling, vad tror du grannarna skulle tänka om jag klippte gräset naken?"
"Att jag gifte mig med dig för pengarnas skull", svarar hustrun.
--------------------
Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.
|
|
|
|
|
22-05-2009, 17:14
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
Min frus vännina drog den här för mej.
Jag hade lärt min man att göra sin del av hushållsarbetet och nu stod han i tvättrummet och ville tvätta sin t-shirt.
Han hade varit därute i cirka två sekunder då han ropade: "Vilket program ska jag använda?" "Det beror på" svarade jag, "vad står det på t-shirten?" "Manchester United" svarade han. Och så säger de att blondiner är dumma...
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
22-05-2009, 22:21
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
Två blondiner hade råkat låsa in sina nycklar i bilen. En av blondinerna försökte bryta sig in i bilen medans den andra kollade så att kusten var klar.
Till sist gav den första blondinen upp och sa: "Jäklar, jag kan inte komma in i bilen!"
Den andra blondinen svarade: "Fortsätt att försöka. Det ser ut att bli regn och suffletten är nere."
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
23-06-2009, 09:49
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
Det var en tysk, en italienare och en norrman som var dömda till döden. Domaren gav dem tre olika val: 1: Bli skjuten 2: Bli hängd 3: Få AIDS-virus insprutat i kroppen Tysken sa: 'Skjut mig i huvudet'. PANG! Tysken dog direkt. Italienaren sa: 'Häng mig'. Vips var italienaren också död. Norrmannen sa: 'Ge mig lite av det där AIDS-viruset'. Vakten sprutade in viruset i kroppen på norrmannen, som började skratta så han föll ihop på marken. Vakterna tittade förundrat på varandra och undrade vad som var fel på killen. Sedan sa norrmannen: 'Ge mig en spruta till'. Vakterna gjorde som han sa och sprutade in ytterligare en injektion. Nu skrattade norrmannen så han höll på att storkna, han rullade runt på backen och tårarna bara sprutade. Slutligen frågade ena vakten: 'Vad är det för fel på dig människa?' Norrmannen flinade och svarade:
'Ni är ju så korkade, jag har kondom på mig!'
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
27-06-2009, 13:16
|

Medlem

|
När Frank kommer hem från arbetet en dag möts han av sin hund som har grannens kanin i munnen. Kaninen, som grannens barn älskar över allt annat, är stendöd och Frank grips av panik. Övertygad om att grannen kommer att kräva att hunden avlivas ifall saken upptäcks, skyndar han sig att ta in kaninen i huset. Kaninen är alldeles smutsig och han tvättar den därför i handfatet och använde sedan hårtorken för att torka pälsen så att den blir fluffig och fin. Därpå smyger han in i gannens garage och lägger kaninen i dess bur och smyger lika tyst och skyndsamt därifrån i förhoppningen att hans granne ska tro att kaninen dött en naturlig död. Några dagar senare möter han grannen, som säger: - Har du hört att vår kanin har dött? Frank försöker se överraskad ut och säger: - Nej, det visste jag inte hur gick det till? Grannen kliar sig i huvudet och svarar: - Det hela är lite märkligt. Vi hittade honom död i buren en morgon och begravde honom i trädgården senare samma dag. Men när jag dagen efter gick ut i garaget upptäckte jag - och det är det här som är så märkligt - att någon hade grävt upp honom, gett honom ett bad och sen lagt tillbaka honom i buren. Håll med om att den som gör nåt sånt måste vara riktigt sjuk i huvudet! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En tjej söker bot hos doktorn för att hon har ont i magen. Doktorn konstaterar direkt att hon är gravid. Överlycklig ringer hon sin man för att berätta nyheten. - Hej, jag vill bara tala om att jag är gravid. Alldeles tyst i luren. Hon försöker igen: - Du ska bli pappa. Fortfarande lika tyst. - Men herregud förstår du inte vad jag säger? - Jovisst förstår jag vad du säger, men vem är det som ringer?
Redigerat av Eva-Helene: 27-06-2009, 13:17
--------------------
|
|
|
|
|
28-06-2009, 14:32
|

Medlem
Antal inlägg: 30
Medlem nr: 24 433

|
Vad hände med han som rökte braj i Afghanistan?
-Han blev stenad!
--------------------
"hellre en svamp mellan tårna, än tio i skogen"
|
|
|
|
|
13-10-2009, 18:41
|

Medlem

|
--------------------
Camilla zon 2-3
|
|
|
|
|
01-01-2010, 21:23
|

Medlem
Antal inlägg: 5 511
Medlem nr: 1 130

|
Det finns faktiskt "roliga" historier som Inte är "fräckisar"---
trodde du inte va???
A girl phoned me the other day and said "Come on over, there's nobody home." I went over. Nobody was home.
--------------------
Gammelnalle  "Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
|
|
|
|
|
01-01-2010, 23:43
|

Medlem

|
CITAT (niklas828 @ 28-06-2009, 14:32)  Vad hände med han som rökte braj i Afghanistan?
-Han blev stenad!
--------------------
Camilla zon 2-3
|
|
|
|
|
22-01-2010, 21:46
|

Medlem
Antal inlägg: 5 511
Medlem nr: 1 130

|
Varför döper man ofta tornados efter kvinnor? Dom dyker inte upp så ofta, men när dom gör det för de ett jäkla oväsen och när dom går så tar dom halva huset med sej.
--------------------
Gammelnalle  "Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|