|
|
  |
roliga historier, ett skratt om dagen... |
|
|
|
29-11-2010, 15:15
|

Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 2 991

|
--------------------
Mvh Evelina Odlar numera i zon 4 Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.
|
|
|
|
|
02-12-2010, 00:26
|

Medlem
Antal inlägg: 3 549
Medlem nr: 32 435

|
En kvinna står i baren och softar med ett glas vin, då det kommer fram en man. Han är en sån där kladdig karljävel som inte vill ge sig. Efter en stund ser hon honom i ögonen och säger lugnt: -Du, jag tycker du ska flytta till Gävle ! -Varför det? frågar han förvånat. -För där behöver dom en bock som ingen tänder på...
--------------------
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
|
|
|
|
|
02-12-2010, 05:41
|

Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 2 991

|
--------------------
Mvh Evelina Odlar numera i zon 4 Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.
|
|
|
|
|
02-12-2010, 13:54
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
02-12-2010, 19:25
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
CITAT (omk @ 02-12-2010, 00:26)  En kvinna står i baren och softar med ett glas vin, då det kommer fram en man. Han är en sån där kladdig karljävel som inte vill ge sig. Efter en stund ser hon honom i ögonen och säger lugnt: -Du, jag tycker du ska flytta till Gävle ! -Varför det? frågar han förvånat. -För där behöver dom en bock som ingen tänder på... DEN var gammal och inte speciellet rolig även då.
|
|
|
|
|
03-12-2010, 06:02
|

Medlem
Antal inlägg: 3 070
Medlem nr: 21

|
Fast jag hade inte inte hört den förut och tyckte den var kul!
|
|
|
|
|
03-12-2010, 07:39
|

Medlem
Antal inlägg: 1 659
Medlem nr: 14 868

|
Har inte heller hört den om bocken förut. Rolig tycker jag den är.
--------------------
Zon 3 Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
|
|
|
|
|
03-12-2010, 10:27
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (malcolm @ 02-12-2010, 19:25)  DEN var gammal och inte speciellet rolig även då. Kanske det men jag har inte hört den förut och jag tycker den var rolig.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
15-12-2010, 00:48
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
Norrländsk logik
Två vänner (Benga å Björne) från en norrländsk by sitter på den lokala pizzerian och snackar en eftermiddag.
Björne säger rätt som det är:
- Jag är trött på att slita ute i skogen, jag skall tamejtusan skaffa mig en utbildning via Komvux och få ett bra och välbetalt arbete!
Benga tyckte det lät som en bra idé och en stund senare lämnar de pizzerian.
Dagen därpå går Björne till Komvux och får träffa en studievägledare som anmäler honom till fyra kurser: Matematik, engelska, historia och logik.
- Logik? säger Björne. Vad är det?
Studievägledaren säger: Jag skall förklara.
- Äger du en gräsklippare?
- Japp.
- Eftersom du äger en gräsklippare, så borde du logiskt sett ha en trädgård.
- Det stämmer, jag har en trädgård.
- Eftersom du har en trädgård, så borde du logiskt sett ha ett hus.
- Ja, jag har ett hus.
- Och, eftersom du har ett hus, så borde du logiskt sett ha familj.
- Jag har en familj.
- Eftersom du har en familj, borde du logiskt sett ha en fru.
- Ja, jag har en fru.
- Och eftersom du har en fru, så borde du logiskt sett vara heterosexuell..
- Ja, jag är heterosexuell. Det är fantastiskt att du lyckades att få reda på allt det där bara för att jag äger en gräsklippare!
Full av entusiasm anmälde Björne sig till kurserna, tackade och skakade studievägledarens hand och skyndade sig till pizzerian för att träffa Benga och berätta för honom om sitt nyvunna studieintresse.
Han berättar om sin utbildning, och hur han anmälde sig till de fyra kurserna, matematik, engelska, historia och logik.
- Logik? Säger Benga, Vad är det?
Björne säger:
- Jag skall förklara.. Äger du en gräsklippare?
- Nääe.
- Men vafan Benga..! Är du bög?!?
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
15-12-2010, 00:57
|

Medlem

|
--------------------
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
|
|
|
|
|
05-01-2011, 13:11
|

Medlem
Antal inlägg: 4 467
Medlem nr: 18 069

|
> Ett gift par i 60-års åldern firade sin 40-åriga bröllopsdag på en > lugn, romantisk liten restaurang ... > Plötsligt dök en liten vacker fe upp på deras bord. Hon sa: > "För att ni är ett exemplariskt gift par och för att ni är > kärleksfulla mot varandra så kommer jag ge er båda varsin önskan." > Hustrun svarade "Åh, jag vill resa runt i världen med min älskade make." > > Den lilla feén viftade med trollspöt och - poof! - Två biljetter till > Queen Mary II dök upp i hennes händer. > Mannen tänkte efter en stund: "Ja, detta är väldigt romantiskt, men > ett tillfälle som detta kommer aldrig igen. Jag är ledsen min kärlek, > men min önskan är att ha en hustru 30 år yngre än jag." > Hustrun, och feén blev djupt besvikna, men en önskan är en önskan. > Så feén viftade med trollspöt igen och poof! > ... Mannen blev 93 år gammal. > > Sensmoralen i denna historia: Män som är otacksamma jävlar ska komma > ihåg att även feér är kvinnor... >
--------------------
|
|
|
|
|
06-01-2011, 01:25
|

Medlem

|
"Mannen blev 93 ..."
--------------------
|
|
|
|
|
11-01-2011, 23:42
|

Medlem

|
En kvinnlig hjärncell råkade, av misstag, hamna i en mans huvud. Hon tittade sig nervöst omkring men det var alldeles tomt och tyst. - Hallå ? sa hon men fick inget svar. - Är det någon här? frågade hon lite högre men ingen svarade. Nu började den kvinnliga hjärncellen känna sig både ensam och rädd och ropade: - HALLÅ, ÄR DET NÅGON HÄR? Då hördes en röst långt bort: - Hallå, här NERE ....
--------------------
|
|
|
|
|
30-01-2011, 10:37
|

Medlem
Antal inlägg: 5 158
Medlem nr: 21 199

|
Det var snöstorm å "Blonda Bettan" körde vilse. Hon fick inte panik för hon kom ihåg sin fars ord: "Råkar du ut för en snöstorm så vänta tills det kommer en plogbil å följ den". Ganska snart kom plogbilen å hon följde den ca 1 timme. Till slut stannade den, å föraren undrade vad hon gjorde. Hon berättade då vad far sagt. Föraren nickade å sa: "Jag är klar med IKEA:s parkering nu. Ska du hänga med till MAXI oxå?
--------------------
Pjater-Zon 1-2
|
|
|
|
|
03-04-2011, 21:34
|

Medlem
Antal inlägg: 4 467
Medlem nr: 18 069

|
Någonstans i Norrland !
Två män sitter och pimpelfiskar.
De fiskar, filosoferar på mäns vis och dricker öl.
Efter att ha suttit stilla i några timmar så säger Jan till Tommy:
”Jag tror att jag vill skiljas från frugan. Hon har inte pratat med mig på två månader!”
Tommy sitter och dricker en stund till innan han långsamt svarar:
”Det tycker jag att du noga skall tänka igenom. Sådana kvinnor är svåra att hitta!!!
--------------------
|
|
|
|
|
29-04-2011, 10:41
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
Idag sköt jag min arbetskamrat!
Oj, tänker du. Varför sköt hon sin snygge, sexige, smarte och karismatiske arbetskamrat?
Det var min 45: e födelsedag och den dagen var mitt humör var inte alltför bra.
På morgonen, när jag vaknade gick jag till köket för att ta en kopp kaffe i väntan på att min man skulle säga: ”Grattis på födelsedagen älskling ".
Men han sa inte ens godmorgon. Och jag sa till mig själv: ”Är detta den man jag förtjänar?”
Men fortsatte jag att tänka: "Barnen kommer säkert att komma ihåg min födelsedag." Men när de anlände till frukost, sa ingen ett ord.
Så gick jag hemifrån ganska missmodig. Men jag kände mig lite bättre när jag kom in på mitt kontor och min kollega sa till mig: ”God morgon, Grattis på födelsedagen!”
Äntligen hade någon kommit ihåg.
Vi arbetade fram till lunchtid, när min vackre, sexige, intelligente och karismatiske manliga arbetskamrat kom in på mitt kontor och sade:
"Du vet, idag är det din födelsedag, så tänkte jag att vi kunde äta lunch tillsammans."
Jag accepterade glatt och vi gick till en mycket trevlig och mysig restaurang.
Vi hade väldigt roligt och på vägen tillbaka föreslog han: ”En så här vacker dag tycker jag inte att vi ska tillbaka till kontoret. Vi går hem till mig istället och tar en drink.
Jag tackade snabbt ja och vi gick vidare till hans lägenhet och medan jag satt och njöt av en Martini, frågade han: "Om du inte har något emot att vara ensam en liten stund, så tänkte jag byta om till lite bekvämare kläder.”
”Det är helt ok”, svarade jag.
Fem minuter senare kom han tillbaka med en stor tårta med 45 ljus.
Efter honom följde min make, mina barn, mina vänner och kontorspersonal. Och alla sjöng ”Happy Birthday!”
Och där låg jag naken på soffan och väntade på den jäveln!
Nu förstår ni varför jag sköt honom.
|
|
|
|
|
30-04-2011, 21:04
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
 Det var ju taskig tajming!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
12-05-2011, 17:06
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
Det var en gång en svensk och två norrmän som bodde i England. Varje dag efter jobbet gick alla tre till en pub. Efter några år så dog svensken och på begravningen sa den ena norrmannen till den andra: -Du, den där svensken, Han var allt bra konstig! -Vadårå? -Han hade ju två rövhål! -Det hade han väl inte?! -Jo, för varje gång vi kom in på krogen så sa ju ägaren "Here comes the Swede with the two assholes!"
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
12-05-2011, 21:56
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|