|
|
  |
roliga historier, ett skratt om dagen... |
|
|
|
17-09-2011, 15:02
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (andersen @ 17-09-2011, 15:31)  Det kan ju vara kamaxelgivaren eller remmen.
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
19-09-2011, 14:40
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
Vilket föredrar du Harry? Vackra eller intelligenta kvinnor? Ingetdera käresta. Du vet att jag bara älskar dig.
|
|
|
|
|
06-10-2011, 18:46
|

Medlem

|
En skolfröken startar sitt nya jobb på en skola i Solna. För att göra ett första gott intryck förklarar hon för klassen att hon är en AIK-supporter. Hon ber eleverna räcka upp handen om dom också är det. Alla utom en liten flicka räcker upp handen. Fröken tittar förundrat på flickan och frågar: ... "Lisa, varför räcker inte du upp handen?" "För att jag inte är en AIK-supporter", svarar hon.
Fröken.................., fortfarande förundrad frågar: "Om du inte är en AIK-supporter vad är du då?" "Jag är en Färjestad-supporter och en stolt sådan," svarar Lisa. Fröken kan inte tro sina öron. "Lisa, varför är du en Färjestad-supporter?" "För att min mamma och pappa är från Karlstad , och min mamma är en Färjestad-supporter och min pappa är en Färjestad-supporter, därför är jag också en Färjestad-supporter.
" "Jaså," svarar fröken lite irriterad. "Det är ingen anledning för dig att vara en Färjestad-supporter. Man måste inte tycka som sina föräldrar hela tiden. Tänk om din mamma hade varit prostituerad, din pappa varit en knarklangare och din bror en biltjuv. Vad hade du varit då?
" "Då," svara Lisa. "Då hade jag varit en AIK-supporter"!
|
|
|
|
|
06-10-2011, 19:46
|

Medlem

|
CITAT (Eva i Skåne @ 06-10-2011, 19:46)  En skolfröken startar sitt nya jobb på en skola i Solna. För att göra ett första gott intryck förklarar hon för klassen att hon är en AIK-supporter. Hon ber eleverna räcka upp handen om dom också är det. Alla utom en liten flicka räcker upp handen. Fröken tittar förundrat på flickan och frågar: ... "Lisa, varför räcker inte du upp handen?" "För att jag inte är en AIK-supporter", svarar hon.
Fröken.................., fortfarande förundrad frågar: "Om du inte är en AIK-supporter vad är du då?" "Jag är en Färjestad-supporter och en stolt sådan," svarar Lisa. Fröken kan inte tro sina öron. "Lisa, varför är du en Färjestad-supporter?" "För att min mamma och pappa är från Karlstad , och min mamma är en Färjestad-supporter och min pappa är en Färjestad-supporter, därför är jag också en Färjestad-supporter.
" "Jaså," svarar fröken lite irriterad. "Det är ingen anledning för dig att vara en Färjestad-supporter. Man måste inte tycka som sina föräldrar hela tiden. Tänk om din mamma hade varit prostituerad, din pappa varit en knarklangare och din bror en biltjuv. Vad hade du varit då?
" "Då," svara Lisa. "Då hade jag varit en AIK-supporter"!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
14-10-2011, 20:11
|

Medlem
Antal inlägg: 3 662
Medlem nr: 26 737

|
The Irish Funeral A man was leaving a convenience store with his morning coffee when he noticed a most unusual funeral procession approaching the nearby cemetery. A black hearse was followed by a second black hearse about 50 Feet behind the first one. Behind the second hearse was a solitary man walking a dog on a leash. Behind him, a short distance back, were about 200 men walking single file. The man couldn't stand the curiosity. He respectfully approached the man walking the dog and said:
"I am so sorry for your loss, and this may be a bad time to disturb you, but I've never seen a funeral like this. Whose funeral is it?"
"My wife's."
''What happened to her?" "She yelled at me and my dog attacked and killed her."
He inquired further, "But who is in the second hearse?"
The man answered, "My mother-in-law. She was trying to help my wife when the dog turned on her."
A very poignant and touching moment of brotherhood and silence passed between the two men.
"Can I borrow the dog?"
The man replied, "Get in line."
--------------------
" Den som väntar på svårigheter, kan få lida dem två gånger " Lokan i zon 3-4, mellan Norrtälje och Uppsala
|
|
|
|
|
14-10-2011, 21:15
|

Medlem

|
En ung man ska gifta sig och frågar sin mor dagen innan bröllopet: Mamma, varför är alltid bröllopsklänningar vita? Hon tittar upp och säger: Min son, det är för att hela stan ska se att din brud är ren och orörd. Sonen går för att dubbelkolla med sin far: Pappa, varför är bröllopsklänningar alltid vita? Han smuttar på sin whiskey, ser förvånat på sin son och säger: Min son, alla hushållsartiklar går i vitt!!!
|
|
|
|
|
14-10-2011, 21:19
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Eva i Skåne @ 14-10-2011, 22:15)  En ung man ska gifta sig och frågar sin mor dagen innan bröllopet: Mamma, varför är alltid bröllopsklänningar vita? Hon tittar upp och säger: Min son, det är för att hela stan ska se att din brud är ren och orörd. Sonen går för att dubbelkolla med sin far: Pappa, varför är bröllopsklänningar alltid vita? Han smuttar på sin whiskey, ser förvånat på sin son och säger: Min son, alla hushållsartiklar går i vitt!!!  Få brudar är väll orörda nu för tiden, så jag antar fadern hade rätt
|
|
|
|
|
22-10-2011, 22:39
|

Medlem
Antal inlägg: 3 549
Medlem nr: 32 435

|
Tre nunnor är åskådare på en spännande fotbollsmatch. Tre män sitter rakt bakom dem. Eftersom nunnornas dok, delvis blockerar sikten, beslutar männen att irritera nunnorna, såpass att de flyttar sig till några andra platser. Med hög röst säger den förste mannen: ”Jag tror jag ska flytta till Norrköping, där finns det bara 50 nunnor !” Den andre mannen säger: ”Nja, jag ska nog åka till Borås, där finns det bara 25 nunnor !” Den tredje menar då: ”Jag vill sticka till Eslöv, där finns det bara 10 !”
En av nunnorna vänder sig om och säger, lugnt och stillsamt: ”Varför drar ni inte åt Helvete ? Där finns det inga nunnor alls !”
--------------------
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
|
|
|
|
|
22-10-2011, 22:41
|

Medlem

|
CITAT (omk @ 22-10-2011, 23:39)  Tre nunnor är åskådare på en spännande fotbollsmatch. Tre män sitter rakt bakom dem. Eftersom nunnornas dok, delvis blockerar sikten, beslutar männen att irritera nunnorna, såpass att de flyttar sig till några andra platser. Med hög röst säger den förste mannen: "Jag tror jag ska flytta till Norrköping, där finns det bara 50 nunnor !" Den andre mannen säger: "Nja, jag ska nog åka till Borås, där finns det bara 25 nunnor !" Den tredje menar då: "Jag vill sticka till Eslöv, där finns det bara 10 !"
En av nunnorna vänder sig om och säger, lugnt och stillsamt: "Varför drar ni inte åt Helvete ? Där finns det inga nunnor alls !" Bra svar!
--------------------
|
|
|
|
|
27-10-2011, 20:44
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
"Häromkvällen följde jag med mina väninnor ut för en "helkväll med tjejerna". Jag sa till min sambo att jag skulle vara hemma vid midnatt, "Jag lovar!" Nåväl, timmarna passerade och margueritorna slank ner alldeles för lätt. Omkring klockan 3 på morgonen begav jag mig hemåt, ganska packad. Precis när jag klev in genom ytterdörren satte gökuret i hallen igång att gala 3 gånger... Snabbt som ögat (då jag insåg att min sambo förmodligen skulle vakna till) så gol jag ytterligare 9 gånger. Jag var ganska stolt över mig själv över att ha kommit på en sådan snabb lösning (trots att jag var stupfull), för att kunna undkomma en förmodad konflikt med honom. Nästa morgon frågade min sambo mig vilken tid jag kom hem, och jag svarade att jag var hemma vid midnatt. Han såg inte arg eller sur ut. Pust! Jag klarade mig denna gång! Sedan sa han "Vi behöver ett nytt gökur." När jag frågade varför, svarade han; "Ja, igår kväll gol göken i gökuret tre gånger, sedan sa den "Oh Shit", gol 4 gånger till, harklade sig, gol ytterligare 3 gånger, fnissade, gol två gånger till och sedan snavade den över vardagsrumsbordet och fes"
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
27-10-2011, 20:51
|

Medlem
Antal inlägg: 2 685
Medlem nr: 20 750

|
CITAT (Pia L @ 27-10-2011, 21:44)  "Häromkvällen följde jag med mina väninnor ut för en "helkväll med tjejerna". Jag sa till min sambo att jag skulle vara hemma vid midnatt, "Jag lovar!" Nåväl, timmarna passerade och margueritorna slank ner alldeles för lätt. Omkring klockan 3 på morgonen begav jag mig hemåt, ganska packad. Precis när jag klev in genom ytterdörren satte gökuret i hallen igång att gala 3 gånger... Snabbt som ögat (då jag insåg att min sambo förmodligen skulle vakna till) så gol jag ytterligare 9 gånger. Jag var ganska stolt över mig själv över att ha kommit på en sådan snabb lösning (trots att jag var stupfull), för att kunna undkomma en förmodad konflikt med honom. Nästa morgon frågade min sambo mig vilken tid jag kom hem, och jag svarade att jag var hemma vid midnatt. Han såg inte arg eller sur ut. Pust! Jag klarade mig denna gång! Sedan sa han "Vi behöver ett nytt gökur." När jag frågade varför, svarade han; "Ja, igår kväll gol göken i gökuret tre gånger, sedan sa den "Oh Shit", gol 4 gånger till, harklade sig, gol ytterligare 3 gånger, fnissade, gol två gånger till och sedan snavade den över vardagsrumsbordet och fes"
|
|
|
|
|
28-10-2011, 11:00
|
Medlem
Antal inlägg: 1 371
Medlem nr: 25 623

|
Tre rövare var ute och gick i skogen Plötsligt kom de till en glänta Där låg ett stort kloster Kolla ett hus fullt med kärringar Vi går kan gå in och våldtar dem sa en Ja sa den andre vilken fest Näe jag törs inte sa den tredje Jo sa den förste ett sånt här tillfälle kan man inte missa Tänk om polisen kommer sa den tredje Bäst de stod där och dividerade öppnades ett fönster och en röst sade Ska den där lilla djäveln få bestämma allting !!
--------------------
Zon 1
|
|
|
|
|
11-11-2011, 09:20
|

Medlem
Antal inlägg: 5 158
Medlem nr: 21 199

|
Sonen: Far, jag ska göra en uppsats i skolan. Kan jag fråga dig en sak? Fadern: Javisst, min son, vad vill du fråga? Sonen: Vad är politik? Fadern: Hmm, vi kan ta vårt hem som exempel. Jag är löntagaren så vi kallar mig regeringen. Din mor är pengaförvaltare så vi kallar henne för riksdagen. Vi tar hand om dig och dina intressen så vi kallar dig för folket. Sedan kallar vi hushållerskan för arbetarklassen och din nyfödde bror för framtiden. Förstår du nu? Sonen: Inte riktigt, men jag ska fundera på det. Den natten vaknade sonen av att sin lillebror skrek, och gick för att se vad som var fel. Han upptäckte att brodern hade gjort ifrån sig ordentligt i blöjan, så han gick till sina föräldrars rum där han hittade sin mor i djup sömn. Sonen gick då till hushållerskans rum där han tittade genom nyckelhålet och fick se sin far i sängen med husan. Ingen utav personerna i sängen hörde sonens försiktiga knackningar, så sonen återvände till sitt rum och kröp till sängs. Följande morgon: Sonen: Far, jag tror att jag förstår vad politik är nu. Fadern: Det var bra, min son, förklara det för mig med dina egna ord. Sonen: Okej, medan regeringen drar över arbetarklassen, sover riksdagen sött. Folket ignoreras helt och framtiden är full av skit.
--------------------
Pjater-Zon 1-2
|
|
|
|
|
19-12-2011, 23:57
|

Medlem

|
Norrlandsbonden ringer sin son i Stockholm några dagar före julafton. - Jag vill int förstör helga för dä, men ja måst tala om att din mamma och jag ske skiljäs, 45 års olycka få räck! - Vad pratar du om pappa? skriker sonen i luren. - Vi stå int ut me varann längre och ja ork int prat mer om dä. Ring systra din i Malmö och tala om de för na. Panikslagen ringer sonen till systern,...... som exploderar i......... telefonen: - Aldrig i livet att de skall skiljas, säger hon. Jag tar hand om det här! Hon ringer omgående pappan och säger bestämt: - Ni ska inte skiljas! Gör ingenting förrän vi kommer! Pappan lägger på luren och vänder sig till frun med orden: - Dä ä fixat. De kömmer hem te jul, och betala resa själv.
--------------------
|
|
|
|
|
17-01-2012, 12:21
|

Medlem
Antal inlägg: 5 511
Medlem nr: 1 130

|
fördelen med att bli "gammal" är att minnet sviktar... därför kommer jag inte ihåg (och orkar inte leta- ett annat tecken på att man blivit "mogen") om dessa har figurerat,.......
- Och så var det smörhandlaren som härsknade till och Waxholmsskepparen som blev grundlurad ... ------------------------------------------------------------
Varför låter du taxvalpen sova i en kastrull? - Han ska dresseras till grythund.
- Vad kallas en bit land som sticker ut i havet? - Landtunga! - Men vad kallas det när vatten sticker in i landet? - Sjötunga!
b
--------------------
Gammelnalle  "Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
|
|
|
|
|
17-01-2012, 15:27
|

Medlem
Antal inlägg: 3 662
Medlem nr: 26 737

|
CITAT (Biggan_ @ 19-12-2011, 23:57)  Norrlandsbonden ringer sin son i Stockholm några dagar före julafton. - Jag vill int förstör helga för dä, men ja måst tala om att din mamma och jag ske skiljäs, 45 års olycka få räck! - Vad pratar du om pappa? skriker sonen i luren. - Vi stå int ut me varann längre och ja ork int prat mer om dä. Ring systra din i Malmö och tala om de för na. Panikslagen ringer sonen till systern,...... som exploderar i......... telefonen: - Aldrig i livet att de skall skiljas, säger hon. Jag tar hand om det här! Hon ringer omgående pappan och säger bestämt: - Ni ska inte skiljas! Gör ingenting förrän vi kommer! Pappan lägger på luren och vänder sig till frun med orden: - Dä ä fixat. De kömmer hem te jul, och betala resa själv.
--------------------
" Den som väntar på svårigheter, kan få lida dem två gånger " Lokan i zon 3-4, mellan Norrtälje och Uppsala
|
|
|
|
|
20-01-2012, 01:20
|

Medlem
Antal inlägg: 3 549
Medlem nr: 32 435

|
Så var det mannen som slutat sent på jobbet en fredagkväll. Han var hungrig och tog vägen förbi en restaurang för att äta lite. Drack några öl till maten. Sen var det kaffe och konjak. Sen blev det några fler öl och lite whisky. Och några drinkar.
När han skulle hem till frun, försökte han resa sig och föll som en fura ! - "Oj, hur har jag kunnat bli såhär full ?!" tänkte han. "Nåja, om jag kravlar mig ut ur restaurangen, så försöker jag resa mig igen, utanför". Han försökte, men det gick inte. Benen bar inte. - "Okej, det är ju inte SÅ långt hem, jag får krypa" tänkte killen.
Efter 1 timmas kravlande, nådde han sin ytterdörr, hävde sig upp och öppnade dörren. Kröp in, lyckades till slut komma upp i sängen, där han slocknade.
På morronen undrade frun om han möjligen varit på krogen och supit. - "Nej, nej, nej ! Lite mat och några öl, bara ! Varför frågar du ?" - "Jo, de ringde från restaurangen och sa att du glömt din rullstol ..."
--------------------
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
|
|
|
|
|
20-01-2012, 13:25
|

Medlem
Antal inlägg: 5 511
Medlem nr: 1 130

|
"Nu måste du gå till skolan Nisse!" "Nej, jag vill inte! Alla är så dumma mot mig där!" "Gå nu! du är ju i alla fall rektor!"
b
--------------------
Gammelnalle  "Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|