Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kullerstenlagd markyta, lite frågor
          Eva Swahn
          Inlägg 03-08-2004, 13:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

Jag tänkte belägga marken mellan huset och vedbon med kullersten. Nu är denna yta olika sorters "grus" med ogräs.

Stenarna kommer att vara ganska stora för det är en raserad gammal stenmur som jag kommer att använda, som inte längre fungerar som avgränsare.

Nu undrar jag:
          Hur viktigt är underarbetet om det redan nu är en markyta som är "gårdsplan", sen 70 år tillbaka, alltså inte matjord eller dyligt.

Ska man lägga den "kulliga" eller "flata" sidan av stenen uppåt - det vill säga den som man beträder.

Jag har granskat olika kullerstensanläggningar och har funnit att det verkar finnas olika principer. En del (kankse nyare anläggningar?) är väldigt "kulliga" (bara estetik?) medan andra är väldigt släta. Hur har man tänkt? Halka på vintern? Halka vid regn? Bekvämt/obekvämt att gå på? Finns det några olägenheter med naturstenslagd gårdsplan?

--------------------
          Eva i zon I

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-07-2025, 09:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon