Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rörig rabatt, Förslag
          Mimsan
          Inlägg 08-08-2004, 20:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 64
          Medlem nr: 1 417

Hej i värmen!
          nu när det svalnat av lite gick jag en runda i trädgården och njuter av blommor och grönt! En fundering jag har är hur jag ska förbättra min framsiderabatt till det bättre, jag är inte nöjd med den riktigt. Jag har anlagt den från start och nu efter tredje sommaren ser jag att den ser lite rörig ut på nåt sätt. Jag har hållit mej till blålila-vita blommor och både lökar och perenner finns där. Huset är herrgårdsgult och rabattens "rygg" är förstukvisträcket kan man säga. det är två tarppor upp från vardera sidan om dörren om ni förstår vad jag menar. Längs vardera stolpen klättrar en klematis -lila blommor. Längst in längs hela kanten har jag satt klotlök, en hög sort, blandat med stjärnflocka och gladioler i vitt och lila, satta i grupper. Framför alltihop, i den mellersta delen av rabatten finns vit blodnäva samt mjölkklocka och lite sommarljus på ena sidan. Ser nu att de två vita liljor jag satte i våras ser konstigt präktiga ut brevid stora prästkragar nu när de blommar, även dessa i mellersta skiktet!!!! Det krockar i stilen liksom. I framkant har jag satt vinca samt lammöron som är jättestora och fina och murklocka som bara ser risig ut nu. Dessutom satte jag ner överblommade plantor från mina urnor i våras, styvmorsvioler som verkar komma nu igen, men dom har sett risiga ut hela sommaren tills nu, likadant med en bellis som jag inte hade mage att kasta i juni nån gång. Hjälp, undrar om nån av er orkat läsa allt det här och eventuellt fått nån typ av bild av min rabatt. Har ni idéer? Vad ska jag ta bort? vad ska jag sätta mer av? Jag tror jag ska sålla på sorter kanske? Större grupper av varje sort istället. Hur gör jag omflyttningen böst? När?
          Hälsningar
          Mimmi i Nacka

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 05:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon