Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Aaarghhhhhhhh, ssssssssssssniiiiiiiiglaaaaaaaaaaar
          Mi70
          Inlägg 15-08-2004, 18:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 521
          Medlem nr: 1 914

Idag fick det vara nog, den ilska jag haft uppdämd i säkert en månad nu, fick sitt utbrott idag mitt på dagen, hel-ilsk över att nästan hela min salladsodling (10 sorter!!!), större delen av mina rabatter och krukor, (dahlian finns det ingen chans för, och jag får vara glad om rudbeckian green wizzard ens orkar överleva vintern efter åtskilliga kalätningar!) varit snigelmat i flera veckor. Tre kartonger snigelgift har inhandlats och strötts ut, till ingen hjälp, de ratar giftet till viss del, och kastar sig över mina växter. Gifter ligger kvar och ruttnar i rabatten och regnet........

Jag tog på mig handskar och begav mig ut i grönsakslandet, rev upp varenda salladsplanta, nu överblommad och dan, och fyllde 2 stora lövkorgar som stjälptes i hushållskomposten. Lite hämnd fick jag därmed, då sniglarna inte kommer att överleva den komposten, då den är en helt stängd komposttunna.............. smile.gif

Det har kännts helt hopplöst iår, och en sådan ojämn kamp att jag ibland inte orkat leta och ha ihjäl sniglarna, utan bara låtit dem vara och tittat bort istället.......de är så små och pluttiga också, svåra att få tag på....... wink.gif sad.gif sad.gif mad.gif

Till och med mina gladioulus har de ätit fulla med hål..............

Jag bara undrar när de skall försvinna...........hur kallt skall det bli för att de inte skall vilja käka mera?

Hur har ni haft det med snigelbekämpningen? Någom mer än jag som tvingats ge upp kampen mot de äckliga sniglarna........?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 15:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon