Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Renovera trappa, Vilket slit!
          Zanna
          Inlägg 20-08-2004, 10:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 385
          Medlem nr: 2 794

Eftersom det finns så mycket kunskap här på forumet tänkte jag höra om någon har tips om hur man renoverar en trappa.

Jag började renovera min trappa inomhus förra året. Det har legat en plastmatta i hela trappen och den var klistrad med tjockt lager mörkt illaluktande lim. Jag försökte få bort limmet med slipmaskinen men det gick inte så det blev värmepistolen - men fy så det luktar! wacko.gif wacko.gif
          Någon som har något annat förslag på att få bort limmet?

Trappan hade en gång i tiden fina profiler på stegen men de har huggits bort när mattan las in så nu ser det inte alls fint ut med yxhugg i kanten. Jag har tänkt sätta någon list på steget men det blir kanske bara till att slipa dem släta. Några förslag?

Sist och inte minst jobbigast så måste ju trappen slipas och det går ju inte att komma åt i hörnen med slipmaskinen. Där antar jag att det bara är att sätta igång och slipa för hand.

Nu blir det en veckas semester, sedan ska jag nog ta itu med trappen och få den att se någorlunda ut. Förhoppningsvis kanske jag slipper använda värmepistolen med er hjälp smile.gif

--------------------
          Susanne zon 3 (4)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 21:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon