CITAT (Tirre @ 27-08-2004, 15:58)
Vet inte om jag ska tycka synd om er "riktiga" granne som har en sån sambo på halvtid, eller om man ska vara glad för att det bara är på halvtid...
Det är nog ungeför så det är. Mest synd om min riktiga granne som är så... trevlig och framförallt snäll.
Jag har alltid haft som princip att "mörda arga människors dåliga humör " med vänlighet. Jag har ju mänga år haft serviceyrke och ibland träffar man på folk som är så arga att inte bara telefonluren blir röd utan värmen sprider neråt sladden bildligt talat. När man varit otroligt vänlig tillräckligt länge hör de själva hur illa det låter och då lugnar det ner sig. Ibland har man fått små hälsningar på inbetalnigskorten med ett litet förlåt "hade en dålig dag".
Det är annorlunda med den här människan. Hon är inte arg och upprörd. Hon är iskallt beräknande elak och det vet jag inte riktigt hur jag skall hantera.
Min man föreslår att vi bara skall svara att eventuella förändingar diskuterar vi med hennes sambo eftersom han är fastighetsägare. Själv tror jag att den taktiken kommer att reta upp henne ännu mera eftersom hon så att säga "pinkar in revir".
Tror nog att jag skall försöka med attityden att har man inget trevligt att säga sina grannnar så kan man lika gärna vara tyst.