Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > När blir sniglar ett problem?, Kommer vi att bli mördade?
          yla
          Inlägg 27-08-2004, 09:26
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

ja du Bettson som flera säger så är du den vackraste männskan för du är vacker inuti ,som inte kommer på elaka kommentarer utan blir stum inför den där konstiga damens uttryck
          o du märker ju att vi står på din sida,, försök att antingen ignorera henne eller som nån sa va glad o trevlig tillbaks

kramis från birgitta rolleyes.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          Kakaduan
          Inlägg 27-08-2004, 10:02
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 790
          Medlem nr: 2 733

Tror också på att bemöta henne med vänlighet hela tiden. Det rycker gadden av de flesta! Berätta om det vid köksbordet efteråt så blir det något att skratta åt tillsammans - då får man distans!

Hon verkar ju vara milimetergeneral, så varför inte föreslå att ni gemensamt mäter och markerar tomtgränsen med ett snöre (tills ni får tid med staketbygget). Sedan lägger du igen biten av ditt land (om det nu går några centimeter in på hennes tomt) på hennes sida. Gräv sedan bort hennes hallon från din tomt och planera för ett plank (bygglov) eller en hög häck så slipper du ha med henne att göra mer.

Hennes elaka kommentarer säger mest om henne - inget om dig!

Kakaduan

Citera
          Tirre
          Inlägg 27-08-2004, 14:58
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 225
          Medlem nr: 2 556

Bettson, käringen är en käring, du är ett gull!

Titta dig i spegeln och säg det minst 20 ggr innan du konfronterar tanten igen!

Och om man säger så här; hellre ett liv utan staket än inget liv alls... Fast det kanske är för sent för tanten att skaffa sig ett liv - hon verkar ju vara bitter in i innersta märgen.

Vet inte om jag ska tycka synd om er "riktiga" granne som har en sån sambo på halvtid, eller om man ska vara glad för att det bara är på halvtid...

--------------------
          Tirre, zon 4

Citera
          Bettson
          Inlägg 27-08-2004, 17:22
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Tirre @ 27-08-2004, 15:58)
          Vet inte om jag ska tycka synd om er "riktiga" granne som har en sån sambo på halvtid, eller om man ska vara glad för att det bara är på halvtid...

Det är nog ungeför så det är. Mest synd om min riktiga granne som är så... trevlig och framförallt snäll.

Jag har alltid haft som princip att "mörda arga människors dåliga humör " med vänlighet. Jag har ju mänga år haft serviceyrke och ibland träffar man på folk som är så arga att inte bara telefonluren blir röd utan värmen sprider neråt sladden bildligt talat. När man varit otroligt vänlig tillräckligt länge hör de själva hur illa det låter och då lugnar det ner sig. Ibland har man fått små hälsningar på inbetalnigskorten med ett litet förlåt "hade en dålig dag".

Det är annorlunda med den här människan. Hon är inte arg och upprörd. Hon är iskallt beräknande elak och det vet jag inte riktigt hur jag skall hantera.

Min man föreslår att vi bara skall svara att eventuella förändingar diskuterar vi med hennes sambo eftersom han är fastighetsägare. Själv tror jag att den taktiken kommer att reta upp henne ännu mera eftersom hon så att säga "pinkar in revir".

Tror nog att jag skall försöka med attityden att har man inget trevligt att säga sina grannnar så kan man lika gärna vara tyst.

Citera
          Sollan
          Inlägg 28-08-2004, 12:08
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 603
          Medlem nr: 2 852

CITAT (Bettson @ 27-08-2004, 18:22)
          Det är annorlunda med den här människan. Hon är inte arg och upprörd. Hon är iskallt beräknande elak och det vet jag inte riktigt hur jag skall hantera.

Min man föreslår att vi bara skall svara att eventuella förändingar diskuterar vi med hennes sambo eftersom han är fastighetsägare. Själv tror jag att den taktiken kommer att reta upp henne ännu mera eftersom hon så att säga "pinkar in revir".

Tror nog att jag skall försöka med attityden att har man inget trevligt att säga sina grannnar så kan man lika gärna vara tyst.

Den där hemska människan låter som en dam vi har i vårt område. Nu, efter att hon i många år knäckt människor (grannar och andra), står det klart för 98% av grannarna att hon är allvarligt psykiskt störd. Iskall, manipulativ, lögnaktig. Det hela går ut på att ha fullständig makt över andra människor.
          Tyvärr kan inget göras åt detta (det har prövats med vänlighet, att ge igen på samma sätt osv) utan hon ignoreras nu i största möjliga grad (vilket ju inte gjort henne friskare...) Mot den här typen hjälper inte något eftersom de saknar alla former av empati. Tyvärr hittar de också nya "offer".

Så Bettson; ignorera den här damen på ett vänligt sätt (även om det är svårt) och umgås med dina andra trevliga grannar istället!
          Lycka till!/sollan

--------------------
          /sollan

Citera
          Bettson
          Inlägg 29-08-2004, 19:55
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Tack snälla ni för svaren!

Ibland tappar man nästan fptfästet och börjar tvivla på sig själv.
          Efter att ha pratat med er så käner jag mig nästan "normal" igen.
          laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          Om nu det är möjligt.
          tongue.gif

Bettson

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 01:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon