Huva, nu har jag ett problem. Jag hjälper till med dekoren till ett stort bröllop som ska hållas i mitten av oktober, och brudens entusiasm för blommor och frukt i utsmyckning är stor. Tidigare skulle det gå av stapeln i augusti, och då hade jag inga problem med planeringen, men nu när det är uppskjutet så blev det genast svårare.
Kostnaden för blommorna stiger rejält så sent på året, därför funderar jag på om det finns lökar man skulle kunna sätta nu och dra upp under blombelysning i en och en halv månad, så att vi kan dra ner på en del av blomkostnaderna. Har faktiskt aldrig satt lökar, så har väldigt dålig koll. Vet någon något mer?
I dekoren ska vi också ha så ett stort urval av vackra blad som vi kan uppbåda, samt hästkastanjer, ekollon, småäpplen, rönnbär, slånbär, kanske plommon och något annat som är tillgängligt runt mitten av oktober. Vi vill ha så svenska, naturliga intryck som möjligt, dock inte kottar

. Tar tacksamt emot förslag på fler saker man kan smycka med, tar butiksköpta frukter i sista hand.
Jag ska posta bilder av hur det såg ut efter festen för dem som skulle vilja se det.