Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad tycker ni om det här?, Rabattkant med plattor
          fruberglund
          Inlägg 28-09-2004, 23:43
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Lena N - jag har fler plattor så jag kanske ska lägga dubbla rader där då.

Ska genast lägga in bilder på trädet. Det är egentligen inget dött träd men jag kallar det så. Jag sågade ner ett flerstammigt träd och tänkte när jag var halvfärdig att det såg ju rätt fint ut, kanske ska ha kvar det till nåt. Då kom jag på att jag kan ju sätta klematis där. Jag har skalat av all bark för att förhindra svampsjukdomar m.m. och det var inte roligt (=jobbigt) smile.gif

Jag har precis satt två olika klematis och därför har jag ingen bild på det färdiga resultatet, det kommer förhoppningsvis nästa sommar smile.gif Tror och hoppas på att det kommer bli fint.

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          Cilla
          Inlägg 29-09-2004, 00:09
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Snyggt, tycker också jag som inte gillar symmetri. Jag skulle låta gräs växa mellan stenarna för att skapa mjukare intryck, och så skulle jag sätta krypande timjan, kanske gråtimjan, mellan dem för att så sakteliga tränga ut gräset och tränga ut i gräsmattan...

Det här är ju en smakfråga och det blir säkert vackert hur du än gör med de fina stenarna. Klimatet du skapar där blir perfekt för värmekrävande växter! Här kan du brevid den härliga magnolian ha persika, päronspalje uppåt väggarna och allt möjligt vackert...

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 29-09-2004, 05:47
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Cilla @ 29-09-2004, 01:09)
          Jag skulle låta gräs växa mellan stenarna för att skapa mjukare intryck, och så skulle jag sätta krypande timjan, kanske gråtimjan, mellan dem för att så sakteliga tränga ut gräset

Förstår inte vitsen med det där.... unsure.gif

Snyggt Fru Berglund (har du inget förnamn du? tongue.gif blink.gif ) sånt som inspirerar!

--------------

Hittade just vad du heter i förnamn... sleep.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Sylvia
          Inlägg 29-09-2004, 07:30
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 24

Ang. klematisen i stupröret: Den kan inte klättra i den släta ytan utan du får binda fast ett sådant där "klätternät" som säljs i rullar i trädgrådsbutiker och som man köper metervis. Du kan också ha en finmaskig spalje framför stupröret, så klematisen kan ta sig upp. Men du får passa så inte stupröret översvämmar klematisen vid störtskurar...
          Sylvia

--------------------
          Sylvia, zon 1

Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)

Citera
          fruberglund
          Inlägg 02-10-2004, 13:15
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

CITAT (Cilla @ 29-09-2004, 01:09)
          Jag skulle låta gräs växa mellan stenarna för att skapa mjukare intryck, och så skulle jag sätta krypande timjan, kanske gråtimjan, mellan dem för att så sakteliga tränga ut gräset och tränga ut i gräsmattan...

Ska fundera på den idén. Är det timjan som luktar gott om man trampar på den?
          Det kan nog bli sött fast det måste ju tåla att gräsklipparens hjul åker över eftersom de främre plattorna som sagt ska grävas ner för att underlätta gräsklippningen vid rabatten.

Tack för tipset om nätet Sylvia, ska genast kolla på det. Fast på den bilden jag har som inspiration ser det inte ut som om det är något nät under.

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-10-2025, 23:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon