| |
|
  |
var har ni varit, var i världne har ni varit? |
|
|
|
|
28-09-2004, 17:24
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (andreas i uppsala @ 28-09-2004, 18:06) "har du blivit klokare då" Vad menar du med det   Varför reser man?
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2004, 17:45
|

Medlem
Antal inlägg: 1 664
Medlem nr: 1 962

|
Är du släkt med bältespännare och storfötter ?  Att åka utomlands och besöka främmande platser är det bästa som finns! Du vet väl att variation är livets krydda!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2004, 18:37
|

Medlem

|
CITAT (andreas i uppsala @ 28-09-2004, 18:45) Att åka utomlands och besöka främmande platser är det bästa som finns! Vad har du lärt dej?
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2004, 19:05
|

Medlem

|
hurså
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2004, 21:02
|

Medlem
Antal inlägg: 807
Medlem nr: 361

|
Jag har bara varit här och även det är en stor överdrift. Hela Norge markerat för att jag varit i Oslo och hela Finland markerat för att jag varit på Åland. Men Sverige och Danmark har jag sett så mycket av att större delen av de röda ytorna är sanna. Och hemma i Skåne har jag turistat flitigt. Det är inte resvägen som gör upplevelsen.
--------------------
Lena Norra Skåne, zon 2-3
"Jordens frukter tillhör alla, men jorden tillhör ingen" Rousseau.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2004, 21:16
|

Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559

|
Lite över all t  har bott och arbetat utomlands i flera år -innan jag fick familj o barn -rekommenderas ! men den senaste resan är alltid bäst -oh vad det är vackert i Skåne
--------------------
Kerstin
Ut sementem feceris, ita metes (Cicero)
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2004, 21:54
|

Medlem
Antal inlägg: 5 656
Medlem nr: 834

|
Här har jag varit: Norge Danmark England Frankrike Belgien Holland Österrike Schweiz...................Här har jag arbetat
Tyskland och Sverige räknar jag inte.........är född i Tyskland..............flyttade till Sverige 78 Fick inte in bilden,med de röda markeringar.
--------------------
MVH Renate zon 4
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2004, 22:19
|

Medlem
Antal inlägg: 411
Medlem nr: 3 745

|
Ser att jag inte är ensam om att inte kunna få in länken till kartan, det var väl skönt ! Har varit i många länder i Europa men blev ändå förvånad när jag såg hur stora bitar som faktiskt fattas, bla istort sett hela östra Europa. Förövrigt har jag varit i Venezuela, Egypten, Marocco, Tunisien. Och i Asien framför allt i Indien som jag älskar och ska åka tillbaka till om ett par veckor. Rekomenderas !!!! Har också varit i Indonesien, Maldiverna, Sri Lanka, Thailand mm Visst lär man sej en massa genom att resa, det är inte enda sättet att lära sej men det är ju ett sätt. Tex hur folk lever i andra delar av världen och att det sättet vi lever vårt liv på kanske är bra men det är inte det enda och kanske inte heller alltid det bästa.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2004, 22:47
|

Medlem
Antal inlägg: 1 171
Medlem nr: 409

|
Att resa är nödvändigt! Bland det bästa i livet ... skulle inte kunna vara utan det! Om man blir klokare av att resa beror naturligtvis på hur man reser. Man kan ju resa till ett land men ändå inte vara där så att säga....(charterturister som inte ser något annat än hotellet och stranden till exempel...). Men reser man med nyfikenheten i behåll och har läst på litet innan så blir man definitivt mycket klokare av att se andra länder, speciellt om man vågar sig utanför turistgettona!
Orkar inte lista ut hur jag ska länka kartan, men här har jag varit (exklusive diverse mellanlandningar): Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Tjeckien, Tyskland, Schweiz, Belgien, Holland, England, Portugal, Spanien, Frankrike, Italien, Grekland, Österrike, Ryssland, Ungern, Kanada, Tanzania, Malaysia, Thailand, Singapore och Australien.
(Har även hunnit med alla Sveriges landskap....)
Anders
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2004, 23:10
|

Medlem

|
Det var ju en hel del, fast jag aldrig varit i Italien eller Spanien. I tre världsdelar har jag vänner.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-09-2004, 11:19
|

Medlem
Antal inlägg: 6 105
Medlem nr: 3 398

|
CITAT Blott de tama fåglarna har en längtan. De vilda flyger Den där tycker jag om !!!!! Du undrar vad man lär sig, Hannele! Och så skriver du denna signatur under dina inlägg Med den signaturen behövs väl inte frågan! /amaira
--------------------
Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog
|
|
|
|
|
|
|
Lars-Olof Arvids
|
29-09-2004, 12:22
|
Gäster

|
Jag gillar resor med djur och natur som huvudtema och har vid det här laget varit i ganska många länder: Sverige Norge Danmark (inklusive Färöarna) Finland Tyskland Belgien Frankrike Storbritannien (England och Wales) Spanien Italien (Räknas Vatikanstaten också?) Schweiz Österrike Sovjetunionen (en dag i Moskva) Indien Nepal Bangladesh Singapore Malaysia (Malackahalvön och Borneo) Kenya Tanzania Seychellerna Madagaskar Brasilien Argentina (dagsutflykt från Brasilien) Och om knappt tre veckor åker jag till Brasilien igen! Det ska bli härligt!  Olle
|
|
|
|
|
|
|
|
29-09-2004, 18:25
|

Medlem
Antal inlägg: 349
Medlem nr: 3 326

|
Man börjar undra om alla på den här tråden är höginkomsttagare och ensamstående utan barn. Jag tycker det är D Y R T att resa. Särskilt om en hel familj ska iväg ( i mitt fall 5 pers). Kanske någon har tips på bra billiga resor ut i världen?
--------------------
"Den som söker den letar"
|
|
|
|
|
|
|
|
29-09-2004, 19:11
|
Medlem
Antal inlägg: 19
Medlem nr: 2 712

|
Tjaa.....  man funderar ju när man läser den här tråden vad andemeningen med den eg. är, gäller det bara att kunna räkna upp flest länder i listform utan vidare kommentarer  Så Hannele´s följdfråga om vad vad trådskaparen ev. lärt under alla sina resor förefaller ju inte helt irrelevant, tycker jag iaf.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-09-2004, 19:36
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
CITAT (LenaTuring @ 29-09-2004, 19:25) Man börjar undra om alla på den här tråden är höginkomsttagare och ensamstående utan barn. Jag tycker det är D Y R T att resa. Särskilt om en hel familj ska iväg ( i mitt fall 5 pers). Kanske någon har tips på bra billiga resor ut i världen?  Utlandsresor har aldrig lockat mig... förutom då de nordiska länderna som jag besökt några ggr. Lika viktigt som det är för en del att ha varit i t.ex Singapore... är det för mig att jag känner till mina hemtrakter och närområdets historia. Hit upp kommer massor av turister från världens alla hörn... de tycker att mina trakter är exotiska Genom dem har jag lärt mig väldigt mycket... man blir lätt hemmablind och ser inte allt som verkligen är sevärt... Man ser helt enkelt inte skogen för alla träd. Ja det här är min åsikt ang. utlandsresor... Man ska inte alls känna sig "fattig" som inte har rest mycket. Rik på upplevelser kan man bli även hemmavid. Säkert finns där många, många andra som inte tycker som jag och er åsikt respekterar jag.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-09-2004, 19:38
|

Medlem

|
Tolka de som du vill, både var man varit och vad man tycker. Enliten rolig grej och JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, man lär sig något otroligt när man är ute och reser!!!!!!! jag älskar att komma bort från kylan till exotiska platser, lära sig nya saker om andra kulturer, besöka historiska platser Det ger väldigt mycket. Frågan om man lär sig något när man är ute och reser är minst sagt dum. Det är bl.a därför man åker iväg!  Man lever bara en gång eller vad man ska säga. Jag skulle långsmt dö om jag inte kom bort från det här landet. Vill man åka iväg billigt så är sista minuten resor ett alternativ, annars finns ju lågprisbolagen. Min syster och min far åkte ivög till Paris i vintras. Tur och retur för några hundringar. hembiljetten kostade bara 1 kr, men sen kom skatten så det blev dyrare.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-09-2004, 19:44
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
CITAT (andreas i uppsala @ 29-09-2004, 20:38) Frågan om man lär sig något när man är ute och reser är minst sagt dum. Det är bl.a därför man åker iväg!  Man lever bara en gång eller vad man ska säga. Jag skulle långsmt dö om jag inte kom bort från det här landet. Håller med dig till 100% Du vill och har möjlighet att resa och det ger dig tillfredsställelse.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-09-2004, 20:13
|

Medlem
Antal inlägg: 1 295
Medlem nr: 4 048

|
CITAT (andreas i uppsala @ 29-09-2004, 20:38) jag älskar att komma bort från kylan till exotiska platser, lära sig nya saker om andra kulturer, besöka historiska platser Det ger väldigt mycket.  Jag håller fullständigt med dig Andreas MEN jag har också i många år varit i den situationen att jag inte haft råd att resa och då hade jag ingen längtan utomlands heller. Nu försöker vi åka utomlands åtminstone en gång per år, ibland om vi kommer över billiga resor kan det bli två gånger.
--------------------
lotta_zon 5
Den som har planterat trädet får sällan smaka frukten.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-09-2004, 21:25
|

Medlem
Antal inlägg: 2 836
Medlem nr: 4 113

|
Tycker också att det är skoj att resa. Har bara varit inom Europa och sedan Kanarieöarna nu senast. Det var härligt. Ekonomin tillåter dock inte att jag reser så mycket som jag vill.  Men platserna ligger kvar även i framtiden och jag har hela livet framför mig att resa världen runt. Drömstället är just nu Brasilien. Ciczi
--------------------
Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com
"Mest klorofyll vinner!!!"
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|