Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > var har ni varit, var i världne har ni varit?
          anncharlotte
          Inlägg 29-09-2004, 23:22
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 411
          Medlem nr: 3 745

Att ha råd att resa handlar ju oftast om att prioritera, när jag hade småbarn fick jag oftast prioritera dom, visst hade jag även då råd att resa men inte så ofta och oftast inte så långt. Men vi har aldrig haft lika fin bil som grannen, systemet får inte se oss ens en gång om året och tipstjänst skulle få lägga ner om alla vore som oss. Det var några exempel, menar därmed inte att ni alla som inte reser super och spelar upp era pengar men jag menar att man väljer själv vad men vill lägga sina pengar på. Nu för tiden är mina barn självförsörjande, jag jobbar hela sommaren när dom flesta andra är lediga, arbetsveckor på 50 timmar eller mera, ofta 5 kvällar i veckan. När nu säsongen är över och jag får lite fritid unnar jag mej i alldra högsta grad att få resa iväg och göra något som jag tycker är roligt. Utan att ha dåligt samvete för dom som inte vill eller inte kan resa utav något skäl.
          Tyckte tanken var kul, har vi tillsammas varit i hela världen, synd att kartan är lite svår att handskas med. Hade varit kul om vi kunnat fylla i den allteftersom och tillsist se vad som blev kvar.

Citera
          Betty
          Inlägg 29-09-2004, 23:34
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (andreas i uppsala @ 29-09-2004, 20:38)
          Jag skulle långsmt dö om jag inte kom bort från det här landet.

Det gör man väl i vilket fall som helst!!! laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif
          (Kunde inte låta bli. F'låt Andreas, skojjade bara...)

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          råse-marie
          Inlägg 30-09-2004, 05:34
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 1 182
          Medlem nr: 3 210

Visst handlar det om att prioritera för att ha råd med saker tex resa.
          Men endel HAR inte ens några pengar att prioritera... sad.gif

För min del har jag varit ute och rest en del men har dom senaste åren börjat uppskatta det VI har och det finns MASSOR som jag inte sett och upptäckt i SVERIGE wub.gif .

Vi har ju oxå många olika kulturer i vårt avlånga land smile.gif som kan var nog så spännande och exotiska.
          Vi ska ju inte heller glömma alla Invandare eller nysvenskar ( fåningt ord tycker jag )som nu bor i Sverige och säkert skulle uppskatta lite svenska vänner...................................................och vi kan få lära oss om andra kulturer på plats.

Men men ..vill man ha värme så kanske det är säkrare med en resa.

Jag tycker att det känns som att det blivit lite mode och STATUS ( SKRYT )
          att åka till FJÄRRAN länder ju längre bort dessto bättre. wacko.gif

Heja Sverige biggrin.gif och alla som bor här wub.gif
          SKa på promenad till lilla Turkiet idag ......Hihi wink.gif

Citera
          GoSatta
          Inlägg 30-09-2004, 07:11
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 750
          Medlem nr: 3 737

Men att vissa inte har råd ska väl inte hindra oss som både gillar och har råd att resa att disskutera det här?

Jag har tex. inte råd med en villa med trädgård som många här verkar ha, men jag är ju lika glad för det =)

--------------------

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 30-09-2004, 07:40
          Länk hit: #45

Gäster

Det finns mycket man kan diskutera fram och tillbaka om resor. Även jag har varit arbetslös och inte kunnat resa, men nu när jag har jobb och pengar tycker jag att man får passa på. Jag är inte höginkomsttagare, men försöker leva billigt och har varken fru eller barn. I stället för att vara ute och festa på kvällarna går jag hellre ut i skogen, och även om det finns fantastiskt mycket att se i hemmamarkerna kan det någon gång vara spännande att byta ut dem mot t ex en sydamerikansk regnskog eller en afrikansk savann. Som andra har nämnt är det inte heller fel att lära känna andra kulturer. För mig handlar det alltså inte om att åka så långt bort som möjligt för att ha något att skryta med. Jag har för övrigt rest en hel del i Sverige också och har fina minnen från Skåne, Öland, Gotland, Tiveden, Härjedalen... ja, nästan alla landskap även om jag tyvärr ännu inte har varit uppe i Felix Mattes hemtrakter. Exotisk natur är spännande, men något vackrare än en svensk björkhage med vitsippor och fågelsång finns inte! smile.gif

Olle

Citera
          råse-marie
          Inlägg 30-09-2004, 08:12
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 1 182
          Medlem nr: 3 210

CITAT (GoSatta @ 30-09-2004, 08:11)
          Men att vissa inte har råd ska väl inte hindra oss som både gillar och har råd att resa att disskutera det här?

Jag har tex. inte råd med en villa med trädgård som många här verkar ha, men jag är ju lika glad för det =)

Nej jag menade absolut inte att det var något FEL smile.gif
          Jag bara skrev vad jag tycker och tänker.

Citera
          ariana
          Inlägg 30-09-2004, 21:06
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 447
          Medlem nr: 1 231

Min dator har krånglat ett tag
          Men visst reser jag om tillfälle ges så har det varit för mig hela livet
          i skolan reste vi till Danmark sen blev det Kiruna som 13-åring
          sett mig omkring på alla för mig möjliga sätt vandrat cyklat bil tågluffat I Europa vandra tycker vi nog är det allra finaste man upplever mest då
          men det tar ju tid så att vandra runt där vi reser blir det oftast
          husvagn runt på det flesta ställen i Sverige från Arvidsjaur till Smygehuk
          sen Italien Norge Finland Frankrike Österrike Holland Belgien Rumänien Bulgarien Grekland Malta Tunisien Madeira Thailand Azorerna reser snart igen
          Känner mig mycket rik på upplevelser
          då både barn o barnbarn varit med ibland
          o gjort livet rikare
          det är nu vi lever inte senare

Citera
          andreas i uppsal...
          Inlägg 30-09-2004, 22:41
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 1 664
          Medlem nr: 1 962

En av de bästa resorna jag har gjort har inte varit att åka långt bort utan att åka till Paris med franska klassen, vilket vi gjorde i maj i år och jag är jätte glad att vi fick chansen att göra det. Visst vi bodde på ett ungdomshotel i utkanten av centrala Paris men vad gör det när man är där med vänner! man behöver inte på på 5 stjärniga hotell, så länge man har vänner med sig biggrin.gif
          Bussresan genom halva europa var faktiskt bättre än att flyga. Jag äslar att resa och ska efter gymnasiet ta ett sabbatsår och bara resa runt och försörja mig med alla olika jobb.
          Jag känner en person(otroligt trevlig) som vandrade genom halva asien,träffade dalailama, jobbade som diskare i hongkong, bodde med gatubarn i Nepal och vandrade från bondgård till bondgård i frankrike och arbetade mot mat.
          Just nu kör han cykeltaxi i Uppsala och innan det i Stockholm. Han håller också på och skriver en bok.

Ungefär i samma stil vill jag göra, bli en backpacker och resa runt biggrin.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 01-10-2004, 20:56
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (andreas i uppsala @ 30-09-2004, 23:41)
          En av de bästa resorna jag har gjort har inte varit att åka långt bort utan att åka till Paris med franska klassen, vilket vi gjorde i maj i år och jag är jätte glad att vi fick chansen att göra det. Visst vi bodde på ett ungdomshotel i utkanten av centrala Paris men vad gör det när man är där med vänner! man behöver inte på på 5 stjärniga hotell, så länge man har vänner med sig biggrin.gif
          Bussresan genom halva europa var faktiskt bättre än att flyga. Jag äslar att resa och ska efter gymnasiet ta ett sabbatsår och bara resa runt och försörja mig med alla olika jobb.
          Jag känner en person(otroligt trevlig) som vandrade genom halva asien,träffade dalailama, jobbade som diskare i hongkong, bodde med gatubarn i Nepal och vandrade från bondgård till bondgård i frankrike och arbetade mot mat.
          Just nu kör han cykeltaxi i Uppsala och innan det i Stockholm. Han håller också på och skriver en bok.

Ungefär i samma stil vill jag göra, bli en backpacker och resa runt biggrin.gif

Låter härligt! wub.gif

Citera
          zaaritha
          Inlägg 01-10-2004, 23:13
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Jag har inte rest så mycket utomlands--mer än Spanien, Italien, Tyskland, Danmark, Finland OCH Skottland--som var helt fantastiskt!! SÅ vackert!!
          Trevliga människor! Men, de som talade gaeliska, de va´jobbiga!!
          De gjorde det--för att skoja m oss svenskar- o det gick inte att förstå nå´t!!

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 13:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon