Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Katt-fråga?, - hjälp för allergiker
          Mia, zon 3
          Inlägg 07-10-2004, 10:32
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 491
          Medlem nr: 3 603

Hjälpe mig - det låter farligt! Äter de barn och grannkatter också? laugh.gif
          Fast kanske man skulle ha några sådana ihop med de andra hönsen? Det kan ju bli mus-problem i hönshuset.....

Citera
          zaaritha
          Inlägg 08-10-2004, 23:37
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Jag är allergiker o har katter o hund!
          Har --förutom allergin, även en lindrig form av astma!
          Men---jag tar tabletterna o astmamedicinen---gladeligt---för att få ha dessa härliga, intelligenta, djur!!!!

Citera
          Fenja
          Inlägg 08-10-2004, 23:43
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Japp!! Jag gör likadant Zaaritha... medicinerar året om! Och DET ÄR det värt!!
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Copycat
          Inlägg 09-10-2004, 19:53
          Länk hit: #24

Gäster

Hejsan ! Min lillebror botade sin egen astma, visserligen inte medvetet, men borta är den. Han hade en otrolig pollenallergi, och var tvungen att medicinera hårt då han var tennisspelare och alla matcher avgjordes på uteplaner. Mina bröder och pappa skötte dessutom under en period banorna på en mindre klubb i Stockholmsområdet, det växte fullt av björkar runt banorna. Innan det överhuvud taget gick att träna på banorna behövdes det sopas upp alla pollenkolvar från banorna. Dom fyllde flera stora hinkar med björkkolvarna som sedan skulle kastas över kanten till en container, det hela ville sig inte bättre än att min lillebror lyckades tippa sin hink över hela ansiktet, och gissa om han vart dålig. När han fått tillbaka andningen och medicinerat så visade det sig att han gjort det för sista gången, det här är ca.20 år sedan och han har inte haft ett enda astma anfall efter det. Läkarna sa att det berodde på att han exponerats för extrema mängder av det han var mest känslig för. Inget ont som inte har något gott med sig, det skulle kanske kunna fungera även på vissas djurallergier också, tänk om det skulle kunna vara så väl. unsure.gif wub.gif

Citera
          andersen
          Inlägg 09-10-2004, 20:02
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

Hmm Copycat man ska nog vara försiktig med det. Jag tog nästan livet av en kompis när vi låg ute och fiskade, han frös på natten inga problem sa jag och gick och hämtade en filt, som jag inte visste att en hund brukade ligga på, jag fick åka till sjukhus med han. han hadde kunnat stryka med.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 09-10-2004, 20:39
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Ja tänk om det kunde vara så väl att man själv kunde bota allergier medelst hård exponering av allergener. Copycat, din lillebror hade himmels tur som blev frisk.
          Jag har barn med olika allergier som de tack o lov med åren vuxit ifrån eller åtminstone mildrats... ett av barnen har varit nära att stryka med efter att ha ätit lite youghurt med bär som hon inte tålde, likadant om hon fick i sig choklad. Hon slutade andas och vi fick vara på sjukhus där tester gjordes och vi fick adrenalin att spraya in i mun på henne om hon blev dålig och riskerade andningsstillestånd... ett annat av barnen har också varit mycket svårt sjuk en lång tid efter att ha fått i sig sånt hon inte tålde... Ja det räckte faktiskt att hon fick lite mjölkstänk på sig så fick hon stora blåsor. Svårt sjuk blev hon också när vi hälsade på hos en som hade katt på besök (vi visste inte att katten fanns i källaren)
          astman slog till så hon höll på att kvävas... hon var 1 år gammal då.
          ett tredje barn fick igensvullna ögon och astma om hon rörde hund, katt eller häst... nu kan hon rida men hon kan dö om hon får i sig fisk... sväller igen i luftstrupen, fjärde barnet var ständigt sjuk så länge vi bodde i betonghus... han hade också allergi mot olika födoämnen +katt.
          Allergier är inget att leka med... det finns så klart i olika grad, men man måste alltid ta det på allvar och inte experimentera för mycket på egen hand.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 12:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon