Gäster
Antal inlägg: 391
Medlem nr: 3 998
Så har då alla krukor åkt in i värmen för i år. Det verkar nu som att det finns inneboende i krukorna, jag trodde först att det var spindelnät, men det är pytte,pyttesmå spindlar i såna fall. Det formligen kryllar av dom i näten, jag misstänker nu starkt att krukorna drabbats av spinn. Kan jag stoppa en provadopinne i alla krukor som kommer utifrån, även om jag inte sett att det finns nån ohyra i dom? Jag tänkte i förebyggande syfte, för krukorna står ganska packade i fönstren, o det är väl ganska smittsamt som jag förstått. Mvh. Laika
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
låter som spinn spola av alla plantor i vatten först köp provado plus den tar bättre. lös upp ett par i vatten och spraya plantorna med det, så går det fortare, tryckned resten i jorden det är mycket smittsamt, så det är nog för sent. dom andra har det också, så behandla alla såplösning blir billigare att använda
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
Gäster
Antal inlägg: 391
Medlem nr: 3 998
Tack för era svar, provado + blir det då. En av krukorna har jag en Lager i, hur gör jag med den då? Det går väl inte att använda bladen i grytorna om man sprayat på en massa konstigheter, eller? Det ser skitläbbigt ut, massa pyttesmå saker som rör sig i spindelnätet, hoppas att dom håller sig till krukorna, dom står i sovrummet Mvh. Laika
Medlem
Antal inlägg: 263
Medlem nr: 4 464
Jag skulle nog behandla lagern med såpalösning. Dvs 0,5 dl såpa och 9,5 dl vatten. Det fungerar väldigt bra med såpalösningen, bara man gör det ofta. Lycka till med vad du än använder