Instämmer i de flestas inlägg här.
Gillar inte programmet, det lilla jag såg. Stängde av. Tittade förresten på de söta spindlarna på andra programmet

.
Det finns varken djurkänsla, djurrespekt eller djurkärlek (kärlek till naturen) i detta jippo som skapas för att ge kickar. Det är ju enda syftet, är det inte? Jag finner inget annat syfte.
I det hela, slås vänster frontallob ut (i hjärnan hos människan), för det är vad som händer i "stress-situationer" när vi behöver mobilisera våra adrenalinkrafter.
I vänster frontal-lob finns "människans mänsklighet", där huserar omtanken och känslan av gemenskap och viljan att värna.
"O-egoismen" med andra ord.
Behöver vi inte värna om vår mänsklighet, i dessa dagar då våldet ökar till och med i vår lilla fredliga del av världen?
Programmet var bara ännu ett exempel på exploatering av naturen.
"Inte närmare nu Linda, inte närmare!" försökte han med geväret hejda henne när hon skulle gå ännu närmare. Adrenalinkick, javisst, men faran?
Faran var ju inte hos henne! Det var helt och hållet flodhästen som skulle fått betala konsekvenserna av hennes dumdristighet, betala med sitt liv!
Det är klart hon kan vara "modig" då! *föraktfull*
Det är inte vad
jag kallar mod...
Mitt ord för det är exploatering, på andra varelsers bekostnad. Flodhästar finns det dessutom inte i överskott!!! Och det var ett praktfullt exempelar, den vars liv de lekte med. Så dumt. Så onödigt, så ... obetänksamt grymt!
Tycker amaira - som inte är det minsta imponerad.