|
råse-marie
14-10-2004, 07:29
Jag gillar INTE programet " Farligt möte". Vad är syftet med programet ??  att hon ska få en kick varje gång hon flämtande tar ett steg närmare en rädd, stressad noshörning? lite till ...lite närmare......  flås flås ...." -jag har aldrig känt mig så rädd......bla bla.....svälj flås flås...." slut citat. Nej det finns ju bra naturprogram och det finns ju OBJEKTIV om man ska filma nära Låt djuren vara Linda och skaffa dig ett jobb!
Yin o Yang
14-10-2004, 07:34
Håller med till minst 100%. Det är ett otroligt egotrippat program 4:an satsat på, precis som många andra  . Har nästan helt slutat att titta på TV4 det senaste året i takt med att utbudet blivit sämre och sämre.
Christer i Falköping
14-10-2004, 07:40
Ja, det programmet har jag gett upp med att försöka förstå. Det måste ju bara vara till föt att hon skall få en kick av det hela. Christer.
Det är ett mycket representativt program för TV4, egentligen är programmets innehåll ointressant, det är programledare som sätts i centrum hela tiden. Det finns lyckade exempel på naturprogram där programledarna "tar ut svangarna" lite mera, på animal planet lyckas tex:
Galna Mike & Mark The Jeff Corwin Experience Mark O'Shea
Att både förmedla kunnskap och vara underhållande (ibland är det på gränsen), samtidigt, men gemensamt är i alla lyckade fall är att prgramledaren har grundläggande biologikunskaper.
kristerh
14-10-2004, 08:23
Jag tycker programmet är bra och att programledaren är super fast hon var inte så bra i programmet trädgård som fyran sände tidigare. Då tycker jag att äntligen hemma är mycket värre med sina konstiga programledare och med sina konstiga ideér typ "nu ska vi göra en soffa av gamla knappar" (det har de inte gjort men ideerna är lika idiotiska) krister
råse-marie
14-10-2004, 08:33
Jo visst är hon snygg  men vad är meningen med programet? Varför måste man TA på en haj , ha giftspindlar PÅ benen. mm. Jag har gillat henne förut men nu börjar det bli lite mycket flås för min smak och så gillar jag inte att man ska störa djuren för att en programledare ska få en kick Kan det inte vara häftigt ändå att se en noshörning tex. måste man nästan provocera den. VAD skulle ha hänt om Linda gått längre fram och noshörningen blivit skrämd. HADE DOM SKJUTIT LINDA DÅ ??? Nä tacka vet jag mitt i naturen där tycker jag att dom behandlar djuren med den respekt dom förtjänar. Inrednings tips med knappar odyl kanske är det Vi som är för gamla för lite roliga tips ( fast jag tycker att mycket av det är läckert oxå ) Och sen gör det inget om kamera mannen kryper ända upp i ansiktet på .... knappen  den blir ju inte så stressad för det ...... tror jag iallfall
netaave
14-10-2004, 08:50
Jag har bara sett trailers för det programmet och det har räckt. Tittar inte på det, inte på en enda såpa i år heller. Däremot på Krönikan, den danska serien om TV:s inträde i Danmark. Kanonbra tycker jag.
Kakaduan
14-10-2004, 09:02
Har också bara sett trailers för programmet. Det räckte, skulle man kunna säga.
En annan sak som jag inte begriper med TV4 är varför de envisas med att kasta in samma programledare i sju program vardera??? Den flåshurtige Timell till exempel - han är ju med i vartannat program på den kanalen; han snickrar, sportar, bygger, etc. Liksom Linda som genomför trädgårdsprojekt, reser och skrämmer upp stackars djur. Vad vet hon om dessa ämnesområden?
När det gäller "gör-det-själv"-programmen blir jag helt avtänd av det faktum att alla ser likadana ut. Mods-kopior som springer runt och ojar sig över hur häftigt det är med orangea plastlampor från 70-talet och medaljongtapeter och oljad ek. Alla inredningar oavsett kanal, program eller deltagare ser exakt likadana ut och eftersom jag tycker det är extremt fult med just den inredningsstilen går samtliga bort! Trist, trist, trist!
Kakaduan
CITAT (råse-marie @ 14-10-2004, 09:33) Jo visst är hon snygg  men vad är meningen med programet? Varför måste man TA på en haj , ha giftspindlar PÅ benen. mm. Jag har gillat henne förut men nu börjar det bli lite mycket flås för min smak och så gillar jag inte att man ska störa djuren för att en programledare ska få en kick Kan det inte vara häftigt ändå att se en noshörning tex. måste man nästan provocera den. VAD skulle ha hänt om Linda gått längre fram och noshörningen blivit skrämd. HADE DOM SKJUTIT LINDA DÅ ??? Nä tacka vet jag mitt i naturen där tycker jag att dom behandlar djuren med den respekt dom förtjänar. Inrednings tips med knappar odyl kanske är det Vi som är för gamla för lite roliga tips ( fast jag tycker att mycket av det är läckert oxå ) Och sen gör det inget om kamera mannen kryper ända upp i ansiktet på .... knappen  den blir ju inte så stressad för det ...... tror jag iallfall  Håller fullständigt med dig! Kunde inte ha sagt det bättre själv!
kristerh
14-10-2004, 09:56
CITAT (netaave @ 14-10-2004, 09:50) Jag har bara sett trailers för det programmet och det har räckt. Hur kan man ha åsikt om ett program man bara sett trailers om  :blink:man kaske inte gillar den sortens program men för att kritisera nåt måste man väl ha sett åtminstonde ett program krister
Instämmer i de flestas inlägg här. Gillar inte programmet, det lilla jag såg. Stängde av. Tittade förresten på de söta spindlarna på andra programmet  . Det finns varken djurkänsla, djurrespekt eller djurkärlek (kärlek till naturen) i detta jippo som skapas för att ge kickar. Det är ju enda syftet, är det inte? Jag finner inget annat syfte. I det hela, slås vänster frontallob ut (i hjärnan hos människan), för det är vad som händer i "stress-situationer" när vi behöver mobilisera våra adrenalinkrafter. I vänster frontal-lob finns "människans mänsklighet", där huserar omtanken och känslan av gemenskap och viljan att värna. "O-egoismen" med andra ord. Behöver vi inte värna om vår mänsklighet, i dessa dagar då våldet ökar till och med i vår lilla fredliga del av världen? Programmet var bara ännu ett exempel på exploatering av naturen. "Inte närmare nu Linda, inte närmare!" försökte han med geväret hejda henne när hon skulle gå ännu närmare. Adrenalinkick, javisst, men faran? Faran var ju inte hos henne! Det var helt och hållet flodhästen som skulle fått betala konsekvenserna av hennes dumdristighet, betala med sitt liv! Det är klart hon kan vara "modig" då! *föraktfull* Det är inte vad jag kallar mod... Mitt ord för det är exploatering, på andra varelsers bekostnad. Flodhästar finns det dessutom inte i överskott!!! Och det var ett praktfullt exempelar, den vars liv de lekte med. Så dumt. Så onödigt, så ... obetänksamt grymt! Tycker amaira - som inte är det minsta imponerad.
Yin o Yang
14-10-2004, 11:44
CITAT (netaave @ 14-10-2004, 09:50) Däremot på Krönikan, den danska serien om TV:s inträde i Danmark. Kanonbra tycker jag. Helt suveränt bra serie. Min mamma, som bor i Danmark, har berättat att hela Danmark stod stilla när serien gick där  . Restauranger tappade besökare, affärerna sålde dåligt under sändningstid, taxi fick inga beställningar osv. Snacka om att gripa tag i publiken  . Många andra danska serier har också varit verkligt sevärda, Matador, Taxa, Mordkommissionen
Smekajsa
14-10-2004, 16:00
MMMMM MERA MORDKOMMISSIONEN
Sulawesii
15-10-2004, 15:41
Håller med dig helt och fullt, råse-marie!! Töntprogram!! Töntprogramledare!!
Gossen Ruda
15-10-2004, 17:33
Ursäkta om jag har fel men är det samma Linda som vek ut sig på löpsedlarna och "skröt" om att hon varit otrogen med en gift TV-man? Fantastiskt vilken nyhet! Hela Sverige står stilla medans nyheten sjunker in. Vad är sånt mot GM:s nedläggningsplaner och Metallskandalen i Trollhättan. Ja, jag är spydig och sarkastisk om nån nu undrar.
Beträffande TV4 så undrar jag hur ni kan lämna den kanalen, jag har aldrig börjat titta där nämligen. Är allergisk mot TV-reklam, får stora knottror på huvudet sk. geniknölar. TV-reklam vänder sig till människor med en IQ på under 80.
CITAT (Gossen Ruda @ 15-10-2004, 18:33) Ursäkta om jag har fel men är det samma Linda som vek ut sig på löpsedlarna och "skröt" om att hon varit otrogen med en gift TV-man? Fantastiskt vilken nyhet! Hmm.. tror inte hon vikt ut sig? Känner inte riktigt till det där. Linda Isaksson är hon som springer runt och låter spindlar klättra på henne. Linda Rosing är Big Brother-flickan som vikt ut sig och som är tillsammans med SpyBar-vakten för tillfället. Kommer inte på några fler aktuella Lindor för tillfället.
andersen
15-10-2004, 17:45
Jag tror att gossen ruda menar det här vicke...http://www.expressen.se/index.jsp?a=195125
MEN har hon vikt ut sig också? I så fall är det nåt jag inte vet. Brukar inte läsa Expressen eller Aftonbladet, jag är ju finländare.
Gossen Ruda
15-10-2004, 17:55
Vikt ut och vikt ut, inte med bild utan mentalt. Om det är fel Linda ber jag än en gång om ursäkt, det finns gott om dom. Sen har vi Linda Olofsson på Mitt i naturen m.fl. jag har haft en chef som hette Linda. Läs mer på länken: Om Linda
*Laika*
15-10-2004, 18:03
Psykisk djurplågeri, ska det vara ett nöje att kolla på eller?Nä, mitt i naturen håller ett lagomt avstånd till djuren, det finns faktiskt zoom på kamerorna. Mvh. Laika
Ja! Fram för Mitt i naturen! Det är trevligt, underhållande, spännande och lärorikt!
Ciczi
zaaritha
15-10-2004, 22:24
Ursäkta "en dum fråga"--men vad i helsicke har hennes utseende med hennes "jobb" att göra? Hon är snygg-säjer "ni"--jamen--hon ska välför fasen, vara kunnig också???? Det säjs att "det inre" betyder mest!! I he-te heller!!!!
Gossen Ruda
15-10-2004, 22:30
En tillräckligt snygg kvinna behöver inte vara kunnig, hon blir stjärna ändå. Särskilt hos det motsatta könet. En del gillar inte detta men så har det naturliga urvalet fungerat i miljoner år hos dom flesta arterna på denna vår jord. Tråkigt men sant. Att prata om inre skönhet låter vackert men rimmar dåligt med verkligheten.
zaaritha
15-10-2004, 22:33
Exakt!!
Och ändå är Den Inre Skönheten inte utrotad! Den är inte så "bortselekterad" att den slagits ut  . Den inre skönheten har ett värde i sig, som inte går att rationalisera bort. Det har alltid funnits, och lär säkerligen alltid finnas, människor (och djur) som dras till FLER kvaliteter än den yttre skönheten, i alla fall när det gäller på längre sikt. Den yttre skönheten vinner i första ögonblicket, ögat vill ju också ha sitt och människor är skönhetssökande varelser. Men "attraktion" baseras faktiskt inte enbart på yttre kvaliteter. Finns där någon som kan säga emot mig? Finns där någon som ärligt kan säga, att de aldrig funnit en ful människa värdefull och/ eller attraktiv på något vis? Varifrån kommer själva uttrycket "inre skönhet", om det inte baseras på en inre välbehagskänsla, snarare än på ett synintryck? En mycket vacker människa, som i sig upplevs odräglig - får nog få riktiga vänner, även om "parningspartners" inte lär saknas /amaira
Sulawesii
18-10-2004, 16:21
Håller helt med dig, amaira! Den inre skönheten betyder ALLT! Människor utan värme är oattraktiva! Dessutom: det yttre falnar ju med åren, och vad har man då kvar om man inte har något vackert inom sig?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|