Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vart tar tiden vägen?, ..det är ju snart.....aaaargh...jul...
          LenaTuring
          Inlägg 24-10-2004, 22:34
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 349
          Medlem nr: 3 326

CITAT (Tesa @ 18-10-2004, 23:46)
          Börjar faktiskt få lite panik...jag vet inte vart mina dagar tar vägen...så fort jag försöker planera nåt roligt som att plantera i mina nya rabatter och kratta löv eller ställa in trädgårdsmöbeln...ja...då händer det nåt....HELA TIDEN... wacko.gif  :( ...börjar bli mäkta trött på det här nu....
          ...kvigor som går igenom..ungar som glömt gympakläder eller missat bussen...svärmor som ramlar in....nån som vill låna traktorn..foderförsäljare....kor som kalvar......nåt är det....jämt och ständigt...om inte... så ÖSregnar det.....

Känner fullständigt igen mig i din beskrivning även om göromålen är lite annorlunda för mig. På söndagen kan kommande veckas almanacka vara så gott som tom. Åh, vad skönt tänker jag, då kan jag göra det och det och det här hemma.
          Jo, Jo när måndagen har gått är veckan fulltecknad med än det ena än det andra. Ungarna har med sig div. lappar om en massa skolangelägenheter. Någon ringer om möte etc etc. huh.gif unsure.gif .
          Undrar om man kan satsa på en lugn stund nästa liv? tongue.gif

--------------------
          "Den som söker den letar"

Citera
          yla
          Inlägg 25-10-2004, 05:37
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

nej inget stenrike
          men med den där skifferspaden så kanske dom redan har tagit all sten rolleyes.gif
          fast visst finns det ett o annat grustag o sandtag men skiffer ,,,hm hm nej
          attans då tänk att nu vill jag gärna få reda på vad den använts till ännu mer än förut

o du

Lena Turing det är så med tid o almanackor dom fyllspå fortare änman anar en vecka kan se så ren o fin o tom ut men vips så e de fulltacknat
          unsure.gif konstigt eller hur

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          Ewa L
          Inlägg 25-10-2004, 07:06
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

CITAT (Tesa @ 18-10-2004, 23:46)
          ...allt jag inte hann denna sommaren heller... sad.gif

...blir lite deppig nu, jag.....

Jag gick en sväng i lördags i trädgården. Först gick jag bara och såg det jag inte hunnit med i sommar. Mådde sämre och sämre för varje grej. sad.gif

Då började istället titta på det jag faktiskt gjorde i sommar. Och det var ju egentligen jättemycket. Då kändes det helt plötsligt OK med det ogjorda, det var ju projekt för nästa sommar. Och jag tänkte: hinner jag lika mycket då som i år, då kan jag vara nöjd. wub.gif

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera
          Posse
          Inlägg 29-10-2004, 12:02
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (oldwolfie @ 25-10-2004, 06:37)
          ...hm hm nej
          attans då tänk att nu vill jag gärna få reda på vad den använts till ännu mer än förut

Det dök upp ett diffust minne att jag sett en mystisk pryl ligga i ett hörn på mitt gamla skjul, som förra ägarna hade som vedbod. Jag har nu letat på och fotat av prylen och hoppas att bilderna syns nedan.

Eggen är 10 cm bred, och hela prylen är knappt 30 cm lång.
          Jag föreställer mig att det möjligen är en gammal barkspade, som nu saknar långt träskaft.

Vill du försöka ta reda på vad din pryl kallas, kanske du kan maila bilder till något skogsmuseum och fråga. unsure.gif

Citera
          yla
          Inlägg 29-10-2004, 13:38
          Länk hit: #25

Medlem

kul Posse den ser ju likadan ut som min bara det att din förmodligen är lättare att jobba med med ett träskaft men jag ska mejla dom o fråga de e ju skojj o få veta om dom nu vet

tack snälla för hjälpen o kul att du hittade på din grej

jag älskar gamla rostiga redskap dom får mej att minnas tider som jag inte ens har varit med på rolleyes.gif rolleyes.gif

--------------------
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          Posse
          Inlägg 31-10-2004, 14:59
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (oldwolfie @ 29-10-2004, 14:38)
          kul Posse den ser ju likadan ut som min bara det att din förmodligen är lättare att jobba med med ett träskaft men jag ska mejla dom o fråga de e ju skojj o få veta om dom nu vet

tack snälla för hjälpen o kul att du hittade på din grej

jag älskar gamla rostiga redskap dom får mej att minnas tider som jag inte ens har varit med på rolleyes.gif  :rolleyes:

Du skulle vara roligt att få reda på resultatet av dina efterforskningar! smile.gif

rolleyes.gif Eftersom du "älskar gamla rostiga redskap" - och jag gärna skulle vilja veta vad den är ämnad till - försöker jag nedan visa två bilder av en ytterligare tingest jag funnit i den f.d. vedboden:

Den är helt av järn bortsett från den avbrutna resten av ett runt träskaft i den utsmidda fästet för sådant överst. Totala längden av det som helhetsbilden visar är 78 cm. Tingesten är säkert allra minst 50 år och kanske betydligt äldre, ty de små "ramarna" i nedre änden är vad jag kan se ej svetsade fast, utan verkar istället på gammalt sätt vara fastsatta genom vällning, dvs att man hamrat ihop två vitglödgade järnstycken.

Vet någon vad redskapet är ämnat till? unsure.gif

Citera
          yla
          Inlägg 31-10-2004, 15:26
          Länk hit: #27

Medlem

jag har skrivit o frågat men inget svar har kommit än
          jag berättar om de kommer svar

den där grejen vetesjutton va den ska vara till
          nu funderas det så hjärnan blir varm

--------------------
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-10-2026, 00:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon