Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Skänka pengar, till jul
          netaave
          Inlägg 21-10-2004, 16:21
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (pejori @ 21-10-2004, 17:14)
          CITAT (lotta_ @ 21-10-2004, 17:09)
          Jag kommer att ge pengar till mina barn för de behöver det, och jag kan själv kontrollera att pengarna kommer fram!   wub.gif

jättebra idé. inga mellanhänder och inga avgifter wub.gif wub.gif
          som sagt, ge till dom behövande smile.gif smile.gif

Ja ja men det är ju inte det den här tråden handlar om!
          Vi sticker väl också åt våra en slant när dom behöver biggrin.gif och hoppas på att de tar hand om oss när vi blir gamla.

--------------------

Citera
          lotta_
          Inlägg 21-10-2004, 16:28
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 295
          Medlem nr: 4 048

CITAT (netaave @ 21-10-2004, 17:21)
          Ja ja men det är ju inte det den här tråden handlar om!

OK! Jag kommer inte att skänka några pengar till någon organisation.

--------------------
          lotta_zon 5

Den som har planterat trädet får sällan smaka frukten.

Citera
          lavendel
          Inlägg 21-10-2004, 17:22
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 316
          Medlem nr: 951

Hej!
          Varför inte stödja nåt som ger människor en chans att själva bygga upp sitt liv!
          Sök på Viskogen!
          Kan inte påstå att jag gör så mycket..slösar bort mycket pengar på mej själv...men jag har en autogirering till Viskogen varje månad..det känns bra!
          Lavendel rolleyes.gif

--------------------
          Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus..
          Söker du lyckan för ett år....gift dej...
          Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 21-10-2004, 17:25
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

CITAT (netaave @ 21-10-2004, 12:59)
          Nej där har du fel, de som gjorde det här kallar sig "Djurens rätt", de är för övrigt åtalade och (alltför lindrigt) straffade för det!

Djurens rätt ställer sig inte bakom dylika aktioner! Om personerna sen är medlemmar i Djurens Rätt är ju en helt annan sak!
          Om en socialdemokrat gör något olagligt, betyder det att Göran och gänget är för det då?

En djurvän med hjärnan i ok skick skulle aldrig befria djur och sen bara lämna dem att gå en plågsam död till mötes!

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 21-10-2004, 17:27
          Länk hit: #25

Medlem

Glömde bort resten jag tänkte skriva: jag gillar bössor! Då kan jag ge lite pengar då och då och det känns inte så mycket i plånboken.

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          ÅsaF
          Inlägg 21-10-2004, 20:40
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 481
          Medlem nr: 1 565

Jag skänker pengar till WWF några ggr per år för jag värnar om djur och natur. Såg ett program där WWF fick stopp på hanteringen av havssköldpaddor där de skar av skalen på sköldpaddorna utan att bry sig om djurens lidande. sad.gif

Citera
          netaave
          Inlägg 21-10-2004, 22:24
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (Sulawesii @ 21-10-2004, 18:25)
          CITAT (netaave @ 21-10-2004, 12:59)

Nej där har du fel, de som gjorde det här kallar sig "Djurens rätt", de är för övrigt åtalade och (alltför lindrigt) straffade för det!

Djurens rätt ställer sig inte bakom dylika aktioner! Om personerna sen är medlemmar i Djurens Rätt är ju en helt annan sak!
          Om en socialdemokrat gör något olagligt, betyder det att Göran och gänget är för det då?

En djurvän med hjärnan i ok skick skulle aldrig befria djur och sen bara lämna dem att gå en plågsam död till mötes!

En djurvän med hjärna skulle heller inte befria djur som är uppväxta hos en uppfödare för det djuret vet ju inget annat, och lider följaktligen inte heller.
          En djurvän med hjärna går inte heller bärsärkargång i uppfödarens trädgård och skrämmer livet ur en hel familj, gång på gång!
          En djurvän med hjärna klär sig inte i rånarluvor, och demonstrerar mot saker de inte kan ett dugg om.

Finns det överhuvudtaget en djurrättsaktivist med hjärna? Jag har inte stött på någon!

--------------------

Citera
          supergnaget
          Inlägg 22-10-2004, 09:37
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 4 650

netaave, ursäkta - men nu får du ge dig. Som jag skrev i ett personligt meddelande till dig så får du göra vad du vill med dina pengar, men det är sällan bra att diskutera saker man uppenbarligen inte känner till.

Förbundet djurens rätt är en medlemsorganisation med över 40 000 medlemmar, en organisation som arbetar med lagliga medel för ett samhälle som inte förtrycker djur. Läs gärna mer på www.djurensratt.se om du är nyfiken.

Visst finns det djurrättsaktivister som gör saker som jag, eller Djurens rätt, inte håller med om. Men för det behöver man inte dra alla över en kam. Jag skulle t.ex. inte få för mig att avsluta mitt medlemsskap i Amnesty bara för att det finns människor som beter sig illa.

mvh Peter, medlem i Djurens rätt och djurrättsaktivist med hjärna (och hjärta)

Citera
          netaave
          Inlägg 22-10-2004, 11:12
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (supergnaget @ 22-10-2004, 10:37)
          netaave, ursäkta - men nu får du ge dig. Som jag skrev i ett personligt meddelande till dig så får du göra vad du vill med dina pengar, men det är sällan bra att diskutera saker man uppenbarligen inte känner till.

Förbundet djurens rätt är en medlemsorganisation med över 40 000 medlemmar, en organisation som arbetar med lagliga medel för ett samhälle som inte förtrycker djur. Läs gärna mer på www.djurensratt.se om du är nyfiken.

Visst finns det djurrättsaktivister som gör saker som jag, eller Djurens rätt, inte håller med om. Men för det behöver man inte dra alla över en kam. Jag skulle t.ex. inte få för mig att avsluta mitt medlemsskap i Amnesty bara för att det finns människor som beter sig illa.

mvh Peter, medlem i Djurens rätt och djurrättsaktivist med hjärna (och hjärta)

Jo det kanske är fel att dra alla över en kam, och det gläder mig att inte alla är så som jag har erfarenhet av.
          Men dom som gjorde det här i Uppsala var ett gäng tonåringar som hävdade att dom arbetade för Djurens rätt!
          Har förgäves försökt hitta länkarna från vår lokaltidning, utan resultat, det här är ett par tre år sen.
          Varit jättemycket skriverier om det här, framförallt då att man inte kunde skilja på sak och person, d.v.s. yrkesroll och privatliv då man gav sig på och trakasserade och förstörde uppfödarens och hans familjs privata bostad och trädgård som låg långt från där uppfödningen var, hotade barnen m.m.
          De tvingades att leva med polisbevakning dygnet runt.
          Den här uppfödaren var dessutom ingen pälsuppfödare utan hade sin verksamhet enbart för sällskapsdjur.

--------------------

Citera
          *Laika*
          Inlägg 22-10-2004, 11:29
          Länk hit: #30

Gäster
          Antal inlägg: 391
          Medlem nr: 3 998

Samma sak där jag bor, dom maskerade fegisarna kallar sig i alla fall för medlemmar i djurens rätt. Sen släpper dom tokarna ut minkar åt höger o vänster, med den påföljden att minkarna blir överkörda, svälter ihjäl eller stressas att börja tugga på varann. Nä, bara namnet "djurens rätt" gör att man inte vill skänka några pengar åt det hållet. Det är tyvär den (förhoppningsvis) lilla hopen av rötägg som gör det yttre synligt, sen spelar det väl ingen roll att folk försöker tuta i en att det inte är så. Har man själv upplevt tokarna på nära håll, så finns inga bortförklaringar. Det är tragiskt för dom stackars djuren, som faktiskt har det ganska bra där i sina burar, att bli lössläppta.
          Mvh. Laika

Citera
          Cassiopeia
          Inlägg 22-10-2004, 13:57
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 354
          Medlem nr: 3 710

Netaave: Du kan väl ändå inte mena att du jämför svenska familjer som inte har råd med semester och guldkant med de familjer i t.ex. Lettland där man bor 14 personer i en etta eller länder där barnen får tigga för att få ett mål mat som i Brasilien t.ex., eller som i Ryssland där småbarn säljer sina kroppar för att få råd att äta!
          Prata om att vara blind för hur rika vi egentligen är här i Sverige! *upprörd*
          Jag har aldrig påstått att det inte finns fattigdom i Sverige men det är ändå en jäkla skillnad mot många andra länder!

--------------------
          Bor i lägenhet med balkong och har ett litet torp där det finns oändligt mycket att göra!

Min trädgårdsblogg.
          Min bilddagbok!

Citera
          Cassiopeia
          Inlägg 22-10-2004, 14:06
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 354
          Medlem nr: 3 710

Den här tråden håller ju på att balla ur fullständigt. Kan inte alla bara vara överens om att det finns många olika saker att skänka pengar till och att alla gör det efter egen förmåga och vad de själva tycker är ett syfte som berör dem just då?

Det är ju alldeles uppenbart vad du Netaave ömmar för men det innebär inte att det är de viktigaste ställena att ge pengar till, jag skulle vilja påstå att alla är lika viktiga. Behövande människor och djur finns överallt, både inom och utom Sverige.
          Ärligt talat tror jag att de allra flesta svenskar har fullt upp med att skrapa ihop till julklappar till sina närmaste så den här tråden tycker jag har tagit orimliga proportioner.

--------------------
          Bor i lägenhet med balkong och har ett litet torp där det finns oändligt mycket att göra!

Min trädgårdsblogg.
          Min bilddagbok!

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 22-10-2004, 14:41
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (Cassiopeia @ 22-10-2004, 15:06)
          Den här tråden håller ju på att balla ur fullständigt. Kan inte alla bara vara överens om att det finns många olika saker att skänka pengar till och att alla gör det efter egen förmåga och vad de själva tycker är ett syfte som berör dem just då?

Det är ju alldeles uppenbart vad du Netaave ömmar för men det innebär inte att det är de viktigaste ställena att ge pengar till, jag skulle vilja påstå att alla är lika viktiga. Behövande människor och djur finns överallt, både inom och utom Sverige.
          Ärligt talat tror jag att de allra flesta svenskar har fullt upp med att skrapa ihop till julklappar till sina närmaste så den här tråden tycker jag har tagit orimliga proportioner.

Visdomsord, Cassiopeia!

--------------------
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 22-10-2004, 18:33
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Men varför bara till jul?????

--------------------
          Gammelnalle

"Den som ställer många frågor,
          ökar mångas visdom."
          Kongolesiskt ordspråk

Citera
          cic
          Inlägg 22-10-2004, 20:51
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

CITAT (gammelnalle @ 22-10-2004, 19:33)
          Men varför bara till jul?????

Ett sanningens ord i rättan tid, käre nalle..

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          netaave
          Inlägg 22-10-2004, 23:30
          Länk hit: #36

Medlem

Jag startade den här tråden med :
          "Nu till jul börjar de stora patientorganisationerna lägga på ett kol för att få pengar till sin verksamhet, vanligt är också att vissa företag skänker en slant någonstans i stället för att ge de anställda julklappar."

Jag gjorde det för att det är till jul de brukar börja ringa, och det gör de för att "vi" är extra givmilda då.
          Naturligtvis kan man skänka pengar
          när och om man vill.
          Jag ville bara bringa lite klarhet i hur man kan ge om man tänkt sig det. Det finns så mycket okunskap i det, och då framförallt om till vad (ex lekterapin) man kan ge.
          Jag jobbar nu för en liten förening utan statliga bidrag och 90-konto, men har tidigare gjort det för en av de största och märker en himmelsvid skillnad i resurser.
          Behoven finns här, nu, där vi bor också inte bara i "fattiga" länder, sen vill jag inte säga att den och den har det värst, jag har upplevt för mycket för det. Visst lider barn i Lettland, men ett barn så sjukt att man inte kan garantera överlevnad, lider också otroligt mycket. Vad som är värst kan ingen säga.

--------------------

Citera
          råse-marie
          Inlägg 23-10-2004, 05:27
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 1 182
          Medlem nr: 3 210

Jag tycker nog mycket som du Netaave smile.gif
          Först om att klä sig i luvor och dyl släppa ut djur tycker jag är FEGT och
          korkat sätt att " hjälpa djur " wacko.gif Det måste finnas bättre sätt unsure.gif

Sen att skänka pengar eller inte vare sig det är jul eller inte är ju naturligtvis upp till var och en.
          Själv hör jag till den gruppen som anser att jag har så mycket även om det inte alltid är pengar unsure.gif men då kan jag hellre avstå från en chips påse ( eller vad det nu kan vara ) och jag försöker att hitta olika saker att skänka till. Jag vill ju naturligtvis att det ska vara en seriösförening där det mesta av pengarna gå till det de är tänkt att göra.

Visst förstår jag att det måste tära på en familj som har sjuka barn så lekterapin var ett bra förslag.

TACK även för förslaget att SLIPPA julbord och eller tråkiga julklappar man ändå inte vill ha ( typ handuk med firma namn på ....JÄTTE KUL!!! sad.gif )
          Tänk om alla såna pengar kunde gå till bättre behövande.
          Och det kan ju dom flesta av oss vara överens om att det finns dom som har det värre än vad vi har .
          Alla som sitter här har ju tilloch med en dator.... sleep.gif

När jag var i lite ( 12 års åldern ) så åkte vi med några av förra årets julklappar inslagna och gav till några gamla som satt ensamma på ett servichus. TRor ni det var popis unsure.gif
          JA DET VAR DET!!!! ´
          SÅ SKÄNK EN SLANT ELLER HANDLING TILL NÅGON SOM BEHÖVER DET MER ÄN VAD DU GÖR ...
          SKIPPA CHOKLAD BITEN ELLER ETT PAKET CIGG BARA FÖR EN DAG......
          DET BEHÖVER JU INTE VARA HUNDRATALS KRONOR MAN GER .
          många bäckar små...... wub.gif

Sen kan man ju såklart göra det vilken tid på året som helst men det trodde jag alla fattade. wub.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-06-2025, 17:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon