Jag tycker nog mycket som du Netaave
Först om att klä sig i luvor och dyl släppa ut djur tycker jag är FEGT och
korkat sätt att " hjälpa djur "

Det måste finnas bättre sätt
Sen att skänka pengar eller inte vare sig det är jul eller inte är ju naturligtvis upp till var och en.
Själv hör jag till den gruppen som anser att jag har så mycket även om det inte alltid är pengar

men då kan jag hellre avstå från en chips påse ( eller vad det nu kan vara ) och jag försöker att hitta olika saker att skänka till. Jag vill ju naturligtvis att det ska vara en seriösförening där det mesta av pengarna gå till det de är tänkt att göra.
Visst förstår jag att det måste tära på en familj som har sjuka barn så lekterapin var ett bra förslag.
TACK även för förslaget att SLIPPA julbord och eller tråkiga julklappar man ändå inte vill ha ( typ handuk med firma namn på ....JÄTTE KUL!!!

)
Tänk om alla såna pengar kunde gå till bättre behövande.
Och det kan ju dom flesta av oss vara överens om att det finns dom som har det värre än vad vi har .
Alla som sitter här har ju tilloch med en dator....
När jag var i lite ( 12 års åldern ) så åkte vi med några av förra årets julklappar inslagna och gav till några gamla som satt ensamma på ett servichus. TRor ni det var popis
JA DET VAR DET!!!! ´
SÅ SKÄNK EN SLANT ELLER HANDLING TILL NÅGON SOM BEHÖVER DET MER ÄN VAD DU GÖR ...
SKIPPA CHOKLAD BITEN ELLER ETT PAKET CIGG BARA FÖR EN DAG......
DET BEHÖVER JU INTE VARA HUNDRATALS KRONOR MAN GER .
många bäckar små......
Sen kan man ju såklart göra det vilken tid på året som helst men det trodde jag alla fattade.