CITAT (La Strega @ 03-11-2004, 00:33)
Kan inte svara för vad andra har sagt.
så du känner stort intresse och kärlek till dina kor? Låter lite dubbelmoraliskt att äta upp någon man känner kärlek till? Tänker du äta upp gubben din oxå? =P
jisses.
La Strega
Alltså...jag respekterar att du valt att vara vegan...tycker att det är bra att man kräver att djuren skall ha det bra.....och om man även avstår från kött och så då så är det upp till den människan...jag har INTE försökt vara nedlåtande eller så heller... så jag vet inte varför du är det mot mig nu...
Nä, jag tänker inte binda mina barn och jag tänker inte äta min gubbe..men jag antar att du inte tänker gifta dig med hunden heller.....
...det finns väl olika slags kärlek eller..jag älskar inte mina barn på samma sätt som jag älskar min gubbe...och jag älskar mina kor på ett sätt och moccatårta på ett annat....och växter på ett annat igen...och jag äter både kor, moccatårta och oregano...
.....att jag inte äter människor..jaa..delvis så är det väl olagligt och sen är det inte särskilt nyttigt heller..så fulla av tungmetaller och skit som vi är..(men en sund vegan kanske skulle smaka

)
....och dessutom så får kannibaler "svamphjärna"...en mänsklig variant av BSE...("galnakosjukan" som kommer av ett av de största "vansinnena" jag kan tänka mig..nämligen att ge idisslare köttmjöl.....helt åt he-e.....

)
OBS OBS OBS Det sista stycket här ovan i mitt inlägg skall tas med stor ironi...även om det mesta är fakta...
Jag tyckte nog att det var en relativt sund och intressant diskussion vi hade ett tag här La Strega men nu vete 17 längre...har ingen lust med "pajkastning"...