Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Cambria Burrangera Nelly Ister
          kattis113
          Inlägg 02-11-2004, 09:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 13
          Medlem nr: 3 449

Jag har en Cambria Burrangera Nelly Ister som jag köpte för ett tag sen. Då var bulberna fina och sådär släta som de ska va. Den blommade då på 2 stänglar o 2 nya är på väg. Men nu är de lite skrynkliga. Jag gjorde hål o plastkrukan för att den skulle torka upp snabbare, ( ett tips som han som föreläste om orkideer sa).

Jorden i krukan känns väldigt tung, precis som om det är jättemkt vitmossa o andra mindre partiklar som suger åt sig mkt vatten om man doppar den i en balja. Då blir den jättetung o jag tror att den då blir alldeles för blöt, så nu häller jag ngn deciliter bara i jorden när jag vattnar den.

Ska väl tilläggas att jag fick giftvattna den det första jag gjorde när jag fick den för jag hittade hoppstjärtar i jorden samt en stor äcklig larv som kröp upp ur jorden. wacko.gif

Rötterna ser inte purfärska ut heller, jag väntar på att nya rötter ska bildas, men tycker tillväxten är dålig.

Någon som har några tips?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 00:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon