Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
I mitt nästan färdiga växthus för de som gillar sånt finns en liten tävling med pris som hör ihop med mitt eviga slutcitat HIHI Som man sår får man skörda
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
tack så jättemycket för att jag fick lov att besöka din underbara vinterträdgård utsökt vacker och trivsam. kaffet smakade underbart ihop med den sköna rosendoften och musiken i bakrunden där skulle jag kunna fördriva många sköna kvällar med en bra bok, samt att njuta av ett glas likör till kaffet
tycker att din mosaik liknar en ros. måste vara en underbar trädgård att äga.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
Medlem
Antal inlägg: 4 431
Medlem nr: 72
Det är väl klart att jag ser vad din mosaikbild föreställer, det är ju en vacker penseé (kan även vara en ros) med gröna blad, blå himmel och lite solstrålar (tycker faktiskt den liknar en av penseérna på flaggan) För övrigt så har jag suttit en stund och njutit, käkat godis och bara beundrat hela ditt bygge, plantor, utsmyckningar, m.m. jättesnyggt!. Nu är det dags att resa sig upp ur soffan, men jag kommer tillbaka till våren. Blomman du söker namnet på med varigerade blad är Lavatera arborea "Variegata" / Helen
Medlem
Antal inlägg: 1 130
Medlem nr: 382
Håller med föregående talare! Jag skulle gärna vilja veta vilken uppvärmning du använder dig av i uterummet, Kerstin? Har du växterna där året runt? /Ann-Louise i Vännäs
Medlem
Antal inlägg: 349
Medlem nr: 3 326
Vad mysigt du har det. Har också tänkt att jag ska leka lite med mosaik men inte hunnit dit ännu. Ditt var fint, såg ut att vara en blomma med blad mot en himmelbakgrund kanske........ Konsten på dörren var det vårdoft i.
Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14
Åh tack för att vi fick komma på besök! Vem kunde ha anat att det skulle bli så där fint när det blev färdigt! Är verkligen imponerad av alla dina exotiska växter, guuuuud så gröna fingrar du har! Jag tycker att mosaiken ser ut som en penséblomma. Tack för kaffe och godis, jag kommer gärna tillbaka!
Medlem
Antal inlägg: 2 514
Medlem nr: 58
Helt underbart Blåregn jag bara drömmer Det är alltså en Kottepalm jag har - tackar för upplysningen och Tusen Tack för att du delar med dig av härligheten
--------------------
Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag.
Medlem
Antal inlägg: 1 113
Medlem nr: 4 545
Ååååååh så underbart Du har det . Ett fint album att titta in i under den mörkaste tiden. Mosaiken tycker jag ser ut att föreställa ett litet barn som vinkar
--------------------
Marianne, zon 3
När man står med båda fötterna på jorden har man oftast bilen på verkstaden
Medlem
Antal inlägg: 1 453
Medlem nr: 3 938
din vinterträdgård är helt fantastiskt vacker! min absoluta favvisblomma i ditt album blir kalmian eller vad det nu är för något. sen så har jag samma fråga som wolkenkrabber angående blomman med de grågröna bladen. mosaiken tror jag föreställer ditt hus en solig sommardag.
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
Tack alla snälla besökare ! Tävlingen är avslutad men ni är alla ,naturligtvis fortfarande välkomna in Vinnare Pejori !! tatammm !!! tack alla besökare och alla som gissat
Zazu vilken bild är det du gillar ? har bara ett album nu så du får kolla in det ? Blomman med grågrönablad o kamelfot:) är orkideeträd bauhinia variegatea
Medlem
Antal inlägg: 5 656
Medlem nr: 834
Tack att jag fick titta i din helt underbara vinterträdgård.Den försköner säkert den långa mörka vintern ni har där uppe i Norr. Det kaller jag livskvalität. Där kan du sitter och bara njuter av alla vackra växter du har Kerstin.