Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bryr ni er om...., ifall grannen äter upp alla sina äpplen?
          jendah
          Inlägg 02-12-2004, 12:36
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 913
          Medlem nr: 3 822

CITAT (Dzad @ 02-12-2004, 11:42)
          Sen finns det ju dem som inte har nån egentligen "trädgård" alls utan som använder området runt huset som nån slags förvarings- eller ödemark. Ser ganska fruktansvärt ut i mina ögon. Såna som vi skulla ju aldrig ha det så. smile.gif
          Men eftersom de har det på det sättet och inte gör nåt åt det kan man anta att det inte spelar nån roll hur trädgården ser ut för dem, och då får man väl lov att respektera det. Vem vet, kanske de t.o.m. tycker det är snyggt med rostiga metallrör och gamla bildäck på gräsmattan!? biggrin.gif
          Nåja, lyckligtvis finns det ingen som är så dålig på den här gatan.

Finns det sådana trädgårdar där ni bor också? smile.gif

Ser en sådan trädgård när vi åker till jobbet, ganska nära hemma. Det står en toalettstol mitt på gräsmattan framför huset. Vi brukar skoja om att det är praktiskt att den finns, om man nu skulle bli nödig laugh.gif

Men allt skrot de har stör ju ingen där det står... så varför reta sig på det? smile.gif

det är ju värre med folk som lägger berg av illaluktande sopor i sina små radhusträdgårdar sad.gif , men det är väl inte så vanligt, tror jag, har bara hört talas om det...

--------------------
          Jennie,
          Göteborg, zon 2

jendah.SE

Citera
          Ullet
          Inlägg 04-12-2004, 09:03
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 2 397

Jag ids inte bry mig faktiskt. huh.gif Vi har ett grannpar vars äldre dotter (utflyttad och enbart på sporadiska besök) kommer hit och domderar ibland. Man står helt frågande...
          Vi har ett multifunktionshindrat barn samt att jag själv har en sjukdom som gör mig muskelsvag och trött, vi håller på att renovera huset samt att orken är lagomt stor många gånger. Men hon kommer hit och kommenterar att det ligger saker på vår bro m.m och förra gången var jag bara tvungen att säga åt henne att vi gör så gott vi kan med den tid vi har och att det är oförskämt att säga sånt där till människor. Hon blev tyst en stund tills hon trängt sig in, ja, just det, trängt sig in i köket och kommenterade färgen på köksluckorna. Alltså, vart får människor sin energi ifrån att hålla reda på andra människor? Alla frå väl ha det som dom vill, göra som dom vill så länge det inte är en sanitär olägenhet.

Skulle aldrig drömma om att försvara en vän för att dom inte tagit hand om äpplena, bara säga att folk får göra som dom vill och att det kan finnas en anledning till att dom inte hunnit, orkat, idats el dyl. Låt folk leva är min paroll, man kan inte styra andra!

--------------------
          Ullet zon5

Citera
          Kattgräs
          Inlägg 04-12-2004, 11:39
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 660
          Medlem nr: 3 402

Jag bryr mig bara om ifall grannen gör något som påverkar oss eller vår tomt. Har de en varmkompost som inte sköts och det kommer råttor dit, skulle jag nog påpeka det rätt syrligt. Eller om deras barn envisas med att använda vår gräsmatta som fotbollsplan.

--------------------
          Kattgräs
          zon 3 (tror jag)

Citera
          Christer i Falkö...
          Inlägg 04-12-2004, 11:46
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 056
          Medlem nr: 2 460

Jag låter de flesta av mina äpplen hänga kvar i trädet eller ligga på marken. Det gör att jag får se Sidensvansar här och det är inte direkt vanligt. Jag tycker de är så vackra. Dessutom har jag märkt att rådjuren inte bryr sig om mina växter i trädgården om det finns äpplen kvar på marken. Vi har mycket rådjur här, men det är nästan aldrig ätskador på mina växter.
          Christer.

--------------------
          Varför inte kika in på min blogg? dronten1.tradgardsblogg.se

Citera
          zaaritha
          Inlägg 04-12-2004, 18:21
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Samma här! Rådjuren kommer på nätterna, när Tessi är inomhus--
          och käkar äpplen, så växterna får va´ifred!
          Rådjuren äter även havre vid fågelbordet, brukar lägga ut morötter, bröd o potatis till dem också.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 19:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon