Medlem
Antal inlägg: 921
Medlem nr: 2 397
Jag kan inte välja, det finns så många vackra julsånger som berör. O Helga Natt är en klassiker, Mary's boy child är en favorit för mig då vi gjorde den i klassen med bl a oljefat, det var en häftig upplevelse. I'll be home for Christmas vacker vacker. Hörde Peter Lundblads nya julsång, Juldagsmorgon vaknar och den var otroligt vacker men går inte att få tag i härhemma iaf till min stora sorg.
Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892
CITAT (Nutten @ 04-12-2004, 22:08)
Jul jul...eller Betlehems stjärna (Gläns över....är den "vanliga" glada varianten, medan "min" är den fyrstämmiga med helt annan melodi *suckar belåtet*)
Å bara för det måste jag slänga in bilder på två av de som övar inför kommande luciatåg!
Givetvis har båda kandiderat till Svenska katters luciatåg - Helios via mig och Mintha via sambon.
Jag VILL HA en bengal... Fiiiiiina nya bilder Nutten! Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 24
Jag är partisk, men "min" julsång är förstås Sylvias Julvisa av Z. Topelius! Tror den finns i tråden som Ralf hänvisar till, har inte tittat ännu.
Ang. kattaktiga Lucior, denna bild råkade min man ta utan att ha tänkt att det skulle bli så. Vi märkte först när vi tittade på bilden att katten (som skulle fotas) råkade befinna sig så att den bakomvarande ljusstaken ser ut att bilda en luciakrona på hennes huvud!! Tyvärr finns min underbara lilla Wilma inte längre i livet
--------------------
Sylvia, zon 1
Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page) I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer) There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)
Medlem
Antal inlägg: 849
Medlem nr: 1 090
CITAT (Sylvia @ 05-12-2004, 14:48)
Jag är partisk, men "min" julsång är förstås Sylvias Julvisa av Z. Topelius! Tror den finns i tråden som Ralf hänvisar till, har inte tittat ännu.
Ang. kattaktiga Lucior, denna bild råkade min man ta utan att ha tänkt att det skulle bli så. Vi märkte först när vi tittade på bilden att katten (som skulle fotas) råkade befinna sig så att den bakomvarande ljusstaken ser ut att bilda en luciakrona på hennes huvud!! Tyvärr finns min underbara lilla Wilma inte längre i livet