Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp, jag är nybörjare angående träd!, Jag vet inte hur och när jag ska beskära
          pyff
          Inlägg 07-12-2004, 10:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 17
          Medlem nr: 4 778

Vi köpte hus i augusti och har tre frukträd på tomten, 2 äpple och 1 plommonträd. Jag vet tyvärr inte vad det är för sort eller hur gamla de är men de är inte mer än ett par år iallafall, plommonträdet är ca 2,5 meter högt och äppleträden 1,5 resp 2 m höga. Vi fick barn i slutet av augusti så det har varit lite annat att tänka på och vi har liksom glömt trädgården.

Jag vet inte när och hur jag ska beskära dessa träd, jag läste här på sidan att plommonträd ska beskäras på sensommaren och den är ju ganska förbi nu, hur gör jag då, ska jag strunta i det helt?? Plommonträdet ser jättelustigt ut, det växer liksom bara uppåt och har väldigt späda grenar längst upp som väl ar ca 50 cm, löven på dessa grenar var också väldigt små. Det känns som man skulle vilja klippa av dessa men jag vet ju inget om sånt här, kan nån hjälpa mig?? '

Kan jag beskära äppleträden till våren? Och isåfall när? wacko.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 19:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon