Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Man är vad man äter....
          yla
          Inlägg 09-12-2004, 09:50
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

CITAT (Orchid @ 09-12-2004, 09:46)
          Det enda jag undviker på allvar är - kolsyra.

Jag försöker äta godis, och annat sött på lördagar bara.. men jag är inte så beroende så det är ingen fara. Jag är mer av en chips o dipp typ.. mmmm chips är nästan det bästa jag vet tongue.gif

glömde dedär me chipssåna skulle jag kunna sätta i mej massor så de köper jag inte ,gott e de ju wub.gif rolleyes.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          Orchid
          Inlägg 09-12-2004, 09:56
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 490
          Medlem nr: 3 919

CITAT (oldwolfie @ 09-12-2004, 09:50)
          [QUOTE=tongue.gif

glömde dedär me chipssåna skulle jag kunna sätta i mej massor så de köper jag inte ,gott e de ju wub.gif rolleyes.gif

Visst är de gott?! Mmm, jag kan också äta massor tongue.gif Jag kan äta fast jag inte ens vill ha längre för att de e gott, hehe knasigt va =)

--------------------

"Be the difference that makes the difference, you are the difference"

Citera
          Malvia
          Inlägg 09-12-2004, 10:41
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 494
          Medlem nr: 4 410

CITAT (pisanggoreng @ 09-12-2004, 09:10)
          CITAT (Malvia @ 08-12-2004, 13:38)

Man är vad man äter.............ja, dottern tycker att jag äter som en kanin. Kaniner är fina djur!!!!!!
          [/color]  :P

Men du äter väl inte kaniner...? tongue.gif ohmy.gif tongue.gif

Nää, inte dotterns i alla fall. Fast kanin har jag ätit på en restaurang i Danmark. Då var jag inte populär hos dottern när jag berättade det!!!Jo då smakade inte alls dumt! rolleyes.gif

--------------------
          MVH / Malvia - södra Uppland - zon 4 (3)
          ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
          Be om råd men bestäm själv

Citera
          evelina
          Inlägg 09-12-2004, 11:49
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 2 991

Folk är lustiga ibland,om man är smal så kan folk slänga ur sig t.ex. Gud vad du är mager men ingen säger till en kraftig person, Gud vad du är fet. mad.gif

--------------------

Mvh Evelina
          Odlar numera i zon 4
          Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Citera
          LenaTuring
          Inlägg 09-12-2004, 13:55
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 349
          Medlem nr: 3 326

Hm......det var väl någon gång efter 30-årsstrecket som jag blev tvungen att börja fundera på vad som åkte in i min mun, tidigare var det inga som helst problem. sleep.gif smile.gif kanske den egna matkulturen som ändras eller blir maten godare efter 30 tongue.gif biggrin.gif

--------------------
          "Den som söker den letar"

Citera
          Bettson
          Inlägg 09-12-2004, 14:40
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (evelina @ 09-12-2004, 11:49)
          Folk är lustiga ibland,om man är smal så kan folk slänga ur sig t.ex. Gud vad du är mager men ingen säger till en kraftig person, Gud vad du är fet. mad.gif

Jodå...... Det gör folk visst. Fast inte direkt. man blir omtalad i tredje person även om de vet ens namn och kommentarerna fälls så att man precis lagom skall höra.

Var med en överviktig person och gå på en badstrand eller ett badhus för du både se och höra.

Citera
          Magdis
          Inlägg 09-12-2004, 14:58
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Bettson @ 09-12-2004, 14:40)
          CITAT (evelina @ 09-12-2004, 11:49)

Jodå...... Det gör folk visst. Fast inte direkt. man blir omtalad i tredje person även om de vet ens namn och kommentarerna fälls så att man precis lagom skall höra.

Var med en överviktig person och gå på en badstrand eller ett badhus för du både se och höra.

Ja det stämmer nog att folk kommer med dumma kommentarer om överviktiga mer indirekt. Skillnaden är, tror jag, att de som vräker ur sig kommentarer till magra personer TROR att man ska ta det som en komplimang. Iallafall verkar det så ibland. Att säga till nån "men Gud så fet du är" det förstår de flesta att det är en fruktansvärd sak att säga. Det verkar inte som att folk förstår att det inte är så snällt att kalla någon för benrangel.

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 09-12-2004, 18:15
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

CITAT (LenaTuring @ 09-12-2004, 13:55)
          Hm......det var väl någon gång efter 30-årsstrecket som jag blev tvungen att börja fundera på vad som åkte in i min mun, tidigare var det inga som helst problem.  sleep.gif  smile.gif  kanske den egna matkulturen som ändras eller blir maten godare efter 30 tongue.gif   biggrin.gif

Likadant här. Men, jag tycker att det är bra att jag får tänka efter nu, för det har gjort mig nyttigare och det syns förhoppningsvis i mina ådror!

Tycker också det är knepigt att man kan ge smala kommentarer om vikten, men inte feta. Råkade själv ut för det när jag var yngre.
          En kompis från förr, som också var smal, gav faktiskt igen när hon fick höra människor prata om hennes vikt.

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 09-12-2004, 22:43
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Hannele @ 09-12-2004, 09:35)
          CITAT (Sollan @ 08-12-2004, 22:33)
          Vispgrädde och smör och hamburgare och smågodis. Men inte fanken går jag upp inte!

Jag tycker du ska studera lite, hur kroppsbyggare äter.
          De undviker allt socker och fett, men äter mer protein & grönsaker.

Man blir inte fet av fett

10 viktiga faktorer för muskelbygge

Nej man blir inte fet av fett... men jag har av dietist och doktor fått råd att alltid tillsätta en "skvätt" (ca 0,5 dl) grädde i maten och också unna mig något sött efter varje måltid. biggrin.gif
          Men... proteiner är jätteviktigt.. precis som du säger... därför tycker jag att alla som "lider" av undervikt ska ta kontakt med sin doktor och be att få remiss till dietist... de är utbildade i frågan och kan ge dig all den hjälp du behöver.
          Ca 340kr/mån kostar det att få 3st Nutridrink/dag att ta till mellanmål... det ger 900 välbehövliga kalorier om man är och klassas av doktorn som underviktig.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 03:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon