Så har jag äntligen fått en kamera!
Jag bor i ett flerfamiljshus ganska centralt i Jönköping. Det är ett gammalt hus, byggt 1919. (arbetarbostäder till Fläkten i Jkpg från början).
Från början var det fyra stycken 2 r.o.k. Nu är det tre lägenheter, en 4:a på övervåningen och två 2:or på nedre plan. Jag och min sambo har en 2:a.
Min hyresvärd (som tidagre hade lägenhet i huset) och hans fru är inga trädgårdsmästare precis, och det var knappast jag heller när jag flyttade hit, så han låter gladeligen mig göra nästan vad som helst i trädgården.
Jag bara pratar om trädgården! Den har jag ju inga bilder på än!
Lägenheten är precis som gamla kåkar brukar vara. Charmig och skev..

Den är gemongående och alla rumen är lika stora (!). Förutom badrummet som såklart är så j-la litet att knappt jag och sambon kan bortsa tänderna samtidigt..
Vi har en öppen spis som fungerar ypperligt. Men vi eldar sällan i den utan ställer en massa ljus där istället.
Jag gillar enkelhet. Har svårt för snidade detaljer och furumöbler tex.. Hoppas ingen tar åt sig, vi har alla olika smak (och tur är väl det!)
Jag tror att jag kan stanna där.. Luta er tillbaka..(som de säger när man laddar bilder) och VÄLKOMNA IN I MITT HEM! Gå in i mitt albulm och klicka på husesyn..