Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Om att äta mask VARNING, VARNING törs inte skriva i annan tråd
          amaira
          Inlägg 15-12-2004, 18:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Hej ni modiga som är kvar biggrin.gif , jag vill bara berätta hur jag äter mina maskar. rolleyes.gif

Grannen har bigarråträd och jag älskar bigaråer. Det är en sommarstuga och de är inte ofta där - och jag har av gammal vana aldrig kommit mig för att fråga sleep.gif .

Men deras bigarråer, stora röda saftiga ljuuuuuvliga wub.gif bryr de sig aldrig om att plocka eller äta upp! Jag har inte karaktär för att hålla emot min dräglande längtan medan fåglarna frossar - så jag äter... sleep.gif ...

Men så, en sommar, fick jag syn på ett litet misstänkt hål av en halv knappnålshuvuds storlek. Försiktigt öppnade jag och tittade efter.

Där fanns svaret varför ingen äter av bären ohmy.gif . En "stor", fet vit larv.
          Så började jag titta efter i de andra bären, jodå, i stort sett varje bär hade en inhyst gräddig gäst.

Okeeej... huh.gif .
          Lunkade därifrån.

Men nästa sommar ... inte kunde jag stå emot wub.gif wub.gif , och numera bryr jag mig inte biggrin.gif .
          (Eftersom jag är nyfiken, vet jag att de finns kvar (fast nya varje sommar förstås) men jag vet inte vad de är för typer - vet ni?)

Man behöver inte titta så noga, tugga svälj, det är precis lika gott med mask som utan!!!
          Bären är ju inte på något vis dålilga, och maskarna tycks vara vid utmärkt vigör.

Om jag ärligt kan hävda att jag inte tagit någon skada, det vet jag inte, jag är ju faktiskt sjukpensionär... tongue.gif

/amaira.

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 15:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon