Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Idag gick jag i taket
          amaira
          Inlägg 28-12-2004, 15:02
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (Bettson @ 28-12-2004, 13:51)
          *hela inlägget*

Heja Bettson! (en gång till)

Varför ska det vara så svårt att

1. Hjälpa tillrätta utan att personen det gäller ska behöva känna sig obekväm.
          (vilket inte behövs vad gäller stavning, i ett snackforum på nätet, jag menar mera sättet att umgås människor emellan. Och jag funderar allmängiltigt.)

2. Ge sin egen åsikt, utan att slå motparten i huvudet? ("dumma du, fattar du ingenting?")

Vi människor är allt lustiga varelser, tycker ni inte? rolleyes.gif

kram/amaira.

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          netaave
          Inlägg 28-12-2004, 16:02
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Laika @ 28-12-2004, 13:41)
          Jag fattar inte vad Netaave sysslar med, startar en ny tråd för intriger? Bjäbban har själv dementerat det Netaave påstod, o ändå fortsätter folk att haka upp sig. Det var inte nån från odla som kritiserat Bjäbban, det var tråden i allmänhet som upprörde henne, det säger hon själv. Ta reda på fakta innan ni skriver rena lögner som försöker att smutskasta andra på forumet. Fy skäms på dig Netaave, själv har jag massa skrivfel, men den som inte vill läsa dom kan hoppa över det jag skriver. Det här är väl ingen rättstavningsklubb heller. Jag kan säga Netaave, att jag tyckte att dina andra lektrådar va kul, men nu tror jag bara att du är ute efter att det ska stömma in en massa inlägg här istället. Snacka om att försöka provocera folk va.
          Mvh. Laika (inkl. stavfel tongue.gif )

Och vad i hela friden sysslar du med! Du verkar ju inte heller riktigt navlad.

Som Bjäbban lag upp det för mig, så fattade jag det som jag skrev. Ren missuppfattning alltså. Det skrevs dessutom i en tråd om språkfel.

Att jag skulle skapa intriger och syssla med smutskastning är bullshit, det har jag aldrig gjort och kommer heller inte att göra.

--------------------

Citera
          *Laika*
          Inlägg 28-12-2004, 16:14
          Länk hit: #23

Gäster
          Antal inlägg: 391
          Medlem nr: 3 998

Tack för den du!!! Inte riktigt navlad?? Om du visste att det var ett missförstånd, så hade det väl inte vart så jäkla svårt att be om ursäkt o sagt det då. Eller var det det här du ville ha igång eller? Sen kan vi ta det där med personangrepp än en gång, jag har väl inte ifrågasatt om du e riktigt navlad heller. Men, men, som man känner sig själv känner m,an andra.
          Mvh. Laika

Citera
          Bettson
          Inlägg 28-12-2004, 16:31
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Och julen vara till påska.

Kan vi inte låta julfriden göra den sällskap.

Gräv ner stridyxan tjejer.

Citera
          *Laika*
          Inlägg 28-12-2004, 16:43
          Länk hit: #25

Gäster

Visst, skicka anklagelser åt höger o vänster, sen gräver vi ner stridsyxan. Be den ansvariga att be om ursäkt istället. O sen säga att jag inte skulle va riktigt navlad.....OK, jag är inge bra på att skriva, men ändå.
          Mvh. Laika

Citera
          amaira
          Inlägg 28-12-2004, 17:07
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (Laika @ 28-12-2004, 16:43)
          Visst, skicka anklagelser åt höger o vänster, sen gräver vi ner stridsyxan. Be den ansvariga att be om ursäkt istället. O sen säga att jag inte skulle va riktigt navlad.....OK, jag är inge bra på att skriva, men ändå.
          Mvh. Laika

Vill bara ge Laika en kram ...

wub.gif /amaira, som tror att du är "riktigt navlad".

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          lotta_
          Inlägg 28-12-2004, 18:09
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 1 295
          Medlem nr: 4 048

CITAT (Iza @ 28-12-2004, 12:29)
          Det var någon som hade ett exempel på att om bara första och sista bokstaven i orden är rätt så förstår man vad man läser.

"Eilngt en unerörnskding på ett engskelt
          uivtnierset så seplar det
          inegn roll i viekln odrnnig bksotrnävea i ett
          ord står i, det enda
          som är vtikigt är att fsötra och ssita
          bavstoken såtr på rtät patls.
          Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan
          ädnå lsäa tetxen
          uatn porblem. Dttea broer på att vi itne leäsr
          vjrae bkosatv
          för sig, uatn odern som hlehet".

Alltså behöver vi inte diskutera det här mer. wub.gif

--------------------
          lotta_zon 5

Den som har planterat trädet får sällan smaka frukten.

Citera
          *Laika*
          Inlägg 28-12-2004, 18:15
          Länk hit: #28

Gäster

Lotta, om inte jag missuppfattat hela den här tråden, så är det inte där skon klämmer. Tråden startade väl ändå med att Netaave oskyldigt går in o anklagar nån för att ha trackat bort hennes polare från forumet. Eller är ja alldeles ute o cycklar nu? Det är så många gnälliga trådar i omlopp nu så man blir snurrig, folk som kallar varann för det som känns taskigast för tillfället. Moget tjejer, mycket MOGET.
          Mvh. Laika

Citera
          lotta_
          Inlägg 28-12-2004, 18:22
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 1 295
          Medlem nr: 4 048

Laika, den här tråden kan nog förstås på olika sätt, kanske är det jag som har fått allt om bakfoten. smile.gif Kunde i alla fall inte låta bli att skriva den text som Iza nämnde i sitt inlägg. sleep.gif

--------------------
          lotta_zon 5

Den som har planterat trädet får sällan smaka frukten.

Citera
          netaave
          Inlägg 28-12-2004, 19:55
          Länk hit: #30

Medlem

Så här skrev Bjäbban bl.a.

"Jag är med på ett annat forum (odla) där någon skrev att hon retade sig på folk som inte stavar ordentligt!
          Det värsta var att flera håll med henne….(även om där var ett par som protesterade)
          Det fick mig att sluta skriva där..
          Det finns det betydligt värre saker att reta sig på än hur folk stavar på ett forum, tycker jag!"

Det var det som fick mig att gå i taket.
          Att sen gå på mig som Laika gjorde finns ingen som helst anledning till.

--------------------

Citera
          Kattgräs
          Inlägg 28-12-2004, 19:58
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 660
          Medlem nr: 3 402

Men lotta, det där gick ju inte alls att läsa för en sån som mig som ser hela ordet som en sammanhängande form. Det blev helt fel.

Det här ordet:
          viekln
          läste jag som "vinkeln" och inte "vilken" (som jag förmodar att det skulle vara).

Så visst tusan har boskätvenras oidrngn beeytldse för att man ska kunna förstå vad som står. Det är svårt nog att gissa vad den som skrev menade från början, även om språket är korrekt, eftersom tonläge och kroppsspråk inte syns på en datorskärm, som bekant. smile.gif

Nå, hur som helst, det här är ingen språktråd så jag ska väl lägga ner jag med.

Kram på er alla ledsna och arga, det kan bara bli bättre nu. wub.gif

--------------------
          Kattgräs
          zon 3 (tror jag)

Citera
          Bjäbban
          Inlägg 28-12-2004, 19:59
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 334
          Medlem nr: 4 586

CITAT (Laika @ 28-12-2004, 13:41)
          Jag fattar inte vad Netaave sysslar med, startar en ny tråd för intriger? Bjäbban har själv dementerat det Netaave påstod, o ändå fortsätter folk att haka upp sig. Det var inte nån från odla som kritiserat Bjäbban, det var tråden i allmänhet som upprörde henne, det säger hon själv. Ta reda på fakta  innan ni skriver rena lögner som försöker att smutskasta andra på forumet. Fy skäms på dig Netaave, själv har jag massa skrivfel, men den som inte vill läsa dom kan hoppa över det jag skriver. Det här är väl ingen rättstavningsklubb heller. Jag kan säga Netaave, att jag tyckte att dina andra lektrådar va kul, men nu tror jag bara att du är ute efter att det ska stömma in en massa inlägg här istället. Snacka om att  försöka provocera folk va.
          Mvh. Laika (inkl. stavfel tongue.gif )

Nej nu blir jag arg, ja riktigt förbannad!
          Sånt trams!
          Netan missuppfatta det jag skrev i en tråd på Bendro`s, som handlade om särskrivningar, där flera tyckte det var hur kul som helst!
          Netan är en av de trevligaste människor jag känner, hennes själ skimrar!
          Och jo då jag älskar att skriva och kommer nog inte att kunna låta bli här heller!
          Skrev mitt första inlägg på Bendro`s 030612 och sedan har jag skrivit 7042 inlägg där!!!
          Det jag skrev på Bendro`s var följande, som alltså missuppfattades av Netan!

sad.gif Nej jag skrattar inte!
          Att göra sig lustig över att folk inte kan stava ordentligt eller som i det här fallet gjort fel när de satt ihop orden, är inte ett dugg roligt sad.gif
          Nej, det är elakt och ondsint att göra sig lustig över andras svårigheter.

Alla mänskor är nämligen inte proffs på ord, man kan ha stavningssvårigheter, eller inte ha så mycket utbildning, eller vara invandrare….
          ja det finns säkert fler orsaker!
          Jag är med på ett annat forum (odla) där någon skrev att hon retade sig på folk som inte stavar ordentligt!
          Det värsta var att flera håll med henne….(även om där var ett par som protesterade)
          Det fick mig att sluta skriva där..
          Det finns det betydligt värre saker att reta sig på än hur folk stavar på ett forum, tycker jag!

Jag vet L. att det inte var så du menade, att detta är taget från annonser, men det får mig ändå inte att skratta
          Nej inte ens om det är fel i annonser, tycker jag alltså det är lustigt!
          Det beror på vem som skrivit annonsen!
          Möjligen kan jag dra på mun, om jag skulle veta att det är ett proffs som skrivit, fast de gör väl ´å andra sidan aldrig fel…. ?

Citera
          *Laika*
          Inlägg 28-12-2004, 20:01
          Länk hit: #33

Gäster

Att lämna ut "Bjäbban" som du nu gör är äckligt fult gjort. Hon har själv dementerat det du startade tråden med. Nöj dig med det, ok, att hon kände sig trampad på tårna av tråden som varit, men DU pekade ut att det var EN som hoppat på henne, vilket var ren o skär lögn. Det var säkert fler som kände sig lite stötta efter den tråden, jag själv skriver som jag gör, o det tänker jag fortsätta med. Håll dig på mattan bruden o hetsa inte upp dig så mycket, tänk på blodtrycket. Synd o skada taket om inte annat.
          Mvh. Laika

Citera
          Bjäbban
          Inlägg 28-12-2004, 20:19
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 334
          Medlem nr: 4 586

CITAT (Laika @ 28-12-2004, 20:01)
          Att lämna ut "Bjäbban" som du nu gör är äckligt fult gjort. Hon har själv dementerat det du startade tråden med. Nöj dig med det, ok, att hon kände sig trampad på tårna av tråden som varit, men DU pekade ut att det var EN som hoppat på henne, vilket var ren o skär lögn. Det var säkert fler som kände sig lite stötta efter den tråden, jag själv skriver som jag gör, o det tänker jag fortsätta med.  Håll dig på mattan bruden o hetsa inte upp dig så mycket, tänk på blodtrycket. Synd o skada taket om inte annat.
          Mvh. Laika

Nej, jag känner mig inte utlämnad av Netan!
          Däremot blir jag arg på allt trams i dena tråd!:angry:
          Och Laika! Du har ingen aning om värken Netans eller mitt blodtryck!

(se där nu har ni fått mig att skriva riktigt mycket här, jag som hade slutat att skriva på odla....) biggrin.gif

Citera
          Sollan
          Inlägg 28-12-2004, 20:21
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 1 603
          Medlem nr: 2 852

CITAT (Bjäbban @ 28-12-2004, 20:19)
          (se där nu har ni fått mig att skriva riktigt mycket här, jag som hade slutat att skriva på odla....) biggrin.gif

Inget ont som inte har något gott med sig.... smile.gif wink.gif

--------------------
          /sollan

Citera
          cic
          Inlägg 28-12-2004, 20:43
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

Jösses.. ohmy.gif huh.gif sad.gif blink.gif wacko.gif

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          netaave
          Inlägg 28-12-2004, 20:59
          Länk hit: #37

Medlem

Jag tror den där Laika har mer problem än både du och jag Bjäbban, förmodligen känner hon sig utpekad för att hon är skyldig.
          Jag tänker iaf ignorera både henne och det hon skriver i fortsättningen, det finns väldigt många trevliga själar här för att jag ska bry mig om slikt.

--------------------

Citera
          *Laika*
          Inlägg 28-12-2004, 21:07
          Länk hit: #38

Gäster

Skyldig till vad, Netaave??? Som man känner sig själv känner man andra. mad.gif

Citera
          birgitek
          Inlägg 28-12-2004, 21:29
          Länk hit: #39

Gäster

Ursäkta mej,men jag undrar om man överhuvudtaget kan tycka någonting på "Odla" utan att storgräl bryter ut.
          Det var faktiskt jag som startade tråden "Språkfel", inte med mening att såra eller hoppa på någon utan därför att jag TYCKER att språk är viktigt och intressant. Får man tycka det? Vad får man egentligen tycka här?

Citera
          *Laika*
          Inlägg 28-12-2004, 21:42
          Länk hit: #40

Gäster

OM jag får tycka nåt alls här, så kan jag säga att jag tycker om dig, Birgitek och alla som har en åsikt o står för den. Att det var nåra som bara gav sig fanken på att missförstå dig gick inte att ta miste på. Stå på dig o va som du är, det är äkta vara som är ädlast, o inte dessa falska som bara ger sken av att vara så präktiga. Det är lätt att ge sig på dom som står för sin åsikt, när dom själva byter åsikt eftersom vindarna vänder.
          Mvh. Laika

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 00:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon