CITAT (Berith @ 07-01-2005, 10:23)
CITAT (Sollan @ 07-01-2005, 10:19)
CITAT (hehoc @ 06-01-2005, 17:54)
Dessutom var du smart nog att ge den likgiltiga, trötta och föbannade chansen att avbryta läsandet efter två rader.
Man behöver inte vara något av detta för att inte läsa ett mycket långt inlägg......
Man kan ju välja bort att läsa inlägg också tack vare signaturen... Eller på grund av skulle väl en del säga.
Ja precis! Instämmer med alla tre

.
Det är det sköna med ett forum (jämfört med en arbetsplats t.ex. eller många andra sociala situationer) det är fullständigt frivilligt vilka inlägg jag vill öppna och titta på, och sedan är det frivilligt att välja att stänga tråden oläst igen.
Jag kan komma och gå precis som jag har lust.
När jag har lust, och
om jag har.
"Vad" jag gör mitt val utifrån, är dessutom helt och hållet upp till mig.
Hehoc:
CITAT
Ditt inlägg var liiite rörig ...
ja, jag vet
Och tack för dina uppskattande ord.
CITAT
Jag undrar: Fick du sådana responser som du hade förväntat dig?
Ärligt talat, så hade jag ingen förutsagd "förväntning", men var mycket spänd på vilken responsen skulle bli - för det hade jag ingen aning om.
Det jag näst minst av allt ville ha, var "total tystnad" som svar. Så blev det inte, och det är jag glad för.
Det jag fasade för, var en ny tjafstråd med "spikade påståenden" om vad ANDRA gör eller inte gör, och menar eller inte menar.
Dessutom i en tråd som JAG varit upphov till.
Det hände inte heller, och DET är jag VERKLIGEN glad över! *andas lättad ut*
Det enda som närmade sig detta, är Laikas "bedömning":
"Att det sen sitter nån sorts fritids pyskolog o försöker att analysera sönder hela situationen, för att förhindra påstådda påhopp ..."
Laika har faktiskt inte någon aning om vad jag gör, eller varför.
Men precis som Fenja så klokt säger, så kan man också välja hur man
läser. Då blir det förstås en "tolkning", men jag omformulerar det såhär:
"jag
avskyr psykologiserande av situationer, som är enklare om man låter bli att krångla till dem".
Oavsett vilken tolkning jag gör, rätt eller fel, så var det inte riktat mot "någon annan". Då är det också okej för mig, i den här tråden.
Om jag ändrar din fråga Hehoc, till om
resultatet blev så som jag
önskat - så är svaret JA.
Jag
ville veta "folks" inre tankar och värderingar - därför att det hjälper mig att fungera socialt, både med mig själv och med andra människor - och genom att "visa mig själv" får man ofta "se andra".
Jag har mitt eget sätt att hantera min tillvaro - och det funkar.
Så då är jag nöjd.
Att det sen kanske är svårförståeligt för andra människor - ja, jag kan bara "tacka för hjälpen", för jag tror det står utanför min makt att förklara så det blir lättföreståeligt.
Kram på er alla!!!!!

/amaira-"knäppskalle"

och "kärringen-mot-strömmen"