Så var det dags, imorgon åker jag ner till Thailand igen för 6 veckor i Thailand och Malaysia.
Det är ju inte utan att ganska mycket av glädjen med resan har försvunnit men vi har bestämt oss för att åka ändå. Planerna var Phuket - Phi phi - Koh Lanta - Krabi men av rätt naturliga själv så blir det inte så nu.
Själv känner jag mig väldigt kluven, samtidigt som jag vill ner till Koh Lanta för att träffa vänner och för att stödja befolkningen i dessa svåra tider så kommer vi nog hålla oss i dom östra delarna. Folket där nere behöver turismen mer än någonsin nu, på Koh Lanta består vi turister av säker 80 - 90% av ekonomin och ännu en katastrof är på väg (dock otroligt mycket mindre) nu när deras försörjning är krossad. Samtidigt fördömer svensk media folk som har valt att åka dit ändå även fast det är folkets ända räddning i dessa svåra tider.
Jag vill verkligen ner för att stödja dom jag känner där samtidigt som jag förstår min familjs ångest om jag skulle åka dit. Thailand blir det men troligast öst kusten. Kan dock inte mer än hoppas och be om att turismen ska komma igång så fort som möjligt för alla dom som faktiskt bor i området och inte har något annat val än att fortsätta med sin vardag.
Hoppas ni får en trevlig vinter här hemma och jag är övertygad om att min resa kommer att bli bra trots allt, skänkt nu pengar ni som inte har gjort det, själv kommer jag att ge mer nere på plats plus att jag kommer att ge blod.
--------------------
|