GoSatta
03-01-2005, 09:53
Så var det dags, imorgon åker jag ner till Thailand igen för 6 veckor i Thailand och Malaysia.
Det är ju inte utan att ganska mycket av glädjen med resan har försvunnit men vi har bestämt oss för att åka ändå. Planerna var Phuket - Phi phi - Koh Lanta - Krabi men av rätt naturliga själv så blir det inte så nu.
Själv känner jag mig väldigt kluven, samtidigt som jag vill ner till Koh Lanta för att träffa vänner och för att stödja befolkningen i dessa svåra tider så kommer vi nog hålla oss i dom östra delarna. Folket där nere behöver turismen mer än någonsin nu, på Koh Lanta består vi turister av säker 80 - 90% av ekonomin och ännu en katastrof är på väg (dock otroligt mycket mindre) nu när deras försörjning är krossad. Samtidigt fördömer svensk media folk som har valt att åka dit ändå även fast det är folkets ända räddning i dessa svåra tider.
Jag vill verkligen ner för att stödja dom jag känner där samtidigt som jag förstår min familjs ångest om jag skulle åka dit. Thailand blir det men troligast öst kusten. Kan dock inte mer än hoppas och be om att turismen ska komma igång så fort som möjligt för alla dom som faktiskt bor i området och inte har något annat val än att fortsätta med sin vardag.
Hoppas ni får en trevlig vinter här hemma och jag är övertygad om att min resa kommer att bli bra trots allt, skänkt nu pengar ni som inte har gjort det, själv kommer jag att ge mer nere på plats plus att jag kommer att ge blod.
Hoppas du får en bra semester där nere (trots allt)...
Ha det bra! Har varit i kontakt med folk där nere som är tacksamma för de turister som kommer. Många områden är inte särskilt hårt drabbade enligt dem. Här en länk till en liten resebyrå i Ao Nang.
Rock Blue Mountain
Yin o Yang
03-01-2005, 10:38
Tycker Du gör helt rätt som åker, även om det måste kännas "kluvet" som Du skriver. Njut av Din resa så gott det går
CITAT
Ha det bra! Har varit i kontakt med folk där nere som är tacksamma för de turister som kommer. Många områden är inte särskilt hårt drabbade enligt dem. Här en länk till en liten resebyrå i Ao Nang. Rock Blue Mountain
Nää, det är säkert sant. Som de kör på i TV, radio och tidningarna 100 gånger per dag så borde hela Thailand vara förstört, men det finns väl säkert ställen som knappt drabbats alls.
Thailands befolkning tycker säkert det är tungt med att veta att framtiden inte ser så vidare ljus ut på turistfronten... Kommer säkert ta många år innan folk åker (vågar åka?) dit lika mycket som förut fastän det mesta byggs upp igen.
Tycker också att du gör helt rätt, även om det känns svårt emellanåt, det ÄR ju svårt, det som har hänt.
Önskar dig en bra resa!
kram/amaira.
myskmadra
03-01-2005, 11:50
Ha en bra resa Gosatta!
Vi här hemma kan inte göra mycket mera än att skänka pengar nu och senare så att länderna kan byggas upp igen. Jag tror också att det är bra att turismen kan fortsätta så att thailändarna inte blir utan inkomster och möjligheter att försörja sig.
Hälsningar! om du hinner se dem innan avresan........
andersen
03-01-2005, 15:35
Ha en trevlig resa.Thailand består av så mycket mera en badorter, varför inte åka upp till chang mai i norra Thailand och gå djungelsafari.
håller med man får ju inte förstöra deras inkomstmöjligheter hoppas ni kan bistå thailand på detta sätt
Blomstertanten
03-01-2005, 20:18
Ha det så bra du kan !
Tycker du gör alldeles rätt !
Jag tycker att med din resa ner hjälper du befolkningen där nere att
försörjar sig.Kommer inga tourister har dom inget att lever på.
Ha det bra,och trevligt semester.
GoSatta
04-01-2005, 10:44
Nu är det dax att ta sig till arlanda. Som sagt varit rätt kluven sen allt hände men det känns bättre ju närmare det kommer nu.
Ska bli riktigt skönt att komma ner igen och få ladda upp sig inför våren

. .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.