CITAT (Susanna @ 04-01-2005, 18:15)
Ingrid,
har du någon erfarenhet av "moderna" jordkällare? Antar att det är byggsatser. Jag har insett att jag måste skaffa/bygga en jordkällare till nästa höst och funderar lite på olika alternativ. Skafferiet räcker inte längre till och det är dessutom för varmt.
Såg förresten i ett annat inlägg att du smaskar på olika vintersquasher just nu. Det gör jag också, de är så otroligt goda!
Hej hopp,
Nej Susanna,
Ingen personlig erfarenhet men jag har läst 'reklamen' och dreglat en del - det skulle ju onekligen se lite skumt ut på berget hos mig ;-) jordkällare står på den omöjliga önskelistan......det är alltså plastrum som man häver jord på :-)) som är 'byggsatserna'.
Ehh jag har en superartikel snickrad ifrån tidningen Land om hur man anlägger ett kallt skafferi även mitt inne i ett hus och hur man håller det kallt. Har Du möjlighet att kika på Land 14/03 s 39, titeln är 'bygg ett skafferi' hämta gratis kyla ifrån jorden. Har Du ett faxnuffur kan jag faxa den också....
Jupp och jag har skaffat mig den nya vintersquashbibeln med :-) funderar på att rcensera den här på Forumet när jag läst mera i den :-)) den har redan gjort att jag shopppat på mig ÄNNU mera squashfrön att testa! Suck - och jag som inte skulle ---bla bla bla bla :-))
Hälsar Ingrid